شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
تیم آمریکا: پلیس جهانی - TEAM AMERICAN: WORLD POLICE
سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پم بریدی، تری پارکر و مت استون
کارگردان : پارکر
فیلمنامهنویس : استون، بریدی و پارکر
فیلمبردار : بیل پوپ
آهنگساز(موسیقی متن) : هری گرگسن ـ ویلیامز
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه. عروسکی
صدا : تری پارکر، مت استون، کرستن میلر، ماساسا، داران ناریس، فیلن هندرس، چلسی ماگریت، جرمی شادا و موریس لامارش
تروریستها قصد دارند یک سلاح کشتار جمعی را در پاریس منفجر کنند ولی ̎تیم آمریکا̎، پلیس دنیا، جلوی آنها را میگیرد. ̎گارسن̎، یکی از اعضاء تیم، کشته میشود. ̎اسپاتسوود̎ (ناریس)، مدیر تیم آمریکا به ̎گَری جانستن̎ (پارکر)، بازیگر برودوی، پیشنهاد میدهد با ̎تیم آمریکا̎ همکاری کند چون معتقد است بازی و مهارتهای کلامیاش از او مأموری ایدهآلی میسازد. ̎گَری̎، ابتدا تردیدهائی دارد ولی پس از ملاقات ̎لیزا̎ (میلر)، عضو تیم، در مخفیگاهشان در ماونت راشمور، متقاعد میشود. نخستین مأموریت او سرکوب کردن گروهی تروریست در قاهره است. مأموریت با موفقیت انجام میشود. اعضاء انجمن بازیگران آمریکا، از جمله ̎الک بالدوین̎ (لامارش)، ̎تیم رابینز̎ و ̎شان پن̎ از فعالیتهای ̎تیم آمریکا̎ به خشم میآیند و علناً از آنها انتقاد میکنند. آشکار میشود که کرهٔ شمالی، سلاحهای کشتار جمعی در اختیار تروریستها میگذارد. کرهایها خیال دارند در جریان مهمانی کنسرتی به افتخار رهبران دنیا که بخشی از برنامههایشان توسط اعضاء انجمن بازیگران آمریکا ترتیب داده شده ـ و تا حدی هم به خاطر موضعگیریهای کره بر ضد ̎تیم آمریکا̎ در آنجا حضور دارند ـ سلاحهای کشتار جمعی را در چهارگوشهٔ دنیا منفجر کنند. وقتی تروریستها کانال پاناما را منفجر میکنند و مسئولیتش را به گردن ̎تیم آمریکا̎ میاندازند، ̎گَری̎ از شدت عذاب وجدان تیم را ترک میکند و به نوشخواری روی میآورد. ̎گَری̎ بعداً ̎اسپاتسوود̎ را از میان خرابههای مقر ̎تیم آمریکا̎ ـ که ̎مایکل مورِ̎ فیلمساز آن را منفجر کرده ـ نجات میدهد و سپس به کره میرود تا همکاران اسیرش را از اسارت برهاند. پس از درگیری با اعضاء انجمن بازیگران و سرافراز بیرون آمدن، هنرنمائی ̎گَری̎ شُهرهٔ آفاق میشود و در همان حال ̎لیزا̎ کرهایها را از میدان خارج میکند و دو نفری، سلاحهای کشتار جمعی را خنثی میکنند.
● یک کمدی/ اکشن تبلیغاتیِ دستراستی پُر از شخصیت و ماجرا و حادثه و آواز که عوض بازیگر زنده، عروسکها نقشهای اصلی آن را بازی کردهاند. برای حرکت دادن این عروسکها هم از روش سنتی عروسکگردانی و نخ استفاده شده است. بخش اصلی داستان، بر بستر وقایع سیاسی روز و حضور آمریکا در خاورمیانه میگذرد، اما ارجاع به ژانرها و نشانههای سینمائی بخش مهمی از فیلم را به خود اختصاص داده است. شبیهسازی صحنههای عاشقانه و اکشن فیلمهای زنده با استفاده از عروسکهای بیجان، میتواند بهانهٔ اصلی برای تماشای این فیلم عروسکی بلند باشد. فیلم چه به لحاظ سیاسی و چه اخلاقی، تند و جسورانه از کار درآمده، هرچند که نمیتوان پشتوانهٔ بینش سیاسی چندان منسجمی را در پس اشارههای سیاسی فراوان فیلم یافت. داستان فیلم هم آنقدر محکم و قوی نیست که تماشاگر را تا انتها به دنبال خود بکشاند. یکی از ترانههای فیلم ترجیعبند بامزهای دارد: ̎آنقدر به تو نیاز دارم که بن افلک به مدرسهٔ بازیگری!̎.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران اسرائیل اصفهان انفجار ایران و اسرائیل استان اصفهان حمله ایران به اسرائیل حسین امیرعبداللهیان سفر استانی ارتش جمهوری اسلامی ایران وعده صادق جنگ ایران و اسرائیل
طرح نور فراجا پلیس سیل تهران هواشناسی قتل قوه قضاییه سیلاب فضای مجازی شهرداری تهران سازمان هواشناسی
بانک مرکزی قیمت خودرو بنزین فرودگاه قیمت طلا دولت خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون سینمای ایران فیلم احسان علیخانی کتاب دفاع مقدس موسیقی
اینترنت مغز
رژیم صهیونیستی عراق فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه سازمان ملل امیرعبداللهیان عملیات وعده صادق اسراییل چین
استقلال فوتبال شمس آذر قزوین پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر صنعت نفت آبادان لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بازی بارسلونا تراکتور
هوش مصنوعی گوگل ناسا فناوری سامسونگ تلگرام اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور
خواب گیاهان دارویی