جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
پایان فلسفه و وظیفه تفکر
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۲
تیراژ : ۱۳۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۵۴۲۴-۴-۲
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : اسدی - محمدرضا
نویسنده : هایدگر - مارتین
این مجموعه دربردارندهی چهارساله، یک ترجمه و سه تالیف است. متن ترجمه شده مربوط است به رسالهای از 'مارتین هایدگر' با عنوان 'پایان فلسفه و وظیفهی تنکیر'. این رساله نوعی بازخوانی و بازسازی دربارهی پرسش از وجود و زمان است. در این رساله، نگارنده خاطرنشان میسازد، 'پایان فلسفه به معنای آغاز تمدن جهانی مبتنی بر تفکر و اندیشهی اروپای غربی است. اما آیا پایان فلسفه در مفهوم بسط و ظهور آن به صورت علوم جدید، تحقق تمام و کمال همهی امکاناتی است که در تفکر فلسفی قرار داشت؟ بنابراین وظیفهی تفکر، صرفنظر کردن از تفکر پیشین به قصد و جهت تعیین موضوع برای تفکر بعدی خواهد بود'. رسالهی دوم با عنوان 'کدام فلسفه؟ کدام تطبیق؟'، کاوش کوتاهی است در باب فلسفهی تطبیقی و مقایسهای اجمالی در باب ویژگیهای فلسفهی غرب و فلسفهی اسلامی. رسالهی شوم بنیان متافیزیکی زندگی'، تحلیلی آنتولوژیک از حقیقت زندگی است. راهی که میکوشد متافیزیک و زندگی را به یک دیگر نزدیک کند به گونهای که نه متافیزیک، منحل در زندگی شود و نه زندگی منحل در متافیزیک و در انتها، آخرین رساله، بخشی از یک رسالهی مبسوط با عنوان 'انفعال فرهنگی' است که تحلیلی است انتقادی از وضعیت فرهنگ و نسبت تاملات کاربردی و تئوریک آن در جامعهی کنونی ما با نگاهی تازه در باب ماهیت فرهنگ.
تیراژ : ۱۳۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۵۴۲۴-۴-۲
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : اسدی - محمدرضا
نویسنده : هایدگر - مارتین
این مجموعه دربردارندهی چهارساله، یک ترجمه و سه تالیف است. متن ترجمه شده مربوط است به رسالهای از 'مارتین هایدگر' با عنوان 'پایان فلسفه و وظیفهی تنکیر'. این رساله نوعی بازخوانی و بازسازی دربارهی پرسش از وجود و زمان است. در این رساله، نگارنده خاطرنشان میسازد، 'پایان فلسفه به معنای آغاز تمدن جهانی مبتنی بر تفکر و اندیشهی اروپای غربی است. اما آیا پایان فلسفه در مفهوم بسط و ظهور آن به صورت علوم جدید، تحقق تمام و کمال همهی امکاناتی است که در تفکر فلسفی قرار داشت؟ بنابراین وظیفهی تفکر، صرفنظر کردن از تفکر پیشین به قصد و جهت تعیین موضوع برای تفکر بعدی خواهد بود'. رسالهی دوم با عنوان 'کدام فلسفه؟ کدام تطبیق؟'، کاوش کوتاهی است در باب فلسفهی تطبیقی و مقایسهای اجمالی در باب ویژگیهای فلسفهی غرب و فلسفهی اسلامی. رسالهی شوم بنیان متافیزیکی زندگی'، تحلیلی آنتولوژیک از حقیقت زندگی است. راهی که میکوشد متافیزیک و زندگی را به یک دیگر نزدیک کند به گونهای که نه متافیزیک، منحل در زندگی شود و نه زندگی منحل در متافیزیک و در انتها، آخرین رساله، بخشی از یک رسالهی مبسوط با عنوان 'انفعال فرهنگی' است که تحلیلی است انتقادی از وضعیت فرهنگ و نسبت تاملات کاربردی و تئوریک آن در جامعهی کنونی ما با نگاهی تازه در باب ماهیت فرهنگ.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران تهران انتخابات عراق دانشگاه تهران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم روز معلم نیکا شاکرمی مجلس
سیل آتش سوزی هواشناسی شهرداری تهران آموزش و پرورش یسنا پلیس قوه قضاییه فضای مجازی معلم زلزله سلامت
قیمت خودرو تورم سهام عدالت قیمت طلا سازمان هواشناسی خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت سکه ایران خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان
مهران غفوریان ساواک موسیقی تلویزیون سریال عمو پورنگ سینمای ایران تبلیغات نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس انگلیس نوار غزه اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان آتیلا حجازی باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر بازی لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی فناوری آیفون گوگل ناسا مدیران خودرو تلفن همراه
خواب طب سنتی کبد چرب فشار خون بیماری قلبی