پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمانی


اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمانی
نویسنده : باباپورخیرالدین - جلیلصبحی‌قراملکی - ناصر
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۲/۱۶
رده دیویی : ۳۷۱.۹۲
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۷۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۳۵-۶۷۸-۰

کتاب حاضر در شش فصل تدوین شده است .در فصل نخست تعریفی از اختلالات یادگیری به دست داده شده و انواع آن معرفی شده‌اند .در فصل دوم نظریات مختلف درباره اختلالات یادگیری گردآمده و به علل و عوامل محیطی, ژنتیکی و زیست شناختی اختلالات یادگیری اشاره شده است .در فصل سوم مشکلات دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری با این موضوعات تشریح می‌شود :مشکلات زبانی, حرکتی, ادراکی, حافظه و فراشناختی . روش‌های تشخیص و ارزیابی اختلالات یادگیری در فصل چهارم بیان شده و در فصل پنجم روش‌های درمانی و آموزش کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری بحث و بررسی شده است . 'اختلال خواندن انواع و روش‌های درمانی 'عنوان فصل پایانی کتاب است .