شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
۲۱ نوامبر ۱۸۸۶ ـ نخستین روزنامه جهان که به تیراژ یک میلیون رسید
۲۱ نوامبر سال ۱۸۸۶ تیراژ (تعداد نسخه های فروش رفته یک نشریه) روزنامه « لو پتیت ژورنال» چاپ پاریس از مرز یک میلیون گذشت که تا آن زمان در جهان بی سابقه بود. ۱۱۴ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۰ جهان دارای یک هزار و ۷۱ روزنامه (یومیه) میلیون تیراژی بود. تیراژها پس از سال ۲۰۰۰ در سرازیری قرار گرفته و یا افزایش آن متوقف شده است.
ناشران روزنامه ها می گویند که مطالب و محتوا افت نکرده بلکه این مخاطبان هستند که به دلیل ارتقاء سطح معلومات عمومی که خصیصه عصر حاضر است به آسانی قانع نمی شوند و برای ارضاء آنان، روش خبرگیری و خبرنویسی برپایه نتایج نظرسنجی از
«خوانندگان» دائما رو به تکامل است و از منابع تازه استفاده می شود و اضافه می کنند که مخاطبان امروز، با شنیدن کوچکتری شایعه که یک روزنامه متمایل به دولت است، از آن صرف نظر می کنند و به سراغ رسانه های اینترنتی و «وب لاگها» می روند که بدون ملاحظات هرچه را که می خواهند می نویسند ولی روزنامه های عادی دست کم ناچارند در نوشته هایشان راه گریز از «اعتراض و مواخذه» را باز بگذارند، زیرا که نمی خواهند سرمایه خود را که عمدتا از راه توزیع سهام عاید شده است ازدست بدهند، ولی وب لاگها نه دارای سرمایه هستند و نه تعقیب قضایی می شوند، و این، پدیده ای تازه در جهان است که از نیمه دهه ۱۹۹۰ وارد صحنه شده است ـ پدیده ای که برای نخستین بار باعث آزادی تمام عیار بیان و ابراز عقیده و نظر شده است. با ظهور این پدیده، رسانه های متعارفی نه تنها با خود، بلکه با این پدیده تازه (رسانه های اینترنتی) وارد رقابت شده اند که ممکن است؛ نتیجه اش بهبود کیفیت مطالب رسانه ها و به کمترین حد رسیدن انواع سانسور و اعمال نظر در آنها و از این رهگذر افزایش آگاهی های مردم و تکامل و پیشرفت جوامع باشد.
ناشران روزنامه ها می گویند که مطالب و محتوا افت نکرده بلکه این مخاطبان هستند که به دلیل ارتقاء سطح معلومات عمومی که خصیصه عصر حاضر است به آسانی قانع نمی شوند و برای ارضاء آنان، روش خبرگیری و خبرنویسی برپایه نتایج نظرسنجی از
«خوانندگان» دائما رو به تکامل است و از منابع تازه استفاده می شود و اضافه می کنند که مخاطبان امروز، با شنیدن کوچکتری شایعه که یک روزنامه متمایل به دولت است، از آن صرف نظر می کنند و به سراغ رسانه های اینترنتی و «وب لاگها» می روند که بدون ملاحظات هرچه را که می خواهند می نویسند ولی روزنامه های عادی دست کم ناچارند در نوشته هایشان راه گریز از «اعتراض و مواخذه» را باز بگذارند، زیرا که نمی خواهند سرمایه خود را که عمدتا از راه توزیع سهام عاید شده است ازدست بدهند، ولی وب لاگها نه دارای سرمایه هستند و نه تعقیب قضایی می شوند، و این، پدیده ای تازه در جهان است که از نیمه دهه ۱۹۹۰ وارد صحنه شده است ـ پدیده ای که برای نخستین بار باعث آزادی تمام عیار بیان و ابراز عقیده و نظر شده است. با ظهور این پدیده، رسانه های متعارفی نه تنها با خود، بلکه با این پدیده تازه (رسانه های اینترنتی) وارد رقابت شده اند که ممکن است؛ نتیجه اش بهبود کیفیت مطالب رسانه ها و به کمترین حد رسیدن انواع سانسور و اعمال نظر در آنها و از این رهگذر افزایش آگاهی های مردم و تکامل و پیشرفت جوامع باشد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت چین سیستان و بلوچستان انتخابات امیرعبداللهیان شورای نگهبان حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس نیکا شاکرمی
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران باران سازمان هواشناسی آتش سوزی یسنا فضای مجازی پلیس زلزله
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا مسکن تورم بانک مرکزی قیمت دلار حقوق بازنشستگان بازار خودرو دلار ارز ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی سوئد مهران غفوریان رضا عطاران بی بی سی تلویزیون صداوسیما موسیقی سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه اسرائیل فلسطین روسیه آمریکا ترکیه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی خطیر جواد نکونام تراکتور بازی لیگ قهرمانان اروپا
آیفون اینستاگرام اپل ناسا گوگل صاعقه تلفن همراه عکاسی کولر
کبد چرب فشار خون گرما