چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا


اثر فرهنگ در رفتار خرید مصرف کننده


اثر فرهنگ در رفتار خرید مصرف کننده
در این نوشتار اثر فرهنگ بر رفتار مصرف کننده مورد بررسی قرار می گیرد. آنچه به عنوان سوال اصلی مطرح است این می باشد که فرهنگ به چه میزان و از چه جنبه هایی بر رفتار مصرف کننده تاثیر دارد. برای پاسخ به این سوال ابتدا تعریفی از فرهنگ به عمل آمده و سپس رفتار مصرف کننده مطابق تعاریف مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه فرایند تصمیم‌گیری مصرف کننده ارائه شده و سعی می شود تا رابطه آن با فرهنگ تعیین شود. موارد و نظریه های ارائه شده در این نوشتار با مطالعه موردی شرکت کوکاکولا مورد بررسی قرار میگرد.
در مطالعه موردی انجام شده بیشترین تاکید بر نقش فرهنگ های محلی در رفتار مصرف کننده است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که اگر اثرات فرهنگ در رفتار مصرف کننده به درستی مورد تحلیل قرار گرفته و در تدوین استراتژی‌های بازاریابی شرکت مد نظر قرار گیرد، می‌تواند شرکت را در گترش بازار خود و حتی ایجاد بازارهای جدید در بازار رقابتی کمک کند.
شهربانو مهدی‌نژاد گرگری