چهارشنبه, ۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 29 May, 2024
مجله ویستا
رتبه سایت خود را ارتقا دهید
روشهای به كار گرفته شده در موتورهای جستوجو برای سنجیدن محتوای یك سایت، همواره در حال توسعه هستند. با این حال برخی موارد مانند محتوای اصلی، تراكم بالای كلمات كلیدیِ مربوط به مضمون سایت و متصل بودن به سایتهای معتبر و محبوب هم محتوا، همیشه ضروری و تعیینكننده هستند.
اگر برای دقایقی خود را جای گوگل، یاهو، MSN یا دیگر موتورهای جستوجوی مشابه بگذارید، خواهید دید كه هدف آنها واضح است؛ فهرست كردن نزدیكترین سایتها به خواسته و نیاز كاربر.
علت اینكه گوگل این قدر مشهور شده (یا دست كم دلیل اصلی مشهور شدنش) این است كه بیشتر مواقع نتایج نمایش داده شده در صفحه اول، كاربر را به مقصود خود میرساند. بنابراین طبیعی به نظر میرسد كه بسیاری از شركتهای تجاری و سایتها تمایل داشته باشند نام آنها در فهرست اولیه قرار گیرد.
اما چگونه؟ آیا اصلاً این مسئله در عمل امكانپذیر است؟ ثبت و قرار دادن سایت در دایركتوریهای مشهور و سازمانیافته، كلید این مشكل است. این كار باعث میشود سایت شما به خوبی در دید موتورهای جستوجو قرار بگیرد. همین امر سبب شده است هماكنون بسیاری از شركتهایی كه در زمینه طراحی صفحات وب فعالیت میكنند، خدمات <بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو> (Search Engine Optimization :SEO) را در دستور كار خود قرار بدهند. اگر شما به یك متخصص SEO دسترسی ندارید، بهتر است خودتان دست به كار شوید.
● ورود به فهرستها
در دنیای اینترنت تعداد بیشماری دایركتوری در موضوعات مختلف وجود دارد. با این وجود باید به این نكات توجه داشت:
▪ بسیار مهم است كه موتورهای جستوجو از كدام دایركتوری بیشتر استفاده میكنند. به عنوان مثال، سایتDMOZ.org كه یك <پروژه دایركتوری باز> است، برای گوگل اهمیت زیادی دارد.
▪ مجبور نیستید سایت خود را مستقیماً در گوگل ثبت كنید. این یك تصور غلط است. به جای اینكار باید سایت خود را در دایركتوریهایی ثبت كنید كه گوگل اول آنها را مورد ارزیابی قرار میدهد.
▪ طراح سایت یا حتی خود شما میتوانید آدرس سایت خود را به DMOZ پیشنهاد بدهید تا برای قرارگیری در فهرست سایتها مورد بررسی قرار بگیرد. البته بهتر است برای انتخاب توضیحی كه در مورد سایت خود میدهید، وقت بیشتری صرف كنید. با این حال ممكن است در انتها سایت شما اصلاً در فهرست قرار نگیرد! واقعاً چرا؟
باید این مسئله را به یاد داشته باشید كه ویراستارهای سایت DMOZ، افرادی هستند كه داوطلبانه و به صورت پارهوقت این كار را انجام میدهند و برنامه شخصی خود را دارند. تنها راه این است كه مانند افراد دیگر بسیار صبور باشید.
زمانی كه موضوع و شاخه مورد نظر خود را در DMOZ انتخاب كردید، در صفحه پیشنهاد سایت و قسمتهای تعیین شده، نام، آدرس (URL) و توضیحات سایت خود را وارد نمایید. باید توجه داشت كه URL شما به یك پسوند مناسب مانند Com. ختم شده باشد. در غیر این صورت، آدرسهایی كه خود زیرمجموعه یك URL بزرگتر باشند (مانندamazon.com/books) مورد تأیید قرار نمیگیرند. علاوه بر اینها موارد زیر را نیز مدنظر قرار دهید:
- در توضیحات سایت خود باید از به كار بردن جملات تبلیغاتی مانند <بهترین سایت برای ...> یا <بزرگترین فروشنده ...> پرهیز كنید.
- در مورد انتخاب شاخه باید به كشور و زبان انتخابی دقت كنید. به عنوان مثال، اگر مطالب سایت شما به زبان فارسی است، باید وارد فهرست فارسی شوید.
- باید دقت داشته باشید كه اطلاعات تماس سایت (شماره تلفن، آدرس پستی و ...) كامل باشد؛ سایتهای بینام و نشان مورد تأیید قرار نمیگیرند.
- هیچگاه سعی نكنید سایت خود را در چند شاخه و موضوع پیشنهاد دهید. خطر این شیوه بسیار زیاد است. چون ممكن است گوگل شما را به عنوان یك spammer (فرستنده هرزنامه) فرض كند و آدرس شما را از فهرست سایتها حذف كند.
بعد از این كارها، به سراغ دایركتوریهای دیگر بروید و آدرس خود را در آنجا نیز ثبت كنید.
● ساختار صحیح سایت
بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو تلاش زیادی را میطلبد. اولین مسئله مهم، ساختار صحیح صفحات است. اگر صفحات شما به خوبی با صفحات دیگر ارتباط نداشته باشند یا لینكهای درون آنها شكسته باشند، اسپایدرها نمیتوانند آنها را بخوانند و در نتیجه از دید موتورهای جستوجو دور میمانید.
اسپایدرهای موتورهای جستوجو به كمك كلمات كلیدی متوجه میشوند كه محتوای سایت شما چه موضوعاتی را دربرمیگیرد. اما تنها وجود آنها در میان تگهای HTML كافی نیست. اسپایدرها سایتها را از طریق مقایسه كلمات كلیدی با محتوای آنها ارزیابی میكنند و سپس اطلاعات را برای گوگل ارسال میكنند.
البته باید در نظر داشت كه استفاده بیش از حد از یك كلمه كلیدی در متن سایت نیز سببِ به اصطلاح تنبیه سایت شما از سوی گوگل میشود.
● محتوای سایت
اینكه محتوای یك سایت منحصربهفرد باشد و مرتباً بروز شود، تأثیر بسزایی در بالا بردن رتبه سایت شما در نتایج نمایش داده شده از سوی موتورهای جستوجو دارد. در این میانURL های مطالب نیز میتوانند در فهرستكردن یك سایت بسیار كمك كنند. به عنوان مثال، گوگل لینكی مانند . را به لینك دیگری مانند بیشتر ترجیح میدهد. بنابراین، اگر تمام URLهای مطالب به زبان انگلیسی ساده باشد، كار را برای موتورهای جستوجو و كاربران سایت شما سادهتر میكند. به این لینكها اصطلاحاً Search Engine-Friendly گفته میشود.
● ارتباط با دیگر سایتها
مطلب مهم دیگر، لینكهایی است كه از سوی سایتهای معتبر و مشهور به سایت شما داده شده است. گوگل تمایل دارد وبسایتها را نسبت به سایتهای مجاورشان ردهبندی كند. اگر شما با سایت بزرگی كه از نظر محتوا با سایت شما مشابه است، ارتباط دارید، امتیاز بزرگی را به دست آوردهاید. چگونگی ارتباط با دیگر سایتها هنوز برای گوگل اهمیت فراوانی دارد. در حالی كه برای MSN و یاهو، محتوای صفحات و تراكم بالای كلمات كلیدی مهمتر است.
منابع
google.com: برای یافتن بهترین كلیدواژهها برای سایت خود میتوانید از خود گوگل كمك بگیرید.
dmoz.org: زمانی كه موضوع و شاخه مرتبط با سایت خود را انتخاب كردید، به صفحه مورد نظر خود بروید و روی لینك كلیك كنید.
googlerankings.com: برای اطلاع از رتبه یك صفحه وب در گوگل، میتوانید از ابزار رایگان این سایت استفاده نید.
google.com/technology/index.html: اطلاعاتی در مورد چگونگی رتبهبندی سایتها از سوی گوگل.
google.com: برای یافتن بهترین كلیدواژهها برای سایت خود میتوانید از خود گوگل كمك بگیرید.
dmoz.org: زمانی كه موضوع و شاخه مرتبط با سایت خود را انتخاب كردید، به صفحه مورد نظر خود بروید و روی لینك كلیك كنید.
googlerankings.com: برای اطلاع از رتبه یك صفحه وب در گوگل، میتوانید از ابزار رایگان این سایت استفاده نید.
google.com/technology/index.html: اطلاعاتی در مورد چگونگی رتبهبندی سایتها از سوی گوگل.
منبع : سازمان آموزش و پرورش استان خراسان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1403 ریاست جمهوری دولت
قوه قضاییه پلیس تهران هواشناسی قتل شهرداری تهران سرقت سازمان هواشناسی افزایش حقوق بازنشستگان فضای مجازی وزارت بهداشت آتش سوزی
بانک مرکزی خودرو دولت سیزدهم قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا بورس مسکن قیمت
تلویزیون ازدواج سریال سینمای ایران سینما هنرمندان بازیگر رسانه ملی موسیقی تئاتر کتاب دفاع مقدس
دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم دانش بنیان
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه رفح جنگ غزه روسیه حماس نوار غزه ترکیه طوفان الاقصی اتحادیه اروپا
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر شمس آذر قزوین لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس جواد نکونام باشگاه استقلال تیم ملی والیبال ایران بازی
هوش مصنوعی اپل خودروهای وارداتی تبلیغات هواپیما سامسونگ ایلان ماسک ماهواره گوگل تسلا ناسا
رژیم غذایی طب سنتی چاقی افسردگی نمک سازمان غذا و دارو آلزایمر تجهیزات پزشکی