پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا
مدلی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس عشایری ایران
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۲۰
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۵۶۱-۶-۲
شماره کنگره : ۸۵۳۲۰۰۷۶
رده دیویی : ۳۷۱.۳۳۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : عباسی - لطفاله
فصل نخست این تحقیق حاوی کلیاتی دربارهی مساله و اهمیت و تعاریفی دربارهی توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس عشایری ایران است. در فصل دوم بر سیر فرهنگ و تمدن و آموزش و پرورش و سابقهی فناوری اشارتی شده است. در فصل سوم شاخصهای عشایر در قوانین و برنامههای توسعه ـ آخرین تصمیمات مربوط به عشایر، سابقهی فناوری در عشایر و روستاها، و پیامدهای مثبت و منفی فناوری اطلاعات در عشایر مطرح گردیده است. فصل چهارم تصویری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عشایر بوده و فصل پنجم نیز شامل نتایج بررسی وضع موجود و مدل پیشنهادی برای توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در عشایر و پیشنهادها و محدودیتهای آن است. برخی از پیشنهادهایی که نگارنده برای توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس عشایری ایران مطرح میسازد بدینقرار است: انتخاب استراتژی برنامهریزی منطقهای، برنامهریزی جامع برای دو گروه از عشایر کوچرو و اسکان یافته، استفادهی بیشتر از فناوری جدید از جمله کامپیوتر در مدارس عشایر، راهاندازی سازمان آموزش و پرورش روستایی و عشایری، تقویت و توسعهی آموزشهای از راه دور و نیمهحضوری در عشایر با فراهم نمودن زیرساختارهای اساسی و مرتبط، راهاندازی مرکز مطالعه و تحقیق عشایری و شناسایی دقیق عشایر و تجلیل مولفههای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن به منظور برنامهریزیهای متناسب برای عشایر اسکانیافته و کوچرو، سوق دادن بخشی از پژوهشها و مطالعات مراکز دانشگاهی و پژوهشی و سازمانهای دولتی به عشایر، و راهاندازی شبکهی رادیو دوطرفه درمناطق عشایری.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۵۶۱-۶-۲
شماره کنگره : ۸۵۳۲۰۰۷۶
رده دیویی : ۳۷۱.۳۳۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : عباسی - لطفاله
فصل نخست این تحقیق حاوی کلیاتی دربارهی مساله و اهمیت و تعاریفی دربارهی توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس عشایری ایران است. در فصل دوم بر سیر فرهنگ و تمدن و آموزش و پرورش و سابقهی فناوری اشارتی شده است. در فصل سوم شاخصهای عشایر در قوانین و برنامههای توسعه ـ آخرین تصمیمات مربوط به عشایر، سابقهی فناوری در عشایر و روستاها، و پیامدهای مثبت و منفی فناوری اطلاعات در عشایر مطرح گردیده است. فصل چهارم تصویری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عشایر بوده و فصل پنجم نیز شامل نتایج بررسی وضع موجود و مدل پیشنهادی برای توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در عشایر و پیشنهادها و محدودیتهای آن است. برخی از پیشنهادهایی که نگارنده برای توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس عشایری ایران مطرح میسازد بدینقرار است: انتخاب استراتژی برنامهریزی منطقهای، برنامهریزی جامع برای دو گروه از عشایر کوچرو و اسکان یافته، استفادهی بیشتر از فناوری جدید از جمله کامپیوتر در مدارس عشایر، راهاندازی سازمان آموزش و پرورش روستایی و عشایری، تقویت و توسعهی آموزشهای از راه دور و نیمهحضوری در عشایر با فراهم نمودن زیرساختارهای اساسی و مرتبط، راهاندازی مرکز مطالعه و تحقیق عشایری و شناسایی دقیق عشایر و تجلیل مولفههای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن به منظور برنامهریزیهای متناسب برای عشایر اسکانیافته و کوچرو، سوق دادن بخشی از پژوهشها و مطالعات مراکز دانشگاهی و پژوهشی و سازمانهای دولتی به عشایر، و راهاندازی شبکهی رادیو دوطرفه درمناطق عشایری.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست