پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
درباره «رنه گوسینی» نویسنده داستانهای لوک خوششانس
«رنه گوسینی» نویسنده معروف داستانهای كمیك استریپ در ۱۴ اوت ۱۹۲۶ در جنوب شهر پاریس به دنیا آمد. در كودكی به دلیل مسایل معیشتی ناچار شد همراه والدین خود به آرژانتین مهاجرت كند. تحصیلات ابتدایی را در بوینسآیرس گذراند.
سپس به ایالات متحده رفت ودر آنجا به آموزش نقاشی پرداخت. او در ابتدا موفقیت چندانی در این زمینه به دست نیاورد. ولی بعدها كه با موریس (تصویرگر داستانهای لوك) آشنا شد، توانست شانس خود را در زمینه داستاننویسی به صورت جدی بیازماید. آشنایی رنه با موریس نخستین بار در آمریكا اتفاق افتاد.
این آشنایی بعدها تبدیل به دوستی عمیق و سرشار از تفاهم شد. به طوری كه پس از بازگشت رنه گوسینی به اروپا، كارش را در بلژیك با موریس در خصوص داستاننویسی كمیكهای لوك خوششانس آغاز كرد. همكاری رنه با موریس بدین صورت بود كه موریس در ابتدا نقاشیها را ترسیم كند و سپس موریس آنها را به اصطلاح «بالون نویسی» كند. همكاری او با موریس از ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۷ ادامه داشت. تفاوت رنه گوسینی با دیگران در این بود كه او یك طنزنویس واقعی نیز بود. او علاوه بر داستان نویسی كمیك استریپ، چاشنی غلیظی از طنز نیز بدان اضافه میكرد و همین ویژگی باعث افزایش دوستداران و هواداران او میشد.
وی در سراسر فعالیت هنری خود، تفاهم خوبی با موریس احساس میكرد، شاید علت گرایش رنه گوسینی به موریس بدین علت بود كه او را مكمل خود احساس میكرد. رنه گوسینی در نقاشی پیشرفت چندانی نكرد. برای همین به داستان نویسی روی آورد. از آنجایی كه رنه گوسینی آرزوی نقاش شدن را به فراموشی سپرده بود، ناخودآگاه میل داشت كه بتواند در كنار یك نقاش به زندگی هنری خود ادامه دهد. او از همكاری با موریس لذت زیادی میبرد و در مجموع احساس خوبی از مجاورت با او داشت.
رنه گوسینی فعالیت داستان نویسی خود را برخلاف موریس، صرفاً به ماجراهای لوك خوششانس، محدود نكرد.
او برای داستانهای دیگر نیز «بالون نویسی» می كرد. در خصوص داستانهای لوك خوششانس این مسئله به سادگی قابل اعتراف است كه قلم طنزپرداز رنه گوسینی كمك زیادی به شهرت و محبوبیت داستانهای لوك نمود. هر چند این مهارت در داستانهای دیگر نظیر «آستریكس و اوبلیكس» مشهود است. رنه گوسینی علاوه بر داستان نویسی كه حرفهٔ همیشگی وی بود، برای مدت قابل توجهی سردبیری مجله «پیلوت» را بر عهده داشت. او همچنین فیلمنامه تعدادی از انیمیشنهای سینمایی و تلویزیونی را به رشته تحریر در آورده است.
او در این خصوص معتقد است: «بالون نویسی و طراحی كمیك استریپ، دو پدیدهٔ كاملاً مستقل و متفاوت از یكدیگر است. یك كمیك وقتی موفق است كه بتواند در این دو عرصه، موفق باشد. تاكنون كمیكهای زیادی منتشر شدهاند كه از نظر طراحی بسیار قوی، ولی از نظر بالون نویسی در سطح ضعیفی قرار داشتند.
این وضعیت باعث میشد كه مخاطب، احساس رضایتمندی نداشته باشد. اگر بتوان هر قسمت از كار را به كاردان خود سپرد، طبعاً نتیجه بهتری خواهیم گرفت. شیوهای كه ما (من و موریس) در پیش گرفتیم دقیقاً بر همین نظر استوار شده است. ما نتیجه خوبی از همكاری خود در عرصه تولید كمیك استریپ گرفتیم. من شخصاً از این نتیجه خرسند هستم.
من این شیوه را به همه هنرمندانی كه میخواهند انرژی موفق و ماندگار از خود باقی بگذارند، توصیه میكنم.» +++ رنه گوسینی در ۱۹۷۷ میلادی، در حالی كه فقط ۵۱ بهار را پشت سر گذاشته بود، درگذشت. او در آخرین اثر خود گفته بود: «بزرگترین خدمتی كه ما به كودكان و نوجوانان كردهایم، پرورش قدرت تخیل آنان بوده است. تصور نمیكنم خدمت ناچیزی باشد.»
منبع : پیلبان انیمیشن
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس خلیج فارس بابک زنجانی
آتش سوزی تهران پلیس زلزله معلم قتل شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه سلامت دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران تورم قیمت
سریال مشهد تلویزیون فیلم سینمایی سینمای ایران سینما دفاع مقدس فیلم رسانه ملی موسیقی
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین حماس غزه جنگ غزه نوار غزه انگلیس ترکیه ایالات متحده آمریکا عربستان اوکراین یمن
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان تراکتور علی خطیر لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تلفن همراه اینستاگرام اپل گوگل تبلیغات همراه اول پهپاد ناسا وزیر ارتباطات نخبگان
سرطان خواب فشار خون کبد چرب بیماری قلبی دیابت کاهش وزن مسمومیت داروخانه