جمعه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 7 February, 2025
مجله ویستا
پس از تمرین - After The Rehearsal
سال تولید : ۱۹۸۳
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : یورن دونر
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان
فیلمبردار : سون نیکویست
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : ارلاند یوزفسون، اینگرید تولین، لنا اولین و برتیل گوو.
نوع فیلم : رنگی، ۷۲ دقیقه.
«هنریک» (یوزفسون)، کارگردان پابهسن گذاشته تآتر، گذشته و آلام و رنجهائی را که بهویژه برای بازیگران زن اجراهایش به بار آورده، مرور میکند. او که در حال تمرین اجرائی از یک نمایش «استریندبرگ» است، نسبت به «آنا» (اولین)، زن جوان نقش اول نمایش، کششی در خود حس میکند اما این را پنهان نگه میدارد، سرانجام طی بحثی طولانی که پس از یکی از تمرینها میان او و «آنا» در میگیرد، کارگردان و بازیگر رابطه زندگی و تآتر را پُر از تلخ کامیهای ناگزیر مییابند و «هنریک» به یاد میآورد که زمانی رابطه بدفرجامی با مادرِ «آنا»، «راکل» (تولین)، یک زن بازیگر دیگر، داشته است...
* این فیلم تلویزیونی را برگمان یک سال پس از فانی و الکساندر که به ادعای خود او قرار بود آخرین فیلمش باشد، ساخت. پس از تمرین ادای دینی است به تآتر، بهعنوان یکی از دلمشغولیهای اساسی برگمان و فقط استادی او است که به فیلم درآمدن چنین دستمایهای را توجیه میکند. تمام فیلم در یک صحنه ثابت که همان دکور نمایش استریندبرگ است، میگذرد و حول برخوردهای سه شخصیت (با سه بازی خیره کننده) پیش میرود. بهرغم این که ظاهراً پشت صحنه یک نمایش را شاهدیم، حرکتها و رفتارها آشکارا خود برازنده یک اجرای بینقص هستند.
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : یورن دونر
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان
فیلمبردار : سون نیکویست
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : ارلاند یوزفسون، اینگرید تولین، لنا اولین و برتیل گوو.
نوع فیلم : رنگی، ۷۲ دقیقه.
«هنریک» (یوزفسون)، کارگردان پابهسن گذاشته تآتر، گذشته و آلام و رنجهائی را که بهویژه برای بازیگران زن اجراهایش به بار آورده، مرور میکند. او که در حال تمرین اجرائی از یک نمایش «استریندبرگ» است، نسبت به «آنا» (اولین)، زن جوان نقش اول نمایش، کششی در خود حس میکند اما این را پنهان نگه میدارد، سرانجام طی بحثی طولانی که پس از یکی از تمرینها میان او و «آنا» در میگیرد، کارگردان و بازیگر رابطه زندگی و تآتر را پُر از تلخ کامیهای ناگزیر مییابند و «هنریک» به یاد میآورد که زمانی رابطه بدفرجامی با مادرِ «آنا»، «راکل» (تولین)، یک زن بازیگر دیگر، داشته است...
* این فیلم تلویزیونی را برگمان یک سال پس از فانی و الکساندر که به ادعای خود او قرار بود آخرین فیلمش باشد، ساخت. پس از تمرین ادای دینی است به تآتر، بهعنوان یکی از دلمشغولیهای اساسی برگمان و فقط استادی او است که به فیلم درآمدن چنین دستمایهای را توجیه میکند. تمام فیلم در یک صحنه ثابت که همان دکور نمایش استریندبرگ است، میگذرد و حول برخوردهای سه شخصیت (با سه بازی خیره کننده) پیش میرود. بهرغم این که ظاهراً پشت صحنه یک نمایش را شاهدیم، حرکتها و رفتارها آشکارا خود برازنده یک اجرای بینقص هستند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست