چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
کونان وحشی - Conan The Barbarian
سال تولید : ۱۹۸۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : دینو دِ لورنتیس
کارگردان : جان میلیوس
فیلمنامهنویس : آلیور استون و میلیوس، برمبنای شخصیتی خلق شده توسط رابرت هوارد.
فیلمبردار : دوک کالاهان
آهنگساز(موسیقی متن) : بازیل پولدوریس.
هنرپیشگان : آرنولد شوارتسنگر، جیمز ارل جونز، ماکس فون سیدو، ساندال برگمن، بن دیویدسن، کاساندرا گاویولا، گری لوپز و ماکو.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۹ دقیقه.
در سالهای دور، اعضای خانواده و افراد قبیله «کونان» (شوارتسنگر)، هنگامی که او کودکی بیش نبوده، به دست افراد قبیله دیگری قتل عام میشوند. «کونان» از همان زمان تصمیم میکیرد که جسمش را قوی سازد تا به هنگامی بزرگسالی، انتقام بگیرد. او در جوانی، پس از پشت سر گذاشتن ماجراهائی فراوان، چند نفر را با خود همراه میکند و سرانجام «تولسا» (جونز)، فرمانروای ظالمی را که مسبب تمام این مصایب بوده، از پا درمیآورد.
* «دشمنی که مرا از بین نبرد، قویترم میسازد». این جمله چنین گفت زرتشتِ نیچه که فیلم با آن آغاز میشود، به بهترین شکل بازتاب دهنده ذهنیت فیلمساز و فضای حاکم بر فیلم (که میتوان آن را شاهکار میلیوس قلمداد کرد) است. فیلمی با تفکر بالقوه فاشیستی که بهرغم منتقدی «میتوانست در آلمان دهه سی به موفقیت چشمگیری دست یابد». به گفته شوارتسنگر (که فیلم از او یک ستاره ساخت): «میلیوس صحنهها را مثل یک میدان نبرد اداره میکرد. همه ما این احساس را داشتیم که این فیلم نیست، جنگ است». در اینجا شخصیتهای داستانهای مصور و عامهپسندِ هوارد، برخلاف جنگ ویتنام در اینک آخرالزمان (فرانسیس فورد کوپولا، 1979)، زمینه مناسبی را برای ارائه مضامین مورد نظر میلیوس فراهم کرده است.موسیقی حماسی / فانتززی پولدوریس مکمل صحنههای درگیری است. دنباله: کونان ویرانگر (ریچارد فلایشر، 1984).
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : دینو دِ لورنتیس
کارگردان : جان میلیوس
فیلمنامهنویس : آلیور استون و میلیوس، برمبنای شخصیتی خلق شده توسط رابرت هوارد.
فیلمبردار : دوک کالاهان
آهنگساز(موسیقی متن) : بازیل پولدوریس.
هنرپیشگان : آرنولد شوارتسنگر، جیمز ارل جونز، ماکس فون سیدو، ساندال برگمن، بن دیویدسن، کاساندرا گاویولا، گری لوپز و ماکو.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۹ دقیقه.
در سالهای دور، اعضای خانواده و افراد قبیله «کونان» (شوارتسنگر)، هنگامی که او کودکی بیش نبوده، به دست افراد قبیله دیگری قتل عام میشوند. «کونان» از همان زمان تصمیم میکیرد که جسمش را قوی سازد تا به هنگامی بزرگسالی، انتقام بگیرد. او در جوانی، پس از پشت سر گذاشتن ماجراهائی فراوان، چند نفر را با خود همراه میکند و سرانجام «تولسا» (جونز)، فرمانروای ظالمی را که مسبب تمام این مصایب بوده، از پا درمیآورد.
* «دشمنی که مرا از بین نبرد، قویترم میسازد». این جمله چنین گفت زرتشتِ نیچه که فیلم با آن آغاز میشود، به بهترین شکل بازتاب دهنده ذهنیت فیلمساز و فضای حاکم بر فیلم (که میتوان آن را شاهکار میلیوس قلمداد کرد) است. فیلمی با تفکر بالقوه فاشیستی که بهرغم منتقدی «میتوانست در آلمان دهه سی به موفقیت چشمگیری دست یابد». به گفته شوارتسنگر (که فیلم از او یک ستاره ساخت): «میلیوس صحنهها را مثل یک میدان نبرد اداره میکرد. همه ما این احساس را داشتیم که این فیلم نیست، جنگ است». در اینجا شخصیتهای داستانهای مصور و عامهپسندِ هوارد، برخلاف جنگ ویتنام در اینک آخرالزمان (فرانسیس فورد کوپولا، 1979)، زمینه مناسبی را برای ارائه مضامین مورد نظر میلیوس فراهم کرده است.موسیقی حماسی / فانتززی پولدوریس مکمل صحنههای درگیری است. دنباله: کونان ویرانگر (ریچارد فلایشر، 1984).
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست