شنبه, ۱۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 8 June, 2024
مجله ویستا


مقدمه‌ای بر: نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی


مقدمه‌ای بر: نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی
نویسنده : مهرداد - هرمز
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۵/۲۸
رده دیویی : ۳۰۲.۲۳
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۱۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۷۲۵-۳۲-۱

کتاب حاضر در 9فصل برای دانشجویان علوم اجتماعی ـ به ویژه ارتباطات اجتماعی ـ فراهم آمده است .فصل نخست, شامل کلیاتی است درباره رسانه‌ها و مسائلی چون تاریخچه رسانه‌ها و اهمیت اجتماعی, سیاسی, فرهنگی و اقتصادی هر یک از آنها ; همچنین بخشی از این فصل به موضوع تکنولوژی‌های جدید در عرصه ارتباط جمعی اختصاص داده شده است .در فصل دوم ;نظریات و مفاهیم زیربنایی چون :توده, ارتباط و انواع شیوه‌های ارتباطی, مدل‌های ارتباطی و پارادایم‌های رایج در ارتباط جمعی تشریح شده است .نگارنده در فصل سوم به موضوع رابطه بین رسانه‌ها و جامعه تاکید دارد و نقش واسطه‌ای را در جهات مختلف اجتماعی تحلیل می‌کند . در فصل چهارم, رابطه رسانه‌ها با موضوعاتی چون :قدرت, یکپارچگی و تغییرات اجتماعی تبیین می‌شود .موضوع فصل پنجم, نظریات هنجاری و ارزشی رسانه‌ها در رابطه با جامعه است .در فصل ششم :سازمان رسانه‌ها و در فصل هفتم مخاطبان رسانه‌ها همراه با نظریات آن بررسی شده است .موضوع دو فصل انتهایی کتاب درباره 'توانایی‌های تاثیرگذاری رسانه‌ها 'و 'مفهوم پرویاگاندا و تکنیک‌های آن 'است .