جمعه, ۱۴ دی, ۱۴۰۳ / 3 January, 2025
مجله ویستا
مدیر مدرسه
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۸
تیراژ : ۳۳۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۸۵۸-۴۶-۱
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : آلاحمد - جلال
کتاب، چاپ دیگری است از 'مدیر مدرسه' اثر 'جلال آل احمد'، داستان با ورد پرخاشگرانهی مدیر به اتاق رئیس فرهنگ آغاز میشود. 'آل احمد' از اولین صحنهها، پرورش شخصیت قهرمان داستان را شروع کرده است. مدیر که ارزشی در دوروبر خود و کار خود نمیبیند، کلافه، عصبانی، و بیگانه است؛ بیگانگی نسبت به واقعیتی که آرزوهای او را تاب نمیآورد، او را به عصیانی نیهیلیستی میکشاند. مدیر به مرور با مدرسه، معلمان، شاگردان، و خانوادههای آنها آشنا میشود. همزمان با این آشناییها، داستان به آرامی گسترش مییابد، حادثهها یکی پس از دیگری از راه میرسند و طرح داستان را میگسترانند. هر حادثه، پدید آورندهی حادثهی بعدی میشود و همین به داستان، تداوم و هماهنگی میبخشد. هر حادثه، مدیر را با گوشهای از دشواری کار آشنا میکند. دشواری در برخورد با معلمان، با نظام آموزش و پرورش، با شاگردان و خانوادههایشان و از همه مهمتر با خود. آل احمد از هر حادثهای برای بازگویی درهمریختگی گوشهای از اجتماع سود میجوید، مثلا وقتی معلم کلاس چهارم با اتومبیل یک آمریکایی تصادف میکند مسالهی نفوذ ماشین در ایران مطرح میشود. همچنین، آثار نفوذ فرهنگ تباهکنندهی آمریکا در معلمان غربزده و بیسواد، که هرنوع آرمانی را وانهادهاند، و دکترهایی که ادای هنرپیشههای سینما را درمیآورند، نشان داده میشود.
تیراژ : ۳۳۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۸۵۸-۴۶-۱
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : آلاحمد - جلال
کتاب، چاپ دیگری است از 'مدیر مدرسه' اثر 'جلال آل احمد'، داستان با ورد پرخاشگرانهی مدیر به اتاق رئیس فرهنگ آغاز میشود. 'آل احمد' از اولین صحنهها، پرورش شخصیت قهرمان داستان را شروع کرده است. مدیر که ارزشی در دوروبر خود و کار خود نمیبیند، کلافه، عصبانی، و بیگانه است؛ بیگانگی نسبت به واقعیتی که آرزوهای او را تاب نمیآورد، او را به عصیانی نیهیلیستی میکشاند. مدیر به مرور با مدرسه، معلمان، شاگردان، و خانوادههای آنها آشنا میشود. همزمان با این آشناییها، داستان به آرامی گسترش مییابد، حادثهها یکی پس از دیگری از راه میرسند و طرح داستان را میگسترانند. هر حادثه، پدید آورندهی حادثهی بعدی میشود و همین به داستان، تداوم و هماهنگی میبخشد. هر حادثه، مدیر را با گوشهای از دشواری کار آشنا میکند. دشواری در برخورد با معلمان، با نظام آموزش و پرورش، با شاگردان و خانوادههایشان و از همه مهمتر با خود. آل احمد از هر حادثهای برای بازگویی درهمریختگی گوشهای از اجتماع سود میجوید، مثلا وقتی معلم کلاس چهارم با اتومبیل یک آمریکایی تصادف میکند مسالهی نفوذ ماشین در ایران مطرح میشود. همچنین، آثار نفوذ فرهنگ تباهکنندهی آمریکا در معلمان غربزده و بیسواد، که هرنوع آرمانی را وانهادهاند، و دکترهایی که ادای هنرپیشههای سینما را درمیآورند، نشان داده میشود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست