جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
متللو - Metello
سال تولید : ۱۹۶۹
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه روسیه جنگ مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
ایران هواشناسی تهران بارش باران آتش سوزی قوه قضاییه پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو سهام عدالت بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو دلار حقوق بازنشستگان سایپا بانک مرکزی ایران خودرو
سریال کتاب نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سینمای ایران سینما دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه چین ترکیه اوکراین انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
خواب فشار خون دیابت کبد چرب کاهش وزن بیمه