دوشنبه, ۲۰ اسفند, ۱۴۰۳ / 10 March, 2025
مجله ویستا
متللو - Metello
سال تولید : ۱۹۶۹
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست