پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
در اتاق خواب - IN THE BEDROOM
سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : راس کتس، گراهام لیدر و تاد فیلد
کارگردان : فیلد
فیلمنامهنویس : رابرت فستینگر و فیلد، بر مبنای رمانی نوشتهٔ آندره دوبو
فیلمبردار : آنتونیو کالواچه
آهنگساز(موسیقی متن) : توماس نیومن
هنرپیشگان : تام ویلکینسن، سیسی اسپیسک، نیک استال، ماریزا تومی، ویلیام ماپودر، ویلیام وایز، سلیا وستن، کارن آن و فرانک ت.ولز
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۰ دقیقه
̎فرانک فاولر̎ (استال) مرد جوان مهربان و خوشسیمائی است که تازه دیپلمش را گرفته و حالا پیش از آنکه در پائیز به دانشکده برود، در تعطیلات تابستان بهعنوان ماهیگیر، کار میکند و خرچنگ میگیرد. ̎فرانک̎ ضمناً با ̎ناتالی̎ (تومی)، زنی جذاب آشنا شده که ده سالی از او بزرگتر است و تازگی از شوهرش، ̎ریچارد̎ (ماپودر) جدا شده ـ اگرچه طلاقشان رسمی نشده است ـ پدر و مادر ̎فرانک̎، ̎مت̎ (ویلکینسن) و ̎روت̎ (اسپیسک)، در مناسب بودن این رابطه ـ آنهم در حالیکه پسرشان چند ماه دیگر قادر به ادامهاش نخواهد بود ـ شک و نگرانیهائی دارند. البته ̎مت̎ به ̎فرانک̎ اعتماد دارد و او را آزاد میگذارد که خودش در این زمینه تصمیم بگیرد ولی ̎روت̎ خیلی آرام و متین و در عین حال قاطعانه، مخالفتهای خود را به اطلاع پسرش میرساند. یک روز ̎ریچارد̎ بیمقدمه و سرزده وارد خانهٔ ̎ناتالی̎ میشود و وقتی میفهمد ̎فرانک̎ آنجاست، بیرحمانه او را به قتل میرساند. اما ترازوی عدالت به طرفی سنگینی میکند که کسی انتظارش را ندارد و ̎ریچارد̎ را تا وقت دادگاهش به قید ضمانت آزاد میکنند. در حالیکه ̎مت̎ به کار پناه برده تا قدری از درد و رنج این مصیبت بکاهد و بر احساساتش سرپوش بگذارد، ̎روت̎ بیش از پیش در خود فرو میرود، گوشهنشین میشود و علاقه و شور خود را به کار تدریس موسیقیاش از کف میدهد و شبها را با تلویزیون تماشا کردن و سیگار کشیدن میگذراند...
● واکنش والدین طبقهٔ متوسط به مرگ نابههنگام فرزند، فقط بردباری و اندوه به سبک اتاق پسر نانی مورتی (۲۰۰۱) نیست. گاهی هم جنون و انتقامجوئی غیرمنتظرهای است که ماریو مونیچلی در یک شهروند کوچک کوچک (۱۹۷۷) نشان داده بود. در اتاق خواب مسیر دوم را به طرز غیرمنتظرهای تا به آخر میرود و البته با وقار و خونسردی تأثیرگذاری این کار را میکند. فیلد کارگردان و فیلمنامهنویس در پی نمایش رشد تدریجی خشونت از دل سرخوردگی و عجز است، خشونتی حسی که در چهرهها و جملهها و سکوتها و فضاهای خالیِ پدر و مادر ریشه میدواند و البته بهصورتِ خودنمائی درنمیآید. در اتاق خواب ـ که میتوانست ساختهای از کلود شابرول باشد ـ بیش از هرچیز فیلم دو بازیگر فوقالعاده است: اسپیسک که در یکی از بهترین و تکاندهندهترین نقشهایش میتواند لحظهای ناآرام باشد و لحظهای بعد مهربان و این را طبیعی جلوه دهد و ویلکینسنِ انگلیسیالاصل که اینجا به راحتی در قالب یک مرد محترم نیو انگلندی فرو میرود و حرکت میان انسانیت و انتقام را عالی از کار درمیآورد. حتی تومی هم بهترین بازیاش را عرضه میکند. البته فیلم حرف آخر را فراموش نمیکند: انتقام که تمام میشود، آدمها دیگر آدمهای سابق نیستند. در سالی که شاهد حادثهٔ ۱۱ سپتامبر بود، فیلم حضور و مناسب زمانیِ غافلگیرکنندهای پیدا کرد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر آتش سوزی قوه قضاییه تهران پلیس اصفهان بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو قیمت سکه خودرو دلار بانک مرکزی حقوق بازنشستگان سایپا ایران خودرو کارگران
نمایشگاه کتاب سریال شهاب حسینی عفاف و حجاب کتاب جواد عزتی مسعود اسکویی تلویزیون سینما سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین ترکیه اوکراین انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال پرسپولیس فوتبال علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید لیگ برتر بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر تبلیغات موبایل تلفن همراه اینستاگرام گوگل اپل ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه دیابت بیماری قلبی کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی