سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
بررسی عوامل مؤثر بر جلب رضایتمندی و میزان رضایت مشتریان پروازهای داخلی شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران ”هما“
ارزش و اهمیت مشتری در نگاه سیستمی و بهصورت یک ”نظام ارزشی“ در دو مبحث مورد بررسی قرار میگیرد: یکی ارزشی که مشتری برای فروشنده دارد و دیگری ارزش از دیدگاه مشتری (محمدی، ۱۳۸۴). هر مشتری منفرد یک ارتباط با فروشنده شکل میدهد که شرکت باید آن را حفظ نموده و توسعه دهد. چرا که روابط با مشتری وجود ندارد، بلکه باید بهدست آید (Gronroos, ۲۰۰۱).
شرکتها تلاش کردهاند از طریق بازاریابی رابطهمند ضمن شناخت نیازهای مشتریان خدمات باارزشی را به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی آنان، در آنها ایجاد وفاداری کرده و کاری کنند که با مشتریان و دیگر افراد و گروههای ذینفع مرتبط با سازمان روابط بلندمدتی برقرار شود (ونوس، ۱۳۸۱). در بسیاری از سازمانها پایگاههای اطلاعاتی و سیستمهای خدمات مشتری بسیاری وجود دارند که به یکدیگر متصل نمیباشند. سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان به ناچار در جستجوی اتصال این سیستمها هستند و در پی معامله با مشتریان منفرد از طریق چرخه عمر رابطهاند (Palmer, ۲۰۰۳).
داور ونوس ـ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
شیرین مددییکتا ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بینالملل
شیرین مددییکتا ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بینالملل
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی آمریکا اصفهان دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی رهبر انقلاب دولت محمد اسلامی شورای نگهبان مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
تهران شهرداری تهران هواشناسی حجاب قتل زلزله آموزش و پرورش پلیس قوه قضاییه فضای مجازی شهرداری سلامت
خودرو مالیات سایپا قیمت طلا مسکن قیمت خودرو قیمت دلار ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان بورس
نمایشگاه کتاب سینما تلویزیون دفاع مقدس سریال موسیقی تئاتر سینمای ایران نمایشگاه کتاب تهران کتاب صدا و سیما رسانه ملی
سرطان دانش بنیان اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه حماس فلسطین رفح جنگ غزه روسیه چین نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ ناسا مایکروسافت آیفون گوگل ایلان ماسک باتری فضا فضاپیما
بیماران خاص کاهش وزن رژیم غذایی بیمه زایمان زیبایی دندانپزشکی افسردگی