جمعه, ۱۶ آذر, ۱۴۰۳ / 6 December, 2024
مجله ویستا

استراتژی تبلیغاتی


استراتژی تبلیغاتی
یک تیزر تبلیغاتی قبل از اینکه مستلزم یک ایده خوب یا یک داستان جذاب باشد ،محصول یک استراتژی خلاقانه تبلیغاتی است.نقطه آغاز هر استراتژی تبلیغاتی شناخت استراتژی بازاریابی بنگاه اقتصادی است.شرکت های تجاری وصنعتی برای موفق شدن در بازار رقابت ابتدا بایستی دارای یک استراتژی همه جانبه مارکتینگ(بازاریابی)باشند.این استراتژی که محصول برنامه ریزی بخش بازار یابی وفروش شرکت هاست با شناخت کامل مدیران شرکت از وضعیت بازار وپیرامون است عمل می کند.شرکت تبلیغاتی باید استراتژی بازار یابی بنگاه اقتصادی را مطالعه کرده وبا توجه به رهنمودهای آن یک کمپن تبلیغاتی (برنامه همه جانبه تبلیغاتی)تدوین وبر اساس آن استراتژی تبلیغاتی وراهبردهای خلاقانه آن را ترسیم کند.همچنین یک کمپن تبلیغاتی موضوعات مهمی را همچون شناخت مخاطب ،بودجه مناسب،رسانه های مناسب وپیام خلاقانه تبلیغاتی رادنبال می کند.پس از تایید این برنامه ها مشاورین تبلیغاتی طرح های مربوط به ساخت تیزرهای تبلیغاتی را در قالب سناریوهای مکتوب ارائه می کنند وپس از آن استوری بورد(ماجرا نما) توسط طراحان کشیده شده وسناریوی مکتوب را به صورت بصری به نمایش می گذارند.وکار ساخت آغاز می شود.از نکات مهم در تدوین سناریو تاکید بر چند عنصر اصلی است:
۱) زمان تیزر
۲) نما بندی وزمانبندی وچگونگی تقطیع آن
۳) مطالب مورد نظر که به صورت دیالوگ وصدای گوینده است.
۴)شعار های مهم که بر اهداف اصلی فروش تاکید دارند.
که باید با متدهای ویژه ای انجام شود.
http://zoka.blogfa.com/۸۶۰۳.aspx
منبع : مطالب ارسال شده