پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
پائیزا - Paisa
سال تولید : ۱۹۴۶
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : روبرتو روسلینی، رود ا. جیجر و ماریو کونتی.
کارگردان : روبرتو روسلینی.
فیلمنامهنویس : فدریکو فلینی و روسلینی، برمبنای داستانهائی نوشته ویکتور هینز، مارچلو پالییرو، سرجو آمیدئی، کلاوس مان، فلینی، روسلینی و واسکو پراتولینی (اپیزود فلورانس).
فیلمبردار : اتللو مارتلی.
آهنگساز(موسیقی متن) : رنتسو روسلینی.
هنرپیشگان : کارملا ساتسیو، روبرت وان لون، آلفونسینو پاسکا، ماریا میکی، رنتسو آوانتسو، هاریت وایت، بنجامین امانوئل و لنرد پریش،
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۲۴ دقیقه.
شش جلوه مختلف از جنگ جهانی دوم؛ از تابستان تا پایان ۱۹۴۵:
۱. سیسیل: نیروهای آمریکائی وارد خاک ایتالیا شدهاند. یک سرباز آمریکائی با دختری اهل سیسیل آشنا میشود اما بهزودی هر دو به قتل میرسند. ۲. ناپل: بچههای ایتالیائی یک سرباز سیاهپوست آمریکائی را آزار و اذیت میکنند. یکی از بچههاها، که واکسی است، پوتینهای سرباز را میدزدد و فرار میکند، اما او وقتی زندگی فلاکتبار پسرک را میبیند از پوتینهایش چشمپوشی میکند. ۳. رم: یک سرباز آمریکائی با دختری ولگرد آشنا میشود، اما نمیتواند به یاد بیاورد که او همان دخترک معصومی است که مدتها قبل دیده بود. ۴. فلورانس: یک پرستار صلیبسرخ در جستوجوی رهبر پارتیزانها ـ مردی که به او علاقه دارد ـ است. ۵. رومانیا: سه کشیش آمریکائی مهمان راهبهای دیری در ایتالیا میشوند. آنان وقتی در مییابند که فقط یکی از کشیشها کاتولیک است و دو نفر دیگر، پروتستان و یهودی هستند، برایشان طلب مغفرت و توبه میکنند تا به راه راست هدایت شوند. ۶. دره پو: پارتیزانها کنار سربازان ارتش میجنگند، اما در پایان همگی قتل عام میشوند.
٭ مفهوم کلی این شش اپیزود یادآور فیلم قبلی استاد، رم شهر بیدفاع (۱۹۴۵)، است. با این تفاوت که به جای یک شهر، تصویری از شهرهای مختلف ایتالیا در سالهای سخت و پرتنش آزادسازی این کشور ارائه میشود. هر اپیزود لحن متفاوتی دارد؛ ماجرای ناپل تصویری واقعگرایانه به دست میدهد؛ داستان حزنانگیز رم، ملودراماتیک است؛ جنگهای فلورانس بهصورت واقعهنگاری به نمایش در میآیند؛ دیدار از صومعه با فیلمبرداری بسیار عالی برای به دست دادن تصاویری دقیق از راهبان نمود پیدا میکند، و اپیزود آخر، نمایش همه جانبه فضا، چشمانداز و تنش دراماتیک جنگ است و در عین حال، نیروی احساسی و تراژیک جاری در فیلم را در قالب ساختار محکمی شکل میدهد. ابتدا بهنظر میرسد این لحنهای متفاوت که همه در یک فیلم جمع شدهاند، ساختار آن را از هم بپاشند، لیکن انسجام فیلم بینظیر است و بر این ادعا روسلینی یکی از بهترین آثارش را ساخته، صحه میگذارد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روز معلم مجلس شورای اسلامی دولت رهبر انقلاب نیکا شاکرمی دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی تهران پلیس زلزله قوه قضاییه پلیس راهور شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران تورم حقوق بازنشستگان
سریال نمایشگاه کتاب فیلم سینمایی عفاف و حجاب تلویزیون جواد عزتی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس نتانیاهو یمن افغانستان ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس استقلال فوتبال سپاهان تراکتور علی خطیر لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تلفن همراه اپل اینستاگرام گوگل همراه اول فرودگاه واکسن تبلیغات ناسا پهپاد
سرطان کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه