یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
جنایات عشقی - LOVE CRIMES
سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : لیزی بوردن و رودی لانگلیس
کارگردان : بوردن
فیلمنامهنویس : آلن مویل و لاری فرانک، بر مبنای داستانی نوشتهٔ مویل
فیلمبردار : جک ن.گرین
آهنگساز(موسیقی متن) : گریم رول
هنرپیشگان : شان یانگ، پاتریک برگین، آرنیتا واکر، جمیز رید، ران اورباخ، تینا هایتاور، فرن دورسی
نوع فیلم : رنگی، ۸۵ دقیقه
̎دینا گرینوی̎ (یانگ) که در دادستانی آتلانتا کار میکند، مسئول رسیدگی به پروندهٔ مردی به نام ̎دیوید هانوور̎ (برگین) میشود که خود را یک عکاس معروف جا میزند و با این ترفند، زنان را فریب میدهد. ̎دینا ̎ تصمیم میگیرد خود را جزو زنانی جا بزند که ̎هانوو̎ علاقمند است از آنان عکس بگیرد. او در یک عکاسی منتظر میماند. ̎هانوور̎ او را به شام و سپس هتلش دعوت میکند تا از او عکس بگیرد. در هتل، ̎هانوور̎ که شک کرده، پا به فرار میگذارد. ̎دینا ̎، ̎هانوور̎ را تعقیب میکند ولی در کلبهٔ چوبی او، خلع سلاح و در یک گنجه زندانی میشود. این حادثه، ̎دینا ̎ را به یاد دوران بچگیاش میاندازد که پدرش نیز او را در گنجه زندانی میکرده تا به کارهای شرش بپردازد. رئیس ̎دینا ̎ که نگران او شده، ̎ماریا ̎ (واکر)، همکار ̎دینا ̎ را به سراغش میفرستد. ̎ماریا ̎ ردپای ̎دینا ̎ را تا کلبهٔ چوبی دنبال میکند و در آنجا به تعدادی عکس از ̎دینا ̎ و پارههای لباس او بر میخورد. اما در کمال شگفتی بعدتر ̎دینا ̎ را صحیح و سالم در هتلی مییابد. به دنبال انتشار این خبر، ̎̎هانوور̎ دوباره با ̎دینا̎ قرار میگذارد. اما باز پیش از سر رسیدن پلیس، فرار میکند. بعداً سر و کلهٔ ̎هانوور̎ در آپارتمان ̎دینا ̎ پیدا میشود. در درگیریای که پیش میآید، ̎دینا ̎ موفق میشود او را مصدوم و ظاهراً به قتل برساند. این حادثه نیز ̎دینا ̎ را به یاد درگیری مشابهی در دوران کودکیاش میاندازد ـ زمانی که پدرش، مادر او را به قتل رسانده بوده است.
ـ ماجرای تولید فیلم بسیار بغرنج و پردردسر بوده و آنطور که بوردن میگوید، دردسر از آنجا شروع شده که دو سرمایهگذار فیلم، دو طرح متفاوت در ذهن داشتهاند: یکی در فکر زالمان کینگی (از جمله ارکیدهٔ وحشی، ۱۹۹۰) و دیگری در فکر یک تریلر جذاب بوده است. اما از آنچه بوردن روانهٔ پرده کرده، مشکل میتوان پی برد خود او از ابتدا چه تصوری از این پروژه داشته است. آنچه از خود فیلم بر میآید مؤید آن است که درونمایهٔ تعارض جنسی و ارتباط آن با جبر و تأثیرات فرهنگی مورد کنکاش قرار گرفته، و بازی بیپیرانهٔ یانگ تأکیدی بر همین مدعا است. اما به درستی نمیتوان پی برد آیا فیلم قصد دارد مجموعهای از کهن الگوها را مورد بررسی قرار دهد یا در پی بازسازی آنها است. جالب اینکه تمام قربانیان ̎هانوور̎ شخصیتهائی اصولاً زنانهاند و شیوهٔ لباس پوشیدن و خانههایشان پرزرق و برق و چشمنواز است. اما ̎دینا گرینوی̎ بر خلاف آنان، شخصیتی با ویژگیهای مردانه دارد و لباس پوشیدنش نیز با بقیه متفاوت است. در نتیجه سفر استعاری او برای یافتن ̎هانوور̎ در آن جنگل، همراه با تغییر آرایش و ظاهر است. وقتی بازی موش و گربهٔ آندو آغاز میشود، معلوم نیست که ̎دینا ̎ دقیقاً در پی چیست. و رجعت به گذشتههائی که در فیلم میبینیم بیشتر نمایانگر مشکلات روانی ̎دینا ̎ هستند تا ناهنجاریهای روانی ̎هانوور̎. تردیدی نیست که بوردن با ساختن این فیلم نوعی بیانیهٔ جسارتآمیز صادر کرده، اما این بیانیه متضمن هیچ نکتهٔ برجستهای نیست.
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : لیزی بوردن و رودی لانگلیس
کارگردان : بوردن
فیلمنامهنویس : آلن مویل و لاری فرانک، بر مبنای داستانی نوشتهٔ مویل
فیلمبردار : جک ن.گرین
آهنگساز(موسیقی متن) : گریم رول
هنرپیشگان : شان یانگ، پاتریک برگین، آرنیتا واکر، جمیز رید، ران اورباخ، تینا هایتاور، فرن دورسی
نوع فیلم : رنگی، ۸۵ دقیقه
̎دینا گرینوی̎ (یانگ) که در دادستانی آتلانتا کار میکند، مسئول رسیدگی به پروندهٔ مردی به نام ̎دیوید هانوور̎ (برگین) میشود که خود را یک عکاس معروف جا میزند و با این ترفند، زنان را فریب میدهد. ̎دینا ̎ تصمیم میگیرد خود را جزو زنانی جا بزند که ̎هانوو̎ علاقمند است از آنان عکس بگیرد. او در یک عکاسی منتظر میماند. ̎هانوور̎ او را به شام و سپس هتلش دعوت میکند تا از او عکس بگیرد. در هتل، ̎هانوور̎ که شک کرده، پا به فرار میگذارد. ̎دینا ̎، ̎هانوور̎ را تعقیب میکند ولی در کلبهٔ چوبی او، خلع سلاح و در یک گنجه زندانی میشود. این حادثه، ̎دینا ̎ را به یاد دوران بچگیاش میاندازد که پدرش نیز او را در گنجه زندانی میکرده تا به کارهای شرش بپردازد. رئیس ̎دینا ̎ که نگران او شده، ̎ماریا ̎ (واکر)، همکار ̎دینا ̎ را به سراغش میفرستد. ̎ماریا ̎ ردپای ̎دینا ̎ را تا کلبهٔ چوبی دنبال میکند و در آنجا به تعدادی عکس از ̎دینا ̎ و پارههای لباس او بر میخورد. اما در کمال شگفتی بعدتر ̎دینا ̎ را صحیح و سالم در هتلی مییابد. به دنبال انتشار این خبر، ̎̎هانوور̎ دوباره با ̎دینا̎ قرار میگذارد. اما باز پیش از سر رسیدن پلیس، فرار میکند. بعداً سر و کلهٔ ̎هانوور̎ در آپارتمان ̎دینا ̎ پیدا میشود. در درگیریای که پیش میآید، ̎دینا ̎ موفق میشود او را مصدوم و ظاهراً به قتل برساند. این حادثه نیز ̎دینا ̎ را به یاد درگیری مشابهی در دوران کودکیاش میاندازد ـ زمانی که پدرش، مادر او را به قتل رسانده بوده است.
ـ ماجرای تولید فیلم بسیار بغرنج و پردردسر بوده و آنطور که بوردن میگوید، دردسر از آنجا شروع شده که دو سرمایهگذار فیلم، دو طرح متفاوت در ذهن داشتهاند: یکی در فکر زالمان کینگی (از جمله ارکیدهٔ وحشی، ۱۹۹۰) و دیگری در فکر یک تریلر جذاب بوده است. اما از آنچه بوردن روانهٔ پرده کرده، مشکل میتوان پی برد خود او از ابتدا چه تصوری از این پروژه داشته است. آنچه از خود فیلم بر میآید مؤید آن است که درونمایهٔ تعارض جنسی و ارتباط آن با جبر و تأثیرات فرهنگی مورد کنکاش قرار گرفته، و بازی بیپیرانهٔ یانگ تأکیدی بر همین مدعا است. اما به درستی نمیتوان پی برد آیا فیلم قصد دارد مجموعهای از کهن الگوها را مورد بررسی قرار دهد یا در پی بازسازی آنها است. جالب اینکه تمام قربانیان ̎هانوور̎ شخصیتهائی اصولاً زنانهاند و شیوهٔ لباس پوشیدن و خانههایشان پرزرق و برق و چشمنواز است. اما ̎دینا گرینوی̎ بر خلاف آنان، شخصیتی با ویژگیهای مردانه دارد و لباس پوشیدنش نیز با بقیه متفاوت است. در نتیجه سفر استعاری او برای یافتن ̎هانوور̎ در آن جنگل، همراه با تغییر آرایش و ظاهر است. وقتی بازی موش و گربهٔ آندو آغاز میشود، معلوم نیست که ̎دینا ̎ دقیقاً در پی چیست. و رجعت به گذشتههائی که در فیلم میبینیم بیشتر نمایانگر مشکلات روانی ̎دینا ̎ هستند تا ناهنجاریهای روانی ̎هانوور̎. تردیدی نیست که بوردن با ساختن این فیلم نوعی بیانیهٔ جسارتآمیز صادر کرده، اما این بیانیه متضمن هیچ نکتهٔ برجستهای نیست.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان ایران دولت حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر شورای شهر تهران پلیس شهرداری تهران قتل سیل وزارت بهداشت کنکور آتش سوزی سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا تورم
تئاتر تلویزیون سریال محمدرضا گلزار ازدواج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی سریال پایتخت
سازمان سنجش ناسا کنکور ۱۴۰۳ خورشید
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال فوتسال پرسپولیس استقلال تیم ملی فوتسال ایران بازی جام حذفی آلومینیوم اراک سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ اینترنت گوگل بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
سازمان غذا و دارو رژیم غذایی خواب موز سلامت روان بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر مالاریا