پنجشنبه, ۳۰ اسفند, ۱۴۰۳ / 20 March, 2025
مجله ویستا
آگوستین قدیس: شرح فلسفه و آثار برگزیده
تاریخ نشر : ۸۴۰۱۱۴
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۰۶-۱۱۹-۵
رده دیویی : ۱۸۹.۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : بقاییماکان - محمد
نویسنده : دلی - لئو
در کتاب حاضر ضمن درج شرح حالی مجمل از 'آگوستین قدیس' (354 - 430) مهمترین آثار او معرفی و بررسی شده است. در بخشی از کتاب میخوانیم: 'آگوستین قدیس که در قرن چهارم میلادی حکمت الاهی مسیحی را پایه ریخت تحت تاثیر تعلیمات پلوتینوس بود. همان طور که پلوتینوس سعی داشت تا مذهب زئوس و دیگر خدایان یونانی را با آیین نو افلاطونی که برداشت و تعبیر تازهای از فلسفهی افلاطون بود و خود یونانیان هرگز به چنینکاری نپرداخته بودند حفظ کند، آگوستین قدیس نیز به همین نحو، آیین نو افلاطونی را عاملی برای حمایت از مسیحیت قرار داد و چند قرن بعد هم فارابی کوشید تا در دفاع از دین جدید اسلام از این نحله سود برد. تلاش آگوستین در فلسفه به همین حد محدود نمیشود. این حکیم سعی کرد ثابت کند که دین و دانش به هم وابستهاند؛ به عقیدهی او، بیوجود یکی از این دو، دیگری نمیتواند وجود داشته باشد. او نخستین کسی بود که شرح 'علت اول' ارسطو، دلیلی برای اثبات وجود خدا را ارائه داد که خود ارسطو نیز بدان توجه نکرده بود....'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۰۶-۱۱۹-۵
رده دیویی : ۱۸۹.۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : بقاییماکان - محمد
نویسنده : دلی - لئو
در کتاب حاضر ضمن درج شرح حالی مجمل از 'آگوستین قدیس' (354 - 430) مهمترین آثار او معرفی و بررسی شده است. در بخشی از کتاب میخوانیم: 'آگوستین قدیس که در قرن چهارم میلادی حکمت الاهی مسیحی را پایه ریخت تحت تاثیر تعلیمات پلوتینوس بود. همان طور که پلوتینوس سعی داشت تا مذهب زئوس و دیگر خدایان یونانی را با آیین نو افلاطونی که برداشت و تعبیر تازهای از فلسفهی افلاطون بود و خود یونانیان هرگز به چنینکاری نپرداخته بودند حفظ کند، آگوستین قدیس نیز به همین نحو، آیین نو افلاطونی را عاملی برای حمایت از مسیحیت قرار داد و چند قرن بعد هم فارابی کوشید تا در دفاع از دین جدید اسلام از این نحله سود برد. تلاش آگوستین در فلسفه به همین حد محدود نمیشود. این حکیم سعی کرد ثابت کند که دین و دانش به هم وابستهاند؛ به عقیدهی او، بیوجود یکی از این دو، دیگری نمیتواند وجود داشته باشد. او نخستین کسی بود که شرح 'علت اول' ارسطو، دلیلی برای اثبات وجود خدا را ارائه داد که خود ارسطو نیز بدان توجه نکرده بود....'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست