یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

اگر حرفی برای گفتن دارید وبلاگ‌نویسی را شروع کنید


اگر حرفی برای گفتن دارید وبلاگ‌نویسی را شروع کنید
«به نویسندگان و سردبیران خبر توصیه می‌کنم که برای تولید خبر راهی سفر به فضای وبلاگ شوند.»
سوال جدی این است که چگونه مفاهیمی ‌همچون وبلاگ‌نویسی از دارایی‌های گزارشگران و نویسندگان برای پوشش خبری هستند؟
محقق می‌نویسد: برای پاسخ به این سوال من با روزنامه‌نگارانی که وبلاگ دارند و با سردبیرانشان مصاحبه کرده‌ام و در این موضوع جالب تحقیق کرده‌ام. سپس مروری بر ادبیات این موضوع تحقیق می‌کند و با پرداختن به موضوعاتی چون «وبلاگ‌نویسی چیست؟» و «معنای وبلاگ‌ها برای روزنامه‌نگاران»، دیدگاه‌های مختلف مطرح شده در کنفرانس را تحت عنوان «موضوعات در وبلاگ نویسی» مورد بررسی قرار می‌دهد.
محقق در این تحقیق صریحا نتیجه‌گیری می‌کند که «با مطالعه و مصاحبه با فعالان روزنامه‌نگاری خلاقانه که از وبلاگ استفاده می‌کردند، به این نتیجه‌گیری رسیدم و به نویسندگان و سردبیران خبر توصیه می‌کنم که برای تولید خبر راهی سفر به فضای وبلاگ شوند.»
او دو توصیه دارد؛ یکی به روزنامه‌نگاران و یکی به مدیران رسانه‌ای: به روزنامه‌نگاران: وبلاگ‌نویسی را شروع کنید، اگر احساس می‌کنید که چیزی را برای گفتن دارید و می‌خواهید که آن را بگویید.
و به مدیران: کارکنانتان را به وبلاگ‌نویسی تشویق کنید یا کارکنان جدیدی بگیرید که به نظر می‌رسد خوب وبلاگ می‌نویسند.
مک کراکن گفته است: «بهترین وبلاگ‌هایی که خوانده‌ام توسط روزنامه‌نگاران نوشته نمی‌شدند.» پس کسی را مجبور به وبلاگ‌نویسی نکنید، مگر اینکه آن‌ها خودشان را به حفظ یک گفت‌وگوی مدام با خواننده متعهد بدانند.
و صریحا نتیجه‌گیری می‌کند که «با مطالعه و مصاحبه با فعالان روزنامه‌نگاری خلاقانه که از وبلاگ استفاده می‌کردند، من به این نتیجه‌گیری رسیدم و به نویسندگان و سردبیران خبر توصیه می‌کنم که برای تولید خبر راهی سفر به فضای وبلاگ شوند، چراکه چه بخواهیم و چه نخواهیم روزنامه‌نگاری خلاقانه همین است.»
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید