جمعه, ۱۴ دی, ۱۴۰۳ / 3 January, 2025
مجله ویستا
Lancia Delta
لانچا دلتا در پاییز سال ۱۹۷۹ متولد شد. این خودرو به دلیل برخورداری از طراحی نوآورانه و ویژگی های فنی و ظاهری مناسب توانست خیلی زود به خودرویی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود به طوری که در سال ۱۹۸۰ موفق به دریافت عنوان «خودروی سال» از روزنامه نگاران شد. این خودرو در ابتدای امر با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو و دو موتور ۳/۱ و ۵/۱ لیتری که به ترتیب ۷۵ و ۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد وارد بازار شد. اما کم کم موتورهای جدیدتر و قدرتمندتری نیز به خانواده موتورهای این خودرو افزوده شد به طوری که در سال ۱۹۸۲ گونه GT این خودرو با یک موتور ۶/۱ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری ظاهر گشت و توانست به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. فروش این خودرو تا سال ۱۹۹۴ ادامه یافت (در انگلستان) در این مدت تعداد ۴۸۰۰۰۰ دستگاه از این خودرو در سراسر دنیا به فروش رسید. حال پس از گذشت ۹ سال از توقف تولید نسل قبلی این خودرو شرکت لانچا تصمیم گرفت تا بار دیگر این اتومبیل را احیا کند. اولین قسمتی که در این خودرو جلب نظرمی کند طراحی خشن و جذاب آن است که پیرو سبک طراحی ایتالیایی صورت گرفته است. طراحی این اتومبیل در مرکز طراحی لانچا صورت گرفته است. خطوط بدنه و کاپوت در قسمت جلوی خودرو حالتی خشن و هجومی به اتومبیل بخشیده است و در کنار چراغ های کشیده و تیز نمای بیرونی لانچا را جذاب تر ساخته است. جلوپنجره این خودرو به خوبی توانسته ترکیبی از پیشرفتگی و سنت را به معرض نمایش بگذارد. البته نباید در این میان از نقش نوار کرومی که در اطراف جلوپنجره قرار دارد و جلوه خاصی به خودرو بخشیده است صرف نظر کرد. خطوط قسمت جلو هنگام رسیدن به ستون C و گلگیرهای عقب حالتی ملایم تر به خود می گیرند و سعی در حجیم تر و عضلانی جلوه دادن این بخش دارند.
این سبک طراحی هماهنگی مناسبی با درقسمت عقب دارد که در پایین تر از حد معمول قرار گرفته است. محل جاگذاری چراغ های عقب - که از جنس LED می باشند - با توجه به فرم گلگیر و خطوط بدنه مناسب است و باعث شده که طرح این خودرو علیرغم پیچیدگی در ابعاد و سطوح ساده و یکدست به نظر برسد. قابل ذکر است که برای این اتومبیل امکان انتخاب ۱۲ رنگ (برای بدنه) و چهار رینگ با طرح های مختلف (در ابعاد ۱۶ - ۱۷ و ۱۸ اینچ) وجود دارد. دلتا در داخل نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. رنگ بندی فوق العاده این خودرو در قسمت داشبورد که علاوه بر هماهنگی زیبایی و جلوه بسیار زیادی را نیز برای کابین این اتومبیل به ارمغان آورده است به قدری زیبا هست که بتوان از قرارگیری نه چندان متناسب دکمه ها و دریچه های کولر گذشت.
منبع : روزنامه ابرار
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست