دوشنبه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 10 February, 2025
مجله ویستا
بانوی سالخورده بیشرم - La Vieille Dame Indigne
سال تولید : ۱۹۶۴
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : کلود نجار
کارگردان : رنه آلیو، برمبنای داستان کوتاهی نوشته برتولت برشت.
فیلمنامهنویس : رنه آلیو، برمبنای داستان کوتاهی نوشته برتولت برشت.
فیلمبردار : دنیس کلروال.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان فرا.
هنرپیشگان : سیلوی، مالکا ریبوفسکا، اتیین بیری و ویکتور لانو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
مادام برتینی" (سیلوی)، پس از سالها زندگی در مقام همسر و مادری فداکار، بیوه میشود. او از پسرهایش میخواهد که مستمری اندکی به او بپردازند تا بتواند مستقلاً در خانه خودش زندگی کند. آنان قبول میکنند؛ اما چندی بعد در مییابند که مادرشان سینما میرود، در رستوران عذا میخورد و با "رزالی" (ریبوفسکا)، پیشخدمتی جوان و بدنام، معاشرت دارد. میان پسرها، "آلبر" (بیری) که بیشتر از سایرین از بیآبروئی میترسد، پسرش "پییر" (لانو) را میفرستد تا پیرزن را به قطع مستمری تهدید کند. با این همه، "مادام" وسایل خانهاش را میفروشد، اتوموبیل کوچکی میخرد و با "رزالی" و "پییر" به راه میافتد...
٭ آلیو در سومین فیلمش بار دیگر علاقهاش را به مضمون "برشت"ی ضرورت تحول در زندگی نشان میدهد؛ اما نتیجه کار، بیش از آنکه "برشت"ی باشد، ناتورالیستی است؛ همه چیز در سطح میگذرد، اما سطحی که در آن همه جزئیات با دقت مورد تأمل قرار گرفتهاند، و در نتیجه عمقی احساسی به دست میآید. فیلم در چنبره عکسهای ثابت است و به آلبوم عکسی قدیمی میماند که جان گرفته تا روایتی واقعی و در عین حال رمزآلود را باز بگوید.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : کلود نجار
کارگردان : رنه آلیو، برمبنای داستان کوتاهی نوشته برتولت برشت.
فیلمنامهنویس : رنه آلیو، برمبنای داستان کوتاهی نوشته برتولت برشت.
فیلمبردار : دنیس کلروال.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان فرا.
هنرپیشگان : سیلوی، مالکا ریبوفسکا، اتیین بیری و ویکتور لانو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
مادام برتینی" (سیلوی)، پس از سالها زندگی در مقام همسر و مادری فداکار، بیوه میشود. او از پسرهایش میخواهد که مستمری اندکی به او بپردازند تا بتواند مستقلاً در خانه خودش زندگی کند. آنان قبول میکنند؛ اما چندی بعد در مییابند که مادرشان سینما میرود، در رستوران عذا میخورد و با "رزالی" (ریبوفسکا)، پیشخدمتی جوان و بدنام، معاشرت دارد. میان پسرها، "آلبر" (بیری) که بیشتر از سایرین از بیآبروئی میترسد، پسرش "پییر" (لانو) را میفرستد تا پیرزن را به قطع مستمری تهدید کند. با این همه، "مادام" وسایل خانهاش را میفروشد، اتوموبیل کوچکی میخرد و با "رزالی" و "پییر" به راه میافتد...
٭ آلیو در سومین فیلمش بار دیگر علاقهاش را به مضمون "برشت"ی ضرورت تحول در زندگی نشان میدهد؛ اما نتیجه کار، بیش از آنکه "برشت"ی باشد، ناتورالیستی است؛ همه چیز در سطح میگذرد، اما سطحی که در آن همه جزئیات با دقت مورد تأمل قرار گرفتهاند، و در نتیجه عمقی احساسی به دست میآید. فیلم در چنبره عکسهای ثابت است و به آلبوم عکسی قدیمی میماند که جان گرفته تا روایتی واقعی و در عین حال رمزآلود را باز بگوید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست