چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
ابدیت و یک روز - L'eternite et un jour
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : یونان، آلمان، فرانسه و ایتالیا
کارگردان : تئو آنگلوپولوس
فیلمنامهنویس : تونینو گوئرا، پتروس مارکاریس و جورجو سیلوانی
فیلمبردار : گیورگوس آروانیتیس و آندرهاس سینانوس
آهنگساز(موسیقی متن) : النی کارانیدرو
هنرپیشگان : برونو گانتس، ایزابل رونو، آخیلئاس سکویس و دسپینا ببدلی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۰ دقیقه.
یکشنبه است و بارانی تیره بر تسالونیکا میبارد. ̎الکساندر̎ (گانتس)، نویسندهای معروف، خود را آمادهٔ خروج از خانه کنار دریایش میکند که تمامی عمر در آن اقامت داشته است. همان وقت است که نامهای از ̎آنا̎ (رونو)، همسرش پیدا میکند که در آن از روزی تابستانی در سی سال پیش یاد میکند. و بدینگونه است که ̎الکساندر̎ سوار بر زورق غریب خاطراتی میشود که در آن گذشته و حال درهم گره خوردهاند. در حالی که به شکار واژههائی برای نوشتن رمانهایش مشغول است، خاطرات خوش گذشتهاش را به یاد میآورد: لحظاتی که میخواهد برای یک روز... و ابدیت، باز پسشان بگیرد.
● اغلب این فیلم برنده جایزه نخل طلای آنگلوپولوس را (که از ضعیفترین فیلمهای او است) در زمرهٔ آخرین نفسهای سینمای هنری اروپا (کنار محاصره شده برناردو برتولوچی، ۱۹۹۸) بهشمار میآورند. ابدیت و... دربارهٔ رابطه سرگذشتهای هنری و تاریخی از یکسو و هنر و زندگی از سوی دیگر است برای شخصیت مرکزی آن فردائی وجود ندارد و فقط گذشتهای پررنگ هست که بر فرصتهای از دست رفته آن باید افسوس خورد. تماشاگرانی که ملال در تماشای مکاشفه قهرمانان افسرده فیلمهای هنری را میپسندند، حتماً از دیدن ابدیت و... راضی خواهند شد. امتیاز واقعی فیلم، بازی گانتس است؛ اگرچه معدود گفتوگوهایش به یونانی دوبله شده باشد!
کشور تولیدکننده : یونان، آلمان، فرانسه و ایتالیا
کارگردان : تئو آنگلوپولوس
فیلمنامهنویس : تونینو گوئرا، پتروس مارکاریس و جورجو سیلوانی
فیلمبردار : گیورگوس آروانیتیس و آندرهاس سینانوس
آهنگساز(موسیقی متن) : النی کارانیدرو
هنرپیشگان : برونو گانتس، ایزابل رونو، آخیلئاس سکویس و دسپینا ببدلی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۰ دقیقه.
یکشنبه است و بارانی تیره بر تسالونیکا میبارد. ̎الکساندر̎ (گانتس)، نویسندهای معروف، خود را آمادهٔ خروج از خانه کنار دریایش میکند که تمامی عمر در آن اقامت داشته است. همان وقت است که نامهای از ̎آنا̎ (رونو)، همسرش پیدا میکند که در آن از روزی تابستانی در سی سال پیش یاد میکند. و بدینگونه است که ̎الکساندر̎ سوار بر زورق غریب خاطراتی میشود که در آن گذشته و حال درهم گره خوردهاند. در حالی که به شکار واژههائی برای نوشتن رمانهایش مشغول است، خاطرات خوش گذشتهاش را به یاد میآورد: لحظاتی که میخواهد برای یک روز... و ابدیت، باز پسشان بگیرد.
● اغلب این فیلم برنده جایزه نخل طلای آنگلوپولوس را (که از ضعیفترین فیلمهای او است) در زمرهٔ آخرین نفسهای سینمای هنری اروپا (کنار محاصره شده برناردو برتولوچی، ۱۹۹۸) بهشمار میآورند. ابدیت و... دربارهٔ رابطه سرگذشتهای هنری و تاریخی از یکسو و هنر و زندگی از سوی دیگر است برای شخصیت مرکزی آن فردائی وجود ندارد و فقط گذشتهای پررنگ هست که بر فرصتهای از دست رفته آن باید افسوس خورد. تماشاگرانی که ملال در تماشای مکاشفه قهرمانان افسرده فیلمهای هنری را میپسندند، حتماً از دیدن ابدیت و... راضی خواهند شد. امتیاز واقعی فیلم، بازی گانتس است؛ اگرچه معدود گفتوگوهایش به یونانی دوبله شده باشد!
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست