دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
روشهای حقوقی مقابله با دامپینگ
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۹
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۶۹-۱۷۲-۵
رده دیویی : ۳۴۳.۰۸۷
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : صادقی - محسن
نویسنده : شهیکیتاش - محمدنبی
'دامپینگ همواره یکی از پدیدههای بحثبرانگیز در حوزهی تجارت بینالملل بوده است این واژه از سالهای نخست قرن بیستم وارد ادبیات جهان شد و یکی از نمونههای رقابت ناسالم در عرضهی تجارت جهانی است و یکی از متغیرهای رفتاری بازار شناخته میشود که ساختار و عملکرد بازار را تحت تاثیر قرار میدهد چرا که از یک سو منجر به افزایش درجهی اعضا و سوق دادن بازار به سوی اعضا میشود (تغییر ساختار بازار) و از سوی دیگر چنین سیاستی به روی کاهش سهم بازاری بنگاهها و خسارت به بنگاههای داخلی (متغیرهای عملکردی بازار) اثر خواهد داشت'. در فصل نخست کتاب ابتدا مفهوم دامپینگ آورده شده سپس از تاریخچه وقوع آن در عرصهی تجارت بینالملل و پیشینه قوانین داخلی و بینالمللی مقابله با دامپینگ سخن به میان آمده و پس از آن به انگیزهی کشورها از دست یازیدن به دامپینگ اشارتی شده و سپس جنبههای اقتصادی اقدامات ضد دامپینگ و تاثیر آن بر اقتصاد کشور وارد کننده مطرح گردیده است. 'مرحلهی تقدیم درخواست، آغاز رسیدگی و آیین تحقیقات در دعاوی ضد دامپینگ'، 'اقدامات حین رسیدگی'، 'اقدامات پس از رسیدگی'، 'آیین استفاده از نظام مشورت و حل اختلاف WTO در دعاوی ضد دامپینگ' و 'وضعیت نظام حقوقی ایران در مقابله با دامپینگ و مشکلات ناشی از پذیرش موافقتنامه ضد دامپینگ WTO'.
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۶۹-۱۷۲-۵
رده دیویی : ۳۴۳.۰۸۷
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : صادقی - محسن
نویسنده : شهیکیتاش - محمدنبی
'دامپینگ همواره یکی از پدیدههای بحثبرانگیز در حوزهی تجارت بینالملل بوده است این واژه از سالهای نخست قرن بیستم وارد ادبیات جهان شد و یکی از نمونههای رقابت ناسالم در عرضهی تجارت جهانی است و یکی از متغیرهای رفتاری بازار شناخته میشود که ساختار و عملکرد بازار را تحت تاثیر قرار میدهد چرا که از یک سو منجر به افزایش درجهی اعضا و سوق دادن بازار به سوی اعضا میشود (تغییر ساختار بازار) و از سوی دیگر چنین سیاستی به روی کاهش سهم بازاری بنگاهها و خسارت به بنگاههای داخلی (متغیرهای عملکردی بازار) اثر خواهد داشت'. در فصل نخست کتاب ابتدا مفهوم دامپینگ آورده شده سپس از تاریخچه وقوع آن در عرصهی تجارت بینالملل و پیشینه قوانین داخلی و بینالمللی مقابله با دامپینگ سخن به میان آمده و پس از آن به انگیزهی کشورها از دست یازیدن به دامپینگ اشارتی شده و سپس جنبههای اقتصادی اقدامات ضد دامپینگ و تاثیر آن بر اقتصاد کشور وارد کننده مطرح گردیده است. 'مرحلهی تقدیم درخواست، آغاز رسیدگی و آیین تحقیقات در دعاوی ضد دامپینگ'، 'اقدامات حین رسیدگی'، 'اقدامات پس از رسیدگی'، 'آیین استفاده از نظام مشورت و حل اختلاف WTO در دعاوی ضد دامپینگ' و 'وضعیت نظام حقوقی ایران در مقابله با دامپینگ و مشکلات ناشی از پذیرش موافقتنامه ضد دامپینگ WTO'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل شیراز سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی سلامت پلیس وزارت بهداشت بارش باران
حقوق سربازان سایپا خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو حقوق بازنشستگان نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب فضای مجازی نمایشگاه کتاب تهران کتاب جشنواره فیلم فجر دفاع مقدس سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس افغانستان نوار غزه سازمان ملل اوکراین رفح
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی خورشید مریم میرزاخانی ایلان ماسک ناسا اپل تبلیغات نوآوری گوگل
رژیم غذایی کاهش وزن درمان و آموزش پزشکی دیابت فشار خون قهوه بارداری افسردگی