دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا
کاما سوترا - KAMA SUTRA
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : امریکا، انگلستان و هند
محصول : لیدیا دین پیلچر
کارگردان : میرا نائیر
فیلمنامهنویس : هلنا کریل و نائیر
فیلمبردار : دکلان کوئین
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل دانا
هنرپیشگان : ایندیرا وارما، ساریتا چودهوری، ناوین اندروز، رامون تیکارام، رکها، خالد طیبی و پرل پادامسی
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه
هند، قرن شانزدهم میلادی. ̎تارا̎ (چودهوری)شاهزاده خانمی است که جامههای فاخر ابریشمین بر تن میکند و جواهرات قیمتی میآویزد و قواعد ̎کاما سوترا̎، کتابی هندو در باب عشق ـ را میآموزد و ̎مایا̎ (وارما) پیشخدمتی است که او را در محافل شاهانه راهی نیست و باید با پسماندها بسازد. یک روز پیش از مراسم عروسی ̎تارا̎ با ̎راج سینگ شاه̎ (اندروز)، ̎مایا̎ وارد شاهنشین میشود و ̎راج سینگ̎ را به شدت مبهوت ملاحتش میکند. وقتی ملازمان و اطرافیان پی میبرند که ̎مایا̎ چه عملی انجام داده، او را از دربار اخراج میکنند ولی شاه نمیتواند فکر او را از سر بیرون کند...
● نائیر پس از دو فیلمی که در امریکا ساخت (میسیسیپی ماسالا، ۱۹۹۱ و خانوادهٔ پرز، ۱۹۹۵) بار دیگر به هند باز میگردد تا این فیلم را ̎تارا و مایا̎ اعلام میکند (تا با عنوان ̎کاما سوترا̎ حساسیتی برنیانگیزد) و حتی در موقع بازدید صحنهها توسط افراد مسئول هندی بازی در میآورد که گروه در حال فیلمبرداری صحنههای ̎عادی̎ هستند. با این همه، کاما سوترا به موفقیتی که انتظار میرود دست پیدا نمیکند. اینجا سر و شکل همهچیز و همه کس فریبنده است، اما داستان و شخصیتها، بهخصوص، به دلیل بازیهای بد، جذابیتی پیدا نمیکنند. حواشی تبلیغاتی فیلم چنان سروصدائی برپا کرده بودند که تماشاگر غربی انتظار یک اثر هرزهنگار تمام عیار شرقی را داشت و ... انتظارش برآورده نشد.
کشور تولیدکننده : امریکا، انگلستان و هند
محصول : لیدیا دین پیلچر
کارگردان : میرا نائیر
فیلمنامهنویس : هلنا کریل و نائیر
فیلمبردار : دکلان کوئین
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل دانا
هنرپیشگان : ایندیرا وارما، ساریتا چودهوری، ناوین اندروز، رامون تیکارام، رکها، خالد طیبی و پرل پادامسی
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه
هند، قرن شانزدهم میلادی. ̎تارا̎ (چودهوری)شاهزاده خانمی است که جامههای فاخر ابریشمین بر تن میکند و جواهرات قیمتی میآویزد و قواعد ̎کاما سوترا̎، کتابی هندو در باب عشق ـ را میآموزد و ̎مایا̎ (وارما) پیشخدمتی است که او را در محافل شاهانه راهی نیست و باید با پسماندها بسازد. یک روز پیش از مراسم عروسی ̎تارا̎ با ̎راج سینگ شاه̎ (اندروز)، ̎مایا̎ وارد شاهنشین میشود و ̎راج سینگ̎ را به شدت مبهوت ملاحتش میکند. وقتی ملازمان و اطرافیان پی میبرند که ̎مایا̎ چه عملی انجام داده، او را از دربار اخراج میکنند ولی شاه نمیتواند فکر او را از سر بیرون کند...
● نائیر پس از دو فیلمی که در امریکا ساخت (میسیسیپی ماسالا، ۱۹۹۱ و خانوادهٔ پرز، ۱۹۹۵) بار دیگر به هند باز میگردد تا این فیلم را ̎تارا و مایا̎ اعلام میکند (تا با عنوان ̎کاما سوترا̎ حساسیتی برنیانگیزد) و حتی در موقع بازدید صحنهها توسط افراد مسئول هندی بازی در میآورد که گروه در حال فیلمبرداری صحنههای ̎عادی̎ هستند. با این همه، کاما سوترا به موفقیتی که انتظار میرود دست پیدا نمیکند. اینجا سر و شکل همهچیز و همه کس فریبنده است، اما داستان و شخصیتها، بهخصوص، به دلیل بازیهای بد، جذابیتی پیدا نمیکنند. حواشی تبلیغاتی فیلم چنان سروصدائی برپا کرده بودند که تماشاگر غربی انتظار یک اثر هرزهنگار تمام عیار شرقی را داشت و ... انتظارش برآورده نشد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست