چهارشنبه, ۸ اسفند, ۱۴۰۳ / 26 February, 2025
مجله ویستا
قرآن و سکولاریسم
تاریخ نشر : ۸۵۰۲۱۰
تیراژ : ۱۲۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۵۲-۴۰-۲
شماره کنگره : ۸۵۲۱۰۰۵۵
رده دیویی : ۲۹۷.۱۵۹
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : قدردانقراملکی - محمدحسن
نگارنده در آغاز تعریفی از 'سکولاریسم' در فرهنگ غرب به دست میدهد. بر این اساس، سکولاریسم به معنای جدا انگاری دین و دنیا، غیر مقدس و غیر روحانی، عقلانیت، علمگرایی و نوگرایی تلقی گردیده است. پیشینهی سکولاریسم و حجیت و جامعیت قرآن، از دیگر مباحث کتاب است. نویسنده در فصل دوم، هفت مبنای سکولاریسم (علمگرایی، عقلانیت، حقوق طبیعی، امانیسم، لیبرالیسم، نسبیت و تجربهی دینی) را تحلیل کرده است. فصل سوم، تبیین مدلهای گوناگون سکولاریسم و نقد آنهاست. در این فصل، نگارنده سعی دارد این امر را ثابت کند که چهار مدل معروف سکولار (آتیستی، دئیستی، دینی و پست سکولار) با مبانی قرآن، همخوانی ندارد. در همین فصل، دو تقریر دیگر از نسبت دین به سیاست و حکومت که متعلق به اخباریان و مصلحتگرایان است، تحلیل میشود. به سبب قرائت اخباری، دین در عصر غیبت به صورت مطلق و به سبب قرائت مصلحتگرایانه در صورت به مخاطره افتادن مصالح دین، نباید در عرصهی سیاسی و حکومت، دخالت کند. فصل چهارم نیز در سه گفتار به گزارش و نقد ادله و شبهات سکولار، اختصاص یافته است.
تیراژ : ۱۲۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۵۲-۴۰-۲
شماره کنگره : ۸۵۲۱۰۰۵۵
رده دیویی : ۲۹۷.۱۵۹
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : قدردانقراملکی - محمدحسن
نگارنده در آغاز تعریفی از 'سکولاریسم' در فرهنگ غرب به دست میدهد. بر این اساس، سکولاریسم به معنای جدا انگاری دین و دنیا، غیر مقدس و غیر روحانی، عقلانیت، علمگرایی و نوگرایی تلقی گردیده است. پیشینهی سکولاریسم و حجیت و جامعیت قرآن، از دیگر مباحث کتاب است. نویسنده در فصل دوم، هفت مبنای سکولاریسم (علمگرایی، عقلانیت، حقوق طبیعی، امانیسم، لیبرالیسم، نسبیت و تجربهی دینی) را تحلیل کرده است. فصل سوم، تبیین مدلهای گوناگون سکولاریسم و نقد آنهاست. در این فصل، نگارنده سعی دارد این امر را ثابت کند که چهار مدل معروف سکولار (آتیستی، دئیستی، دینی و پست سکولار) با مبانی قرآن، همخوانی ندارد. در همین فصل، دو تقریر دیگر از نسبت دین به سیاست و حکومت که متعلق به اخباریان و مصلحتگرایان است، تحلیل میشود. به سبب قرائت اخباری، دین در عصر غیبت به صورت مطلق و به سبب قرائت مصلحتگرایانه در صورت به مخاطره افتادن مصالح دین، نباید در عرصهی سیاسی و حکومت، دخالت کند. فصل چهارم نیز در سه گفتار به گزارش و نقد ادله و شبهات سکولار، اختصاص یافته است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست