جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
مجله ویستا
ده اشتباه فاحش در بازاریابی
در شرایط تجاری كنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد.هرچند در صورتیكه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید.
۱) نه هدفی ، نه توقع و انتظاری ؛ بسیاری از شركت ها در واقع نمی دانند كه از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چه می باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم نمایید . دوم ، بپذیرید كه بازاریابی یك مرحله است . سوم ، همواره از اینكه مراحل با اهدافتان متناسب می باشند ، اطمینان حاصل نمایید.
۲) عدم خرید(buy in ) ؛ مجریان ، مدیران و كارمندانی كه بازاریابی را باور ندارند ، به طور جدی می توانند زیان آور باشند و تمامی مراحل را تحت الشعاع قرار دهند . خرید (buy in ) را با روشن ساختن اهداف و مراحل عملیات بازاریابیتان بدست آورید.
۳) ترس ؛ شركت ها در برخورد با بازاریابی غالباً دچار ترسی مبهم و نامحسوس می گردند . آنها از نه خود بازاریابی، بلكه از عدم موفقیتشان در بازاریابی (كه حتی آنان را از آغاز و ادامه كار باز می دارد) ، واهمه دارند . هنگامی كه عملیات بازاریابیتان را راه اندازی می نمایید از اینكه بارها و بارها زمین خورده و موفق نگردید، ترسی نداشته باشید.
۴) عدم آموزش ؛ اگر به كارمندانتان در خصوص بازاریابی آموزش ندهید ، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و این مسأله می تواند منجر به تحلیل كل مراحل بازاریابی گردد.
۵) هدر رفتن سرمایه ؛ اجرای عملیات۵۰ دلاری كه از اجزای خوبی برخوردار می باشد می تواند راه گشاتر از عملیات ۵۰۰۰۰ دلاری باشد كه به صورت ضعیفی طراحی شده است . بسیاری از تكنیك های بازاریابی ” سنتی“ ، مانند تبلیغات ، نمی توانند نتایج كافی ارائه دهند تا اینكه هزینه ها را ارزیابی نماییم .حداقل دو بار در سال به ارزیابی سرمایه بازاریابیتان بپردازید.
۶) اتلاف وقت ؛ خود را ملزم به این نكنید كه هر هفته به گروه های شبكه ای بروید؛ اگر هیچگونه تجارتی در آن نمی بینید . تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن كنید ، تردیدی در كنار گذاشتن قسمتهایی كه عمل نمی كند به خود راه ندهید.
۷) عدم ارتباط ؛ اگر در باره برگزاری یك سمینار مهم به كارمندانتان اطلاعاتی نداده اید ، آن را برگزار نكنید . در تمامی مسائل و جرئیات بازاریابی ، سیاست آزادی بیان را به كار گیرید.
۸) عدم مسوولیت پذیری ؛ این مسأله میتواند بدترین بزرگ ترین اشتباهی باشد كه یك شركت می تواند انجام دهد. داشتن اهداف واقع بینانه و عملكرد سریع برای كسانی كه در كار بازاریابی هستند ، ضروری می باشد . در غیر این صورت شما به مرگ ” آری “ گفته اید و هیچ چیز را عملی نساخته اید.
۹) عدم پرداخت پاداش ؛ عدم شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی كارمندانتان سبب می شود محرك هایی كه می بایست به كار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتیجه ای معكوس داشته باشند . راه های موفقیت در بازاریابی را كه پایه هایی ثابت و استوار دارند ، بشناسید.
۱۰) عدم وجود دست نوشته ؛ گفته اند : « هنگامی كه کاری نوشته شود، انجام می پذیرد». همیشه اهداف و طرح هایتان رابنویسید و این احتمال را بدهید كه هنگام نوشتن ، دید و نقطه نظر شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
اینها اشتباهات متداولی هستند كه بسیاری از تجارت ها با آن مواجه می گردند . با عدم تكرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود ، از آنان پیشی گیرید.
نویسنده: M.E.Callan
مترجم:eMarketingway.ir
ناشر: eMarketingway.ir
مترجم:eMarketingway.ir
ناشر: eMarketingway.ir
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست