یکشنبه, ۱۶ دی, ۱۴۰۳ / 5 January, 2025
مجله ویستا
تپههای بیجان Dead Reefs
● جستجو در تپههای شنی
Menu شامل بازی جدید، ذخیره بازی، اجرای بازی ذخیره شده، تنظیمات بازی، اعتبار و خروج از بازی است. با فشار کلید Esc میتوانید به Menu دسترسی پیدا کنید. در تنظیمات بازی، میتوانید صفحه کلید و صدا را تنظیم کنید. در تنظیمات بازی، میتوانید صفحهٔ کلید و صدا را تنظیم کنید. منوی صدا شامل موزیک، صدا و... است. در تنظیمات کیبورد (صفحه کلید) میتوانید انتخاب قبل بازی را به سلیقه خود تغییر دهید. کلید W به جلو، A به چپ یا کلیک چپ، D به راست یا کلیک راست. فلش راست Action، فلش چپ نگاهکردن، فلش بالا صحبتکردن و فلش پائین کیف ابزار. M نقشه، Q مدارک، N دفترچه یادداشت، X جستجو، Shift دویدن یا راهرفتن، S برگشت ۱۸۰ درجه و Space معما یا خواندن مدارک.
وقتی فلش پائین را فشار میدهید اقلام داخل کیف ابزار را بهصورت یک عکس کوچک در چپ تصویر مشاهده میکنید. شما در بعضی از موارد میتوانید با استفاده از کلید m که نقشه راه را نمایش میدهد از یک نقطه به نقطه دیگر بروید تا از اتلاف وقت و یا اشتباه جلوگیری شود.
▪ ۱۳ اکتبر ۱۷۲۷:
شما مأمور تحقیقات آقای Amadey Finvinero هستید که برای یافتن یک قاتل فرستاده شدید. خدمه کشتی Finvinero، را در صخرههای مرگ ترک میکنند. در کیف ابزار شما یک چوبدستی وجود دارد. با کلید Q میتوانید مدارک را روی صفحه مانیتور ببینید و با فشار Space آن را ورق زده بخوانید.
▪ اسلکه:
به جلو سمت اسکله حرکت کنید و از پلهها بالا رفته و با مرد بالای پلهها صحبت کنید. ویلیام هوک منشی محلی است. به هوک خداحافظ بگوئید. به سمت راست بروید و با مردی که جلوی Inn ایستاده صحبت کنید. ماهیگیران محلی غیردوست. به نمادهای عجیب و غریب روی دیوارها و دیگر جاها نگاه کنید. نماد روی در مسافرخانه Inn را بررسی کنید و وارد مسافرخانه شوید. به سمت هوک که گوشه راست نشسته است بروید و سر میز او بنشینید و در مورد همه چیز صحبت کنید. در مورد سمبل، تاریخ صخرههای مرگ، سقوط پسر بارون آرتور Banish sue. سپس به سمت صاحب مسافرخانه Schedwick klenton که قبلاً سکاندار کشتی بوده است بروید و با او نیز صحبت کنید. از مسافرخانه خارج شوید.
▪ ملک WYNDHAM MANOR:
به سمت راست مسافرخانه که سمت راست شماست رفته و از پلهها پائین بروید. سعی کنید با محلیها صحبت کنید. به جلو بروید تا به خانهای که سر در آن دو سر یک گوزن است برسید. شما میتوانید بعداً وارد آن خانه شوید. به تقاطع پل بروید و از روی پل بگذرید. به در بالای پلهها بروید و در بزنید. در این هنگام صدای مردی از پشت در شنیده میشود.
▪ سالن ملاقات:
وقتی قدم برمیدارید یکصدا روی در بسته سمت چپ میشنوید. به سمت چپتان بروید و داخل راهرو شوید. به سمت چپ راهرو بروید و در انتها را که به آشپزخانه وارد میشود باز کرده و وارد شوید. از پلههای گوشه آشپزخانه پائین بروید. از در انتهای پلهها که سمت راست قرار دارد وارد شوید و بطری روی قفسه را مورد برررسی قرار دهید. به جلو و به سمت راست رفته و سپس به سمت چپتان بروید و بشکههای نوشیدنی را که مقابل در هستند مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید از در که به باغ راه دارد بگذرید. ولی در قفل است، به لابی برگردید. به طبقه دوم بروید و انتهای پلهها به دو کس روی دیوار نگاه کنید. در این موقع مرد خدمتکار شما را به یک اتاق راهنمائی میکند.
▪ اتاق خواب:
با بلمونت صحبت کنید، یادداشتها را با فشار کلید Q یا N ظاهر کنید و بهوسیله کلید A و D ورق بزنید. روی میز تحریر کنار تخت کلیک کنید تا ”فین ونیرو“ مشغول نوشتن شود. در این هنگام صدای یک آواز میآید. به سمت کمد بروید و به آن نگاه کنید سپس آن را باز کنید. داخل آن چیزی وجود ندارد. با استفاده از چوبدستی به در انتهای کمد ضربه بزنید، با استفاده از دست، یک قفل میبینید. از اتاق خارج شده و دیگر درها را مورد بررسی قرار دهید. در بررسیها متوجه خواهید شد که تمام درها بسته است. به اتاق خوابتان برگردید و به سمت قفل داخل کمد بروید و با استفاده از کلید W و فشار Space به روی هر خانه رفته و تصویر آن را تغییر دهید.
بالا سمت چپ عکس گل سه شاخه.
پائین سمت چپ عکس دو شمشیر.
بالا سمت راست عکس شیر.
پائین سمت راست عکس توپ جنگی.
در این هنگام در مخفی باز شده و به مخفیگاه وارد میشوید.
▪ مخفیگاه:
از پلهها بالا روید تا به یک راهرو برسید. وارد کتابخانه از در سمت راست شوید. به سمت میز تحریر که سمت چپ در بسته شده است بروید و روی میز کلیک کنید تا یک یادداشت را ببینید. مجدداً روی میز کلیک کنید تا یکی از کشوهای میز را باز کرده و کلید قدیمی را بردارید. از کتابخانه خارج شوید و به اتاق انتهای راهرو با استفاده از کلید قدیمی بروید، در آنجا روح کلاریسا را میبینید که اشاره میکند و سپس از طریق دودکش بخاری از آنجا میرود. صندلی و لکه خون را بررسی کنید. به سمت بخاری دیواری بروید و چراغ را سمت راست بخاری بردارید و به طرف پیانو بروید. با استفاده از کلید A و D دست حرکت میکند و از چپ به راست کلیدهای پیانو را شمارهگذاری کنید. شما باید یک آهنگ بنوازید. بنابراین کلیدهای ۸، ۹، ۸ و ۷ را فشار دهید تا بخاری دیواری باز شود.
به جلوی بخاری بروید و چراغ را از کیف ابزار انتخاب کنید سپس وارد تونل شوید. از پلهها پائین رفته و به داخل تونل بروید. در بین راه به یک تونل سمت چپ تصویر میرسید. وارد آن شده و ادامه مسیر دهید. در ادامه مسیر به یک دو راهی میرسید، به تونل سمت راستتان وارد شوید تا به یک دریاچه برسید. در آنجا روح کلاریسا را میبینید. از روی پایه مقابلتان کلید را بردارید. برگردید تا به دوراهی قبلی برسید و از تونل سمت چپ برگردید تا به مسیر اصلی برسید. مجدداً به پائین مسیر ادامه دهید تا روح کلاریسا را دوباره ببینید. به نردههائی که قفل شده است میرسید. با استفاده از کلید زنگزده کیف ابزار که در غار برداشتید، در را باز کنید و از آن عبور کنید تا به یک حفره در بالای سقف برسید، از آن بالا بروید تا به گورستان برسید.
▪ گورستان:
به جلو بروید و سنگ قبرها را ببینید. آنجا ۹ قبر وجود دارد که سال مرگ آنها به فاصله ۹ سال است. از سمت چپ از طریق دیوار شکستهشده وارد قسمت دیگر گورستان شوید. از آن محوطه مجدداً به سمت چپ تصویر به قسمت دیگر گورستان بروید که در این هنگام روح کلاریسا شما را به آرامگاه خانوادگی ویندهام راهنمائی میکند. به سمت آرامگاه بروید و سعی کنید وارد شوید. آنجا قفل است. به سمت کلبه سرایدار گورستان که روبهروی آرامگاه است بروید و وارد آنجا شوید. با الیور بون، سرایدار گورستان که روی صندلی نشسته است صحبت کنید. الیور آنجا را ترک میکند. کلید را از دیوار سمت چپ بخاری دیواری بردارید. از کلبه خارج شوید و کلید را روی در آرامگاه بهکار ببرید ولی آن را باز نمیکند. به کلبه سرایدار برگردید و جعبه ابزار او را بررسی کنید. یک دیلم، کلید سرداب کلیسا و سنگ تیزکنی را بردارید. به آرامگاه برگردید و کلید سرداب کلیسا را بهکار ببرید. کلید میشکند، کلید Cemetery گورستان و سنگ تیزکنی را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس در را باز کنید و وارد شوید. از پلهها پائین بروید، آرامگاه سمت چپتان را با استفاده از دیلم باز کنید. داخل آرامگاه کسی نیست. به سمت دیگر آرامگاه بروید و جسد پاتریک را بررسی کرده و چیزی را بردارید. آن یک دستمال با نقش چشم در کیف ابزار است. دوباره بدن او را مورد بررسی قرار دهید، روی مچ دست وی اثر بریدگی قبل از مرگ را خواهید دید. از آرامگاه خارج شوید و به محوطه گورستان بروید. به جلو بروید و با جادوگر Benish Sue صحبت کنید. در این زمان مردی را خواهید دید که از درخت به پائین میپرد و فرار میکند. به جلو و بالای گورستان در گوشه سمت راست، جائیکه مقداری از دیوار شکستهشده و نرده دارد بروید و تکه پاره شده از لباس را مورد بررسی قرار دهید. برگردید و با جادوگر ”بنیش“ صحبت کنید. او توصیه میکند برج بالای کوه را ببینید. از گورستان بهوسیله در چوبی که سمت چپ محوطه است خارج شوید تا بهصورت خودکار به اتاق خوابتان برگردید.
▪ ملک ویندهام مانور:
از اتاق خارج شوید و به سمت چپ بروید و از در سمت چپ وارد شوید. از پلهها به پائین رفته و وارد لابی خانه شوید. به سمت راست وارد راهرو شوید و از در انتهای راهرو که سمت راست قرار دارد وارد اتاق آقای ”بلمونت“ سرایدار شوید و با او صحبت کنید. به طبقه دوم بروید و وارد راهرو از سمت راست شوید و از در انتهای راهرو خارج شوید. به جلو بروید و بهوسیله کلید کیف ابزار وارد اتاق سمت چپ تصویر شوید. ابزار کنار دستشوئی را مورد بررسی قرار دهید، طناب به ابزارتان اضافه میشود. به سمت میز تحریر بروید و نقشه جزیره را بردارید. بطری روی میز تحریر را برداشته و از در انتهای راهرو خارج شوید. از پلهها پائین رفته و وارد لابی شوید. از لابی به راهرو رفته و به سمت چپ بروید. از در انتهای راهرو وارد آشپزخانه شوید.
▪ آشپزخانه:
با ملوین کلینتون صحبت کنید. از پلههای انتهای آشپزخانه پائین بروید. وارد انبار شده و بطری روی قفسه را مورد بررسی قرار دهید. بطری را که از اتاق پاتریک برداشتید از کیف ابزار انتخاب کنید و با بطری داخل قفسه مقایسه کنید. در همین هنگام صدای در میآید و ”فین ونیرو“ دنبال صدا میرود. از دری که مرد فرار کرد خارج شوید و به راهرو برگردید و از در کنار اتاق سرایدار وارد شوید و با زن خدمتکار صحبت کنید. از اتاق خارج شده و به اتاق سرایدار بروید و با بلمونت سرایدار صحبت کنید. سپس از اتاق خارج شده و به طبقه بالا بروید و به سمت راست از در انتهائی وارد شوید. به سمت چپ رفته و توسط در انتهای راهرو وارد اتاق ”بارون رتور“ شوید. به میز تحریر انتهای اتاق رفته و آن را بررسی کنید و تاریخچه خانوادگی آنها را خوانده و در مورد ”کلاریسا“ تحقیق کنید و یادداشت روی میز را بردارید. در کنار تلسکوپ و تلسکوپ را بررسی و با ”بارون“ صحبت کنید. حالا از اتاق خارج شوید.
▪ اتاق ادوارد:
به اتاق ادوارد که در راهرو دیگر و سمت راست تصویر است بروید و بخاری دیواری و نقاشی آنابل را که کنار بخاری دیواری است مورد بررسی قرار دهید. به طبقه دوم بروید و نقاشی سمت راست اتاق کنار پنجره را بررسی کنید. سپس به سمت چپ رفته و تمام نقاشیها را نگاه کنید. با ادوارد که در حال نقاشی است صحبت کنید. پس از صحبت کردن با ادوارد خواهید دید که آقای هوک منتظر است. از اتاق خارج شده به لابی رفته سپس از خانه خارج شوید و با آقای هوک صحبت کنید. به آلاچیق چوبی روی کوه بروید و در قسمت جلو، تخته شکسته را مورد بررسی قرار دهید. به قسمت پائین کوه بروید و تقریباً زیر آلاچیق چوبی برسید. سپس با استفاده از عصای کیف ابزار، سنگ کوچک را تکان دهید و آثار خون را مورد بررسی قرار دهید. به مسیر اصلی برگردید. ناگهان کوه ریزش میکند. از پلههای جلوی آلاچیق چوبی بالا بروید شما میتوانید با فشار کلید M و نقشه به مسافرخانه بروید و یا با ادامه دادن مسیر جلوی پلهها به مسافرخانه برسید. وارد مسافرخانه شوید و با صاحب آنجا صحبت کنید.
از مسافرخانه خارج شوید. کلید M را فشار دهید و با استفاده از نقشه و کلید A یا D روی نقشه حرکت کنید. به خانه madam sue رفته و Space را بزنید. به سمت خانه بروید و وارد خانه شوید و با madam sue صحبت کنید. به اطراف خانه نگاه کنید، سپس به سمت میز غذاخوری رفته تا به معمای الفبا برسید. روی آن کلیک کنید. از کلید S برای پائین آمدن و کلید W برای بالا رفتن بر روی کتاب الفبا و از Space برای نوشتن حروف الفبا استفاده کنید. شما باید شش علامت را به ترتیب زیر انتخاب کنید و روی تختهسیاه کوچک بنویسید:
۱) the first rune is already written
۲) king frog
۳) spider
۴) ant eggs
۵) acorn
۶) hundred year old moss
اگر صحیح عمل کرده باشید جادوگر تختهسیاه کوچک را از شما گرفته و با شما صحبت میکند. از خانه خارج شوید و از مسیر راست تصویر به شهر بروید.
▪ شهر:
شما اکنون در مرکز شهر هستد. استراقسمع کنید و ببینید مردم چه میگویند و یادداشت بردارید. با استفاده از نقشه به ساحل (shore) بروید.
▪ ساحل:
به جلو رفته و با آقای هوک که کنار یک جسد ایستاده صحبت کنید. خالکوبی روی دست جسد را بررسی کنید. دوباره به بدن او نگاه کرده و اثر چاقوئی را که به سمت راست او زده شده بررسی کنید. علامت دست را روی جسد بهکار برید تا یک مدال را بردارید. با مرد و زنی که آنجا ایستادهاند صحبت کنید. با استفاده از نقشه به inventor tirell بروید.
▪ Tirell مخترع:
روی دستگاه سمت چپ پل کلیک کنید و نامه تیرل را بخوانید. برای ورود به خانه او باید یک معما را حل کنید تا هویت شما تأیید شود. شما باید با استفاده از کشیدن سه خط هر یک از تصاویر داخل دایره را از یکدیگر جدا کنید. با استفاده از کلید D به پائین و با کلید A به بالا حرکت کنید. با نگهداشتن کلید Space و حرکت کلید A یا D خط مورد نظر را بکشید. جهت اینکار از تصاویر زیر استفاده کنید:
معما را از کیف ابزار انتخاب کرده و درون توپ طلائی کنار میزی که معما را بر روی آن حل کردید قرار دهید. سپس توپ طلائی را از کیف ابزار انتخاب کرده و داخل منجنیق قرار دهید، که بهصورت خودکار پرتاب شده و با باز شدن پل اجازه ورود به شما خواهد داد. وارد خانه تیرل شوید. بعضی از اختراعات وی نظر شما را جلب میکند. برای ملاقات با تیرل از پلههای برج که کنار تختهسیاه قرار دارد بالا رفته و به انتهای راهروی سمت چپتان بروید و به در چوبی ضربه بزنید تا تیرل بیرون بیاید و با او صحبت کنید. به پائین پلهها بروید و وارد اتاق خواب کنار کتابخانه شوید. سمت راست در ورودی به اتاق خواب، یک ملافه کنار تنگ ماهی آویزان است، آن را بردارید. تار عنکبوتی را که سمت چپ در ورودی است بررسی کنید و مگس چسبیده به تار عنکبوت را بردارید. به سمت میز تحریر بروید، مقداری از غذای ته بشقاب را بردارید. از کنار میز تحریر یک بطری خالی بردارید. از طرف دیگر میز سیمهای دستگاه را بردارید. به طرف تختخواب بروید و سوزن و نخ روی میز را بردارید. سوزن و نخ کیف ابزار را با هم ترکیب کنید تا یک قلاب ماهیگیری ساخته شود، سپس مگس را سر قلاب بزنید. بطریهای خالی را با سیم ترکیب کنید. حالا قلاب ماهیگیری که طعمه به آن متصل شده را روی تنگ بهکار ببرید تا ماهی الکتریکی را صید کنید.
▪ استفاده از ماشین:
به کنار دیگ بخار بروید و روی دستگاه سمت راست آن کلیک کنید تا صفحه کنترل را مشاهده کنید. ابتدا کلید D یا A دست را حرکت دهید و به حرف T ببرید و سپس کلید Space را فشار دهید تا کتاب Darkness willham tirell را بهصورت خودکار بردارید سپس آن را مطالعه کنید. پس از مطالعه با فشار کلید S یا Space از خواندن خارج میشوید. در این حین صدای انفجار میشنوید. کتاب به کیف ابزارتان اضافه شده است. به طبقه بالا بروید و با تیرل صحبت کنید. از پلهها پائین بروید و شمع را روی بشکه بردارید و از برج خارج شوید.
▪ مادام SUE:
با استفاد از نقشه به خانه مادام سو بروید. جلوی در خانه چند جای پا میبینید. وارد خانه شوید و مادام سو را که روی تخت است مورد بررسی قرار دهید و آلت قتل را از کنار او بردارید. به تعقیب قاتل بپردازید و از خانه خارج شوید. از سمت چپ وارد جنگل شوید. به جلو بروید تا به یک تختهسنگ برسید. بعد از آن به یک دوراهی میرسید که باید از سمت چپ به جلو بروید تا یک درخت در مقابلتان قرار گیرد. شما باید به سمت راست بروید. مجدداً به یک درخت سیاهرنگ میرسید از سمت راست آن حرکت کنید تا به یک تپه که در بالای آن سنگ سیاهی است برسید. باید از سمت چپ ادامه مسیر دهید تا به یک دوراهی دیگر برسید، از سمت چپ آنقدر مسیر را ادامه دهید تا به یک گودال تلهمانند سقوط کنید. سنگ داخل گودال سمت چپ را بردارید و با طناب کیف ابزار ترکیب کنید. به سمت دیوار بالای گودال بروید و ترکیب سنگ و طناب را پرتاب کنید تا به شاخه درخت گیر کند و شما از آن بالا بیائید. ادامه مسیر دهید تا به مرحله بعد که بادبان یک قایق شکسته را خواهید دید، برسید. وارد قایق شوید و به سمت انتهای قایق بروید و سعی کنید در کابین را باز کنید. سپس به نوک قایق بروید و زنگ را بررسی کنید، سعی کنید آن را به صدا در آورید. تلاش کنید تا چاقوی کیف ابزار را روی طنابی که روی کناره قایق سمت راست بهکار ببرید ولی این اتفاق نمیافتد. در این مرحله قبل از ادامهٔ بازی، بازی را Save کنید. زنگ را به صدا درآورید. در این هنگام کابین باز میشود و دو مرد از کابین خارج میشوند. شما باید سریع به سمت طناب بروید و آن را پاره کنید که در این هنگام تیرک بادبان به آنها ضربه میزند. به انتهای قایق رفته و با استفاده از طناب کیف ابزار، مرد بیهوش را ببندید. اگر او را نبندید کشته خواهید شد. از در کابین داخل شوید و معجون ساخته مادام سو را که روی بشکه است بردارید. اگر شمعی در کیف ابزار ندارید میتوانید از بشکه سمت راست بردارید. به گوشه سمت چپ میز بروید و دستنوشتهها و همینطور کتاب را بردارید. از کابین خارج شوید و با مرد صحبت کنید. از قایق خارج شوید و با استفاده از نقشه به شهر Town برگردید.
▪ منزل آقای هوک:
سعی کنید وارد خانه آقای هوک که مقابل شماست، و ورودی آن سر گوزن است شوید. ولی در قفل است. به مسافرخانه بروید و با صاحب آنجا صحبت کنید. از مسافرخانه خارج شوید و با استفاده از نقشه به شهر برگردید.
▪ گورستان:
با استفاده از نقشه به گورستان Cemetery بروید. به سرداب کلیسا بروید که در آنجا قفل است. به محوطهای که قبلاً جادوگر را در آنجا دیدید بروید. خواهید دید آنجا حفاری شده است. از آنجا یک تکه کفن را بردارید. به خانه سرایدار بروید، در بزنید و با او صحبت کنید. به آن طرف خانه سرایدار بروید و تکه کفن کیف ابزار را روی مترسک کنار بشکه بهکار ببرید. این مترسک نیاز به یک جمجمه دارد که باید با استفاده از نقشه به قایق برگردید. وقتی به قایق میرسید آن مرد آنجا نیست. خون روی عرشه را بررسی کنید. داخل کابین شوید و جمجمه را بردارید با استفاده از نقشه به گورستان بروید و جمجمه کیف ابزار را بر روی مترسک قرار دهید. شمع کیف ابزار را روی مترسک بهکار برده سپس آن را پشت پنجره ببرید. سرایدار از ترس فرار میکند. وارد کلبه شوید. کلید گورستان را از روی دیوار سمت چپ بخاری دیواری بردارید.
▪ سرداب کلیسا:
از کلبه خارج شده و کلید را روی سرداب بهکار ببرید. از پلهها پائین بروید و به سمت جنازه پاتریک رفته و کوزه ماهی را روی آن بهکار ببرید. ماهی داخل کوزه میمیرد و در کیف ابزار قرار میگیرد.
▪ ساحل:
به خارج از سرداب بروید و با استفاده از نقشه به ساحل Shore بروید. روی سنگ یک پسربچه نشسته است و جلوی او یک کوزه قرار دارد. به کوزه نگاه کنید و ببینید که آیا در آن ماهی الکتریکی قرار دارد یا نه. با پسر صحبت کنید. او ماهی را با شما معامله خواهد کرد، البته اگر معمای او را حل کنید. روی سنگ سمت راست پسر نگاه کنید. سر ماهی به سمت راست است و شما باید با ۳ تکه چوب طوری آن را تغییر دهید که سر ماهی به سمت چپ باشد. شما باید سه چوب بالا را به سمت پائین و در جهت عکس قرار دهید. پس از حل آن به سمت کوزه بروید و ماهی الکتریکی را بردارید. با استفاده از نقشه به گورستان برگردید.
▪ گورستان:
وارد سرداب شوید و به سمت جسد پاتریک رفته و مجدداً کوزه حاوی ماهی الکتریکی را روی او بهکار ببرید و دکمه طلائی را از میان جسد او بردارید. پس از آن تصویری از چگونگی سقوط پاتریک را خواهید دید. به سمت در خروجی بروید ولی در قفل شده است. سرایدار کلیسا در را قفل کرده است. از پلهها پائین بروید و به سمت پنجره سمت راست رفته و آن را بررسی کنید. طناب کنار جسد پاتریک را بردارید. دو طناب وجود دارد. هر دو طناب کیف ابزار را با یکدیگر ترکیب کنید تا به هم گره زده شوند. طناب گره زده شده را روی پنجره بهکار ببرید تا یک سر آن به پنجره و سر دیگر آن به روی سنگ قبر گره زده شود. دیلم کیف ابزار را روی سنگ قبر بهکار برید تا سنگ سقوط کرده و حفاظ پنجره کنده شود. حالا از پنجره خارج شوید و با استفاده از نقشه به ملک Estate بروید. وارد خانه شوید و با آقای بلمونت که در حال تمیز کردن بخاری است صحبت کنید. به اتاق ادوارد در طبقه دوم وارد شده و سعی کنید از در سمت چپ راهرو وارد شوید. در قفل است آن را بررسی کنید. میتوانید با یک سوزن ساده در را باز کنید. برگردید و با آقای بلمونت صحبت کنید. به اتاق لاندری خدمتکار رفته و با او که کنار پنجره در حال اتوکردن است صحبت کنید. از وی یک سوزن بگیرید و به اتاق ادوارد برگردید و در را با استفاده از سوزن باز کنید. ولی در باز نمیشود و باید راهی دیگر پیدا کنید. به اتاق بارون و به سمت تلسکوپ بروید. سوزن را روی در ورودی بالکن بهکار ببرید. در باز میشود و شما وارد بالکن میشوید. از روی نردهها به راه باریک کنار دیوار بروید و در انتهای راه به بالکن اتاق ادوارد میرسید. از در بالکن وارد شوید. به سمت بخاری دیورای رفته و عصای چوبی کیف ابزار را انتخاب و روی آن بهکار ببرید سپس تکه کاغذ سوخته را بردارید. از طریق پلهها به طبقه بالا بروید و به نقاشی که او در مرحله قبل در حال کشیدن بود نگاه کنید. این نقاشی را جائی دیگر دیده بودیم. مجدداً از در بالکن از اتاق خارج شوید و به اتاق بارون برگردید.
▪ در مخفی:
به اتاقتان برگردید. در کمد را باز کنید و عصای کیف ابزار را بهکار ببرید و وارد بشوید. از پلهها بالا بروید و به اتاق کلاریس بروید. به سمت پیانو رفته و روی پیانو کلیک کنید سپس به سمت بخاری دیواری رفته و فانونس را روی آن بهکار ببرید. وارد بخاری دیواری شده و از پلهها پائین بروید. از تونل روبهرو به محلی که پایه رمزدار را دیدید بروید.
از بالا به پائین علامتهای X ، II ، II ، VII و VI را بچرخانید تا در روبهرو باز شود. به پائین بروید در این هنگام روح کلاریس را خواهید دید که شما را راهنمائی میکند.
در ورودی تونل چند جای پا میبینید، داخل آنجا جسد کلاریس را در حالیکه گردنبندش پاره شده است بررسی کنید. از آنجا خارج شوید و از سوراخ بالای سقف که قبلاً خارج شدید، خارج شوید و با استفاده از نقشه به Pier بروید.
▪ قانوس دریائی:
داخل مسافرخانه شوید و با صاحب آنجا صحبت کنید. او به شما میگوید که به فانوس دریائی بروید. از مسافرخانه خارج شوید و با استفاده از نقشه به فانوس درائی Light house بروید. وارد فانوس دریائی شوید و به سمت راست رفته و با Neal که روی تخت نشسته است صحبت کنید. از اتاق خارج شده و از پلهها بالا بروید. ما نیاز به یک دوربین تلسکوپی داریم. بروید و بار دیگر با نیل صحبت کنید. او به شما میگوید که صاحب مسافرخانه یک دوربین دارد. از فانوس خارج شوید و با استفاده از نقشه به مسافرخانه Pier بروید. وارد آنجا شوید و با صاحب آن صحبت کنید. دوربین در زیرزمین است ولی قفل آن شکسته شده. او به شما یک دسته کلید میدهد. به سمت راست مسافرخانه بروید و کلیدهای کیف ابزار را روی در بهکار ببرید. به زیرزمین و محل نگهداری نوشیدنیها بروید. به جلو و سپس به سمت چپ تصویر بروید تا به میز تحریر برسید. کلید سمت راست میز را بردارید. کلید را روی گاوصندوق سمت چپ میز بهکار ببرید ولی آن را باز نمیکند، بنابراین کلیدهای Schedwick کیف ابزار را بهکار برده و دوربین تلسکوژی را بردارید. به داخل مهمانسرا برگردید و از آنجا خارج شوید و با استفاده از نقشه به فانوس دریائی Light house بروید. از پلهها بالا بروید و بهصورت خودکار به جستجو با دوربین خواهید پرداخت. با کلید A و D به چپ و راست و با W زوم کنید. به سمت راست تصویر جائیکه ادوارد سقوط کرده بروید و با کلید W به حفره پائین کوه زوم کنید. از مسیر پائین بروید و با طنابی که به صخره متصل است به پائین بروید. به خاطر داشته باشید که بازی را تا به اینجا ذخیره کنید چون ممکن است کشته شوید.
به درون غار بروید و با صحنهای که ادوارد با اسلحه آقای هوک را تهدید میکند مواجه خواهد شد. پس از گفتگوی ادوارد و آقای هوک، نوبت به صحبت کردن شما میرسد که باید برای گفتگو، تصویر آقای هوک را انتخاب کنید که به ادوارد حملهور میشود و اسلحه را از ادوارد میگیرد. سپس شما باید سریع به آقای هوک حمله کنید تا خلع سلاح شود و با او درگیر میشوید و او فرار میکند. به بیرون غار بروید و مجدداً با او درگیر شوید. در حال سقوط به دریا هر دو از صخره آویزان میشوید. علامت دست را کلیک کنید تا بالا بیائید و آقای هوک به دریا سقوط میکند. به غار برگردید و اسلحه را بردارید. از بالای سر ادوارد به درون غار دیگر بروید. در تالار درون غار به یک دایره که در آن یک مثلث قرار دارد و اطراف آن شمع است میرسید. وارد دایره شوید و یک کتاب را که پاره شده و قبلاً دیده بودید را بردارید. سپس دایره را بررسی کنید که یک جام (Relic) به کیف ابزارتان اضافه میگردد. پیش ادوارد برگردید و با او صحبت کنید و از غار خارج شوید. مجدداً با استفاده از طناب بالا بروید و با استفاده از نقشه به خانه آقای هوک Town بروید.
▪ خانه آقای هوک:
از در اصلی که دو کله گوزن سر در آن است عبور کنید و روی پلهها به یک سمت شکسته در کف میرسید که باید با استفاده از دیلم آن را بکنید و به سمت نردهبان شکسته بروید و تکه چوب پله را از کیف ابزار انتخاب و روی نردهبان بهکار ببرید تا تعمیر شود. حالا از نردهبان بالا بروید.
▪ اتاق خواب:
در کمد لباس سمت راست را باز کنید و کتی را دکمه طلائی دارد بررسی کنید. در جیب آن یک کاغذ وجود دارد، آن را بردارید. به سمت میز رفته و آن را بررسی کنید. آنجا یک دستمال از نوع دستمالی که در کیف ابزار است وجود دارد. به سمت جائی که شمع روشن است رفته و از پله پائین بروید. کف اتاق سمت چپ، ساعت را مورد بررسی قرار دهید و آثاری از کشیدەشدن ساعت روی زمین را خواهید دید. سعی کنید ساعت را حرکت دهید که این کار امکانپذیر نیست. به روی صفحه ساعت نگاه کنید. عقربههای ساعت را در حال ۱۲:۴۵ دقیقه تنظیم کنید و با فشار کلید ESC از معما خارج شوید و ساعت را هل دهید تا یک راه ورود نمایان شود. وارد شوید و از نردهبان بالا بروید تا به مکانی که محل نگهداری کبوترها بوده است برسید. به جلو رفته و کبوترها را بررسی کنید. اگر شما در چیدن کبوترها اشتباه کنید، خواهید مرد. بنابراین به ترتیب زیر عمل کنید:
۱) ردیف دوم از چپ، کبوتر سوم.
۲) ردیف اول از چپ، کبوتر اول.
۳) ردیف دوم از چپ، کبوتر چهارم.
۴) ردیف سوم از چپ، کبوتر دوم.
۵) ردیف دوم از چپ، کبوتر ششم.
۶) ردیف سوم از چپ، کبوتر آخر.
۷) ردیف اول از چپ، کبوتر آخر.
۸) ردیف دوم از چپ، کبوتر اول.
اگر درست عمل کرده باشید یک مدرک بهدست خواهید آورد که نشان از نابودساز ابلیس در جزیره Thunder دارد. از نردهبان داخل اتاق خواب از خانه خارج شوید.
▪ کشتی:
با استفاده از نقشه به مسافرخانه pier بروید و با صاحب آنجا صحبت کنید. از مسافرخانه خارج شوید و به اسکله رفته و با مرد ماهیگیر صحبت کنید. او رفتار غیردوستانهای دارد. به صاحب مسافرخانه مراجعه کرده و درباره peet ماهیگیر صحبت کنید. او شما را به کشتی میرساند. دو بشکه کنار در کف عرشه را بررسی کنید. به عرشه بالاتر رفته و سمت راست، قلاب لنگر را بردارید. به بالاتر رفته و طناب دور قرقره را که کنار سکان است بردارید. در کیف ابزار، قلاب و طناب را با هم ترکیب کنید. به انتهای دیگر در عقب کشتی بروید و وقتی از پلهها بالا رفتید به سمت چپ و سمت نردهها بروید و حفره روی بدنه کشتی را بررسی کنید و سپس قلاب و طناب کیف ابزار را بهکار ببرید تا داخل حفره شوید. به سمت راست بروید و سپس از در باز سمت چپ عبور کنید. به انتهای راهرو سمت راست خود بروید و از طریق در عبور کنید و سپس از پلهها بالا بروید. وسط اتاق یک سکان قرار دارد که پشت آن روی دیوار یک نقشه جمع شده است. با عصای دستی کیف ابزار روی نقشه کلیک کنید تا نقشه باز شود. سپس روبهروی سکان بهطوری که به طرف نقشه باشید، بایستید. سپس گردنبند را از کیف ابزار انتخاب و روی سکان بهکار ببرید تا معمای دیگری ظاهر شود.
بر روی نقشه ۵ حرف FRUYZ را میبینید و پائین سکان حرف B.
شما باید به ترتیب زیر عمل کنید:
۱) به سمت چپ یا عکس حرکت عقربههای ساعت و با زدن کلید فاصله Space، حرف Y را نشان دهید. (کلید A و D حرکت دست است).
۲) به سمت راست یا جهت عقربههای ساعت حرف R را نشان دهید.
۳) به سمت چپ یا عکس حرکت عقربههای ساعت حرف F را نشان دهید.
۴) به سمت راست یا جهت عقربههای ساعت حرف Z را نشان دهید.
در این حالت یک دریچه پشت سکان باز میشود. به پشت سکان بروید و کلمات را از داخل آن که عبارتند از Acra ، Urak ، Zeph ، Inus و Culu را بردارید. در این هنگام کشتی تکانهای شدیدی میخورد. سعی کنید از اتاق خارج شوید. در بسته است. به طبقه دوم بروید و به سمت راست جائیکه توپی روی سکوی چوبی آویزان شده با زنجیر است بروید. گلوله توپ پشت سرتان است، آن را بردارید و بشکهای را که در آن طرف اتاق است با عصای دستی بهکار ببرید و از گیاهان دریائی داخل آن بردارید. گلوله توپ را روی سکوی آویزان قرار دهید و سپس از پلههای کنارتان پائین بروید و در سمت چپتان کنار پله یک گلوله دیگر بردارید. دومین گلوله را نیز روی سکو قرار دهید. سومین گلوله در جعبه چوبی آنطرف اتاق قرار دارد، آن را نیز برداشته و روی سکو قرار دهید. گیاهان دریائی کیف ابزار را نیز به آنها اضافه کنید تا سکو تکهای از سقف را کنده و حفرهای برای فرار ایجاد کند.
حالا شما روی عرشه قرار دارید. به سمت بشکه گوشه کشتی رفته و کلیک کنید تا از کشتی خارج شوید و با قایق به اسکله برگردید. با استفاده از نقشه به خانه تیرل مخترع Inventor tirell بروید. داخل شوید تا تیرل را که کنار تختهسیاه خوابیده ببینید. به سمت ماشین بالدار بروید و آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس در آشیانه را نیز بررسی کنید.
به سمت تختهسیاه بروید و فرمولها را بررسی کنید. نشان باید ۱ozf با ۴ozf مایع ترکیب شوند. ۱oz آبی را از کنارل تیرل بردارید. کوزه خالی دیگر را که روی میز تحریر است بردارید. از پلهها بالا بروید و کوزه خالی دیگر را که کنار کوزه پر، روی میز مقابل تختهسیاه قرار دهید. علامت دست را روی کوزههای بهکار ببرید تا یک معما از نوع شیمی ظاهر شود. با فشار کلید فاصله Space کوزهها بلند میشوند. با فشار کلید D یا A کوزه موردنظر که باید مایع داخل آن ریخته شود انتخاب و با فشار کلید Space مایع داخل آن ریخته میشود.
با توجه به دستورالعمل، بهصورت زیر عمل کنید:
۱) کوزه بزرگ را بلند کرده و داخل کوزه متوسط بریزید.
۲) کوزه متوسط داخل کوزه کوچک.
۳) کوزه کوچک داخل کوزه بزرگ.
۴) کوزه متوسط داخل کوزه کوچک.
۵) کوزه بزرگ داخل کوزه متوسط.
۶) کوزه متوسط داخل کوزه کوچک.
ترکیب بهصورت خودکار صورت میگیرد. به آشیانه بروید و مایع ترکیبی بهدست آمده کیف ابزار را جلوی در آشیانه قرار دهید. مایع آبیرنگ کیف ابزار را روی آن قرار دهید.
به سمت ماشین پرواز بروید و تفنگ کیف ابزار را روی آن بهکار ببرید. در این هنگام ماشین را روشن کرده و به سمت مایع شلیک و به آسمان پرواز کنید که بعد از مدتی در جزیره تندر سقوط خواهید کرد.
▪ جزیره تندر:
به جلو و سپس به سمت چپ و از پلهها بالا بروید ولی موفق نمیشوید چون پلهها به برق متصل شدهاند. به سمت چپ وروی معدن بروید ولی آنجا مسدود است. به سمت دیگر جزیره بروید و از در دیگر معدن وارد شوید. وارد آسانسور سمت راست خود شوید و دستگیره محرک آسانسور را بکشید و به پائین بروید. وقتی به پائین میرسید آسانسور خراب میشود و از هم میپاشد. به سمت میز ابزار بروید و ابزارها و همینطور اجزاء آسانسور را از روی دیوار ببرید تا تکهسنگی از روی دیوار کنده شود. در داخل شکاف وسط محوطه یک مهره فلزی قرار گرفته است، آن را بردارید، سپس مهره و چرخدندهها را در دیوار سمت چپ آسانسور بهکار ببرید. به داخل آسانسور بروید و دسته آن را بکشید تا به بالا بروید. به ماشین بالدار منهدم شده مراجعه کنید و جعبه ابزار کیف ابزار را روی آن بهکار ببرید تا بهصورت خودکار کفش معدن بپوشید. حالا میتوانید از پلههای برقدار عبور کنید و به بالاترین سطح، که یک پایه سنگی با نوشتههائی در دو طرف دارد بروید.
از این پایه یک رشته سیم به پایههائی که روی آنها دست شیطان است قرار دارد. یکی از آنها به پایه کوچکی که بالای پلههای روبهروی شما قرار دارد رفته است. از پلهها بالا بروید و در انتهای پلههای با استفاده از کلنگ کیف ابزار، سیم را قطع کنید. سپس از پلهای که بالای آن یک گوی شیشهای قرار دارد بالا رفته و روی گوی کلیک کنید تا موقعیت قرارگرفتن لوحهای کیف ابزار را ببینید. ما باید ۳ لوح Acrg ، Culu ، Zeph را در جای خود قرار دهیم.
Acra را روی ستونی که سمت چپ پله در پائینترین سطح است قرار دهید. لوح Zeph را در سمت چپ پل چوبی که در پائین است قرار دهید و Inus را در ستونی که سمت راست پله گوی است و در سطح بالاست قرار دهید. برای احتیاط بازی را تا اینجا ذخیره کنید. حالا از پلههائی که ستون کوتاه گرد روی آن است بالا بروید. اینک مجسمه کیف ابزار را روی پایه قرار دهید. در این هنگام یک هیولای آتشین ظاهر میشود و بعد از چند لحظه به بازی برمیگردید که سریع باید تکه سیمی را که با کلنگ قطع کرده بودید سر جای خود قرار دهید تا برنده بازی شوید و در پایان، غروب دریا و یک کشتی بادبانی را خواهید دید.
مجید میرزائی
منبع : مجله بازیهای رایانهای
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست