جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
مجله ویستا
میل لنگ
برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت افقی نخستین بار توسط لئوناردو داوینچی طراحی شد [۴۵].
● میل لنگ ـ محفظه
در بیشتر موتورها بهویژه موتورهای در خط (ردیف) و اغلب موتورهای دو پهلو قسمتی که میللنگ در آن قرار میگیرد با بدنه سیلندر یک پارچه است.
محفظهٔ میللنگ در پائین بدنه سیلندر واقع شده و میل لنگ را بهوسیله یاتاقانهای ثابت زیر خود نگه میدارد و برای اینکه در مقابل حرارت و لرزشهای میل لنگ محفظهٔ مقاومت داشته باشد و تغییر شکل بدهد مجاور یاتاقانهای ثابت بیشتر فلز دارد و محکمتر است. در سراسر محفظه و داخل آن حفرهای بهنام (گالری) یا مجرای اصلی روغن موجود است پمپ مقدار روغنی را که از کارتر گرفته با فشار داخل این مجرای اصلی میکند. حفرههای دیگری در محفظه موجود است که روغن را از مجرای اصلی سرتاسری به یاتاقانهای ثابت میرساند بهعلاوه لولههائی موجود است که روغن را ازین لوله به فشارسنج روغن که جلوی راننده است و همچنین به صافی روغن که به بدنه وصل است و بالاخره به سوپاپهائی که در بالا قرار گرفته میرساند. در برخی موتورها مجاری آب و روغن بهم نزدیک هستند تا روغن بهوسیله آب خنک شود [۵۲].
۴۵ ـ تکنولوژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
۵۲ ـ مکانیک عمومی اتومبیل و شناسائی خودرو، عبدالجواد تبهی
● میل لنگ ـ محفظه
در بیشتر موتورها بهویژه موتورهای در خط (ردیف) و اغلب موتورهای دو پهلو قسمتی که میللنگ در آن قرار میگیرد با بدنه سیلندر یک پارچه است.
محفظهٔ میللنگ در پائین بدنه سیلندر واقع شده و میل لنگ را بهوسیله یاتاقانهای ثابت زیر خود نگه میدارد و برای اینکه در مقابل حرارت و لرزشهای میل لنگ محفظهٔ مقاومت داشته باشد و تغییر شکل بدهد مجاور یاتاقانهای ثابت بیشتر فلز دارد و محکمتر است. در سراسر محفظه و داخل آن حفرهای بهنام (گالری) یا مجرای اصلی روغن موجود است پمپ مقدار روغنی را که از کارتر گرفته با فشار داخل این مجرای اصلی میکند. حفرههای دیگری در محفظه موجود است که روغن را از مجرای اصلی سرتاسری به یاتاقانهای ثابت میرساند بهعلاوه لولههائی موجود است که روغن را ازین لوله به فشارسنج روغن که جلوی راننده است و همچنین به صافی روغن که به بدنه وصل است و بالاخره به سوپاپهائی که در بالا قرار گرفته میرساند. در برخی موتورها مجاری آب و روغن بهم نزدیک هستند تا روغن بهوسیله آب خنک شود [۵۲].
۴۵ ـ تکنولوژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
۵۲ ـ مکانیک عمومی اتومبیل و شناسائی خودرو، عبدالجواد تبهی
منبع : مطالب ارسال شده
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست