سه شنبه, ۷ اسفند, ۱۴۰۳ / 25 February, 2025
مجله ویستا
چیزی که زنان میخواهند - WHAT WOMEN WANT
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بروس دیوی، جینا ماتیوز، مت ویلیامز، سوزان کاتسونیس و نانسی مایرز
کارگردان : مایرز
فیلمنامهنویس : کتی یوسپا و جاش گلداسمیت، بر مبنای داستانی نوشتهٔ دایان دریک، یوسپا و گلداسمیت
فیلمبردار : دین کیوندی
آهنگساز(موسیقی متن) : آلن سیلوستری
هنرپیشگان : مل گیبسن، هلن هانت، ماریزا تومی، آلن آلدا، اشلی جانسن، مارک فوراستاین، لارن هالی، دلتا برک و والری پرین
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۷ دقیقه
̎نیک مارشال̎ (گیبسن) در یک آژانس تبلیغاتی کار میکند و مردی زنستیز است و همسر سابق و دختر و مستخدمهاش از دست او شاکیاند. روزی ̎دان وانامیکر̎ (آلدا)، رئیس شرکت، ̎نیک̎ را دعوت میکند تا به دفترش برود. ̎نیک̎ تصور میکند که خیلی زود به پست بالاتری خواهد رسید، اما ̎دان̎ این پست را به یک زن، ̎دارسی مگوایر̎ (هانت) میدهد. آنشب، ̎نیک̎ با ماشین تصادف میکند، اما صبح روز بعد در مییابد توانائی خواندن فکر زنان را پیدا کرده است. ̎نیک̎ ابتدا هراسان میشود، اما کمکم میفهمد که میتواند از این موهبت استفاده کند. این توانائی باعث میشود تا رئیس شرکت، ̎دارسی̎ را از کار برکنار و ̎نیک̎ را به جایش انتخاب کند. اما حالا ̎نیک̎ به ̎دارسی̎ علاقهمند شده و تلاش میکند ̎دارسی̎ را به سر پست خود بازگرداند. او کارهای مثبت و خیرخواهانهٔ دیگری هم انجام میدهد، اما بر اثر یک صاعقه، نیرویش را از دست میدهد. در انتها به آپارتمان ̎دارسی̎ میرود و همه چیز را نزد او اعتراف میکند. ̎دارسی̎ نیز ابتدا ̎نیک̎ را اخراج میکند و سپس ابراز عشق او را میپذیرد.
● و این هم فیلمی که زنان میخواهند... اینکه گیبسن (از مردترین مردان سینمای هالیوودی معاصر!)، و نه حتی شخصیت ̎نیک̎ به برتری جنس مؤنث اعتراف بکند، حتماً دلپذیر است و کمدی رمانتیک مایرز طبعاً با استقبال روبهرو میشود. اما، در واقع، فیلم از طرف دیگر بام به پائین افتاده و تصویری که از جنسیتپرستی متعصبانهٔ ̎نیک̎ ارائه میدهد، روی دیگر تصویری است که از زنان ̎مفعول̎ و ̎مصرفی̎ در فیلمهای جریان اصلی سینمای آمریکا بهدست داده میشود. بار فیلم، تقریباً یک تنه، به دوش گیبسن است که با انرژی و جاذبهٔ آشنای خود آن را حرکت میدهد. حتماً اتفاقی نیست که در هر دو فیلم ̎بزرگِ̎ کریسمس سال ۲۰۰۰ آمریکا (چیزی که ... و جدا افتادهٔ رابرت زمکیس) شخصیتهای اصلی، مردانی تنها هستند که اغلب با خود حرف میزنند و با زنان موردنظرشان (در هر دو فیلم، هانت) دورادور ارتباط برقرار میکنند.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بروس دیوی، جینا ماتیوز، مت ویلیامز، سوزان کاتسونیس و نانسی مایرز
کارگردان : مایرز
فیلمنامهنویس : کتی یوسپا و جاش گلداسمیت، بر مبنای داستانی نوشتهٔ دایان دریک، یوسپا و گلداسمیت
فیلمبردار : دین کیوندی
آهنگساز(موسیقی متن) : آلن سیلوستری
هنرپیشگان : مل گیبسن، هلن هانت، ماریزا تومی، آلن آلدا، اشلی جانسن، مارک فوراستاین، لارن هالی، دلتا برک و والری پرین
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۷ دقیقه
̎نیک مارشال̎ (گیبسن) در یک آژانس تبلیغاتی کار میکند و مردی زنستیز است و همسر سابق و دختر و مستخدمهاش از دست او شاکیاند. روزی ̎دان وانامیکر̎ (آلدا)، رئیس شرکت، ̎نیک̎ را دعوت میکند تا به دفترش برود. ̎نیک̎ تصور میکند که خیلی زود به پست بالاتری خواهد رسید، اما ̎دان̎ این پست را به یک زن، ̎دارسی مگوایر̎ (هانت) میدهد. آنشب، ̎نیک̎ با ماشین تصادف میکند، اما صبح روز بعد در مییابد توانائی خواندن فکر زنان را پیدا کرده است. ̎نیک̎ ابتدا هراسان میشود، اما کمکم میفهمد که میتواند از این موهبت استفاده کند. این توانائی باعث میشود تا رئیس شرکت، ̎دارسی̎ را از کار برکنار و ̎نیک̎ را به جایش انتخاب کند. اما حالا ̎نیک̎ به ̎دارسی̎ علاقهمند شده و تلاش میکند ̎دارسی̎ را به سر پست خود بازگرداند. او کارهای مثبت و خیرخواهانهٔ دیگری هم انجام میدهد، اما بر اثر یک صاعقه، نیرویش را از دست میدهد. در انتها به آپارتمان ̎دارسی̎ میرود و همه چیز را نزد او اعتراف میکند. ̎دارسی̎ نیز ابتدا ̎نیک̎ را اخراج میکند و سپس ابراز عشق او را میپذیرد.
● و این هم فیلمی که زنان میخواهند... اینکه گیبسن (از مردترین مردان سینمای هالیوودی معاصر!)، و نه حتی شخصیت ̎نیک̎ به برتری جنس مؤنث اعتراف بکند، حتماً دلپذیر است و کمدی رمانتیک مایرز طبعاً با استقبال روبهرو میشود. اما، در واقع، فیلم از طرف دیگر بام به پائین افتاده و تصویری که از جنسیتپرستی متعصبانهٔ ̎نیک̎ ارائه میدهد، روی دیگر تصویری است که از زنان ̎مفعول̎ و ̎مصرفی̎ در فیلمهای جریان اصلی سینمای آمریکا بهدست داده میشود. بار فیلم، تقریباً یک تنه، به دوش گیبسن است که با انرژی و جاذبهٔ آشنای خود آن را حرکت میدهد. حتماً اتفاقی نیست که در هر دو فیلم ̎بزرگِ̎ کریسمس سال ۲۰۰۰ آمریکا (چیزی که ... و جدا افتادهٔ رابرت زمکیس) شخصیتهای اصلی، مردانی تنها هستند که اغلب با خود حرف میزنند و با زنان موردنظرشان (در هر دو فیلم، هانت) دورادور ارتباط برقرار میکنند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست