چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
هماهنگی با استانداردها
استانداردهای دریائی جهت جواز ثبت کشتی، در شرکت Rock سال به سال در حال تغییر بوده و همسو با رشد روز افزون آن است.
کاپیتان Brand مدیر دریائی Rock و بازرس سابق هیئت رسیدگی به سوانح دریائی دولت بریتانیا، برای اجرای استانداردهای موجود، بسیار سختگیر و جدی بوده و دستیابی به چنین استانداردهائی برای وی و شرکتش بسیار حائز اهمیت است.
از نظر این کاپیتان داشتن رکورد در کلیه کشورهای اروپائی، موفقیت چشمگیری است نسبت به اینکه فقط بر روی کشور انگلیس کاملاً متمرکز شود.
بازرسان شرکت Rock از نزدیک مراقب کشتیها هستند و کاملاً به دستورات و توصیههای بازرسان ISM عمل مینمایند.
Jens Sorensen، یکی از صاحبان سابق کشتیها و کارآموزده و خبره این صنعت، از پیشرفت روز به روز و چشمگیر استانداردها خبر میدهد.
میانگین سن کشتیهای Rock،ـ ۱۱ سال بوده و ناوگان کشتیرانی این شرکت در بیشتر موارد نوساز است.
کاپیتان Brand میگوید که فقط در دو هفته اول ژانویه امسال، شرکت رکورد ثبتی حدود ۱۷ کشتی را داشته است.
John Restano، شریک کارخانه Hassans اعلام کرد که صاحبان و رهن کنندههای اروپای شمالی و اسکاندیناوی علاقه خاصی برای ثبت رکورد و مجوزهای لازم برای کشتیها نشان دادهاند.
در یک بررسی کلی به این نتیجه دست خواهید یافت که بیشتر صاحبان کشتیها از طریق ارتباط با شرکت Rock میتوانند به کشتیرانی ساحلی در اروپا دست یابند.
انگیزههای محاسباتی و قانونی در این میان نیز بسیار جذاب هستند، زیرا شهرت Rock بهعنوان مرکز سراسری مربوط به امور مالی، به صاحبان کشتیها، این امکان را میدهد تا در زمینه مالیات و حسابداری دارای تبحر و تخصص خاصی شوند.
James Ramagge، شریک کارخانه Triay & Triay گفت: ”استانداردهائی که از طریق ثبت مجوز کشتیها بهدست میآید عوامل اصلی و کلیدی در بهدست آوردن و نگهداری انواع داد و ستدهای تجاری و بازرگانی است.“
هرچه که کنترل و بازرسیهای بینالمللی سنگینتر و بیشتر شود، امکان قرار گرفتن در موقعیت لیست سفید نیز بیشتر میشود.
Mr. Ramagge متخصص کارآزموده نیروی دریائی که در بسیاری از کارخانههای کشتیسازی و برای بسیاری از صاحبان کشتیها فعالیت میکرده است، میگوید: ”حرکت در مسیر استاندارد کردن تمامی معیارهای این صنعت، یک روند ست یافتنی و همیشگی و مستمر پیش روی صاحبان این صنایع، قرار خواهد داد.
در چند ماه اخیر شاهد رشد چشمگیر تعدادی از تانکرهای حمل نفت و مواد شیمیائی بودهایم که تحت اجرای چنین برنامههائی به فعالیتهای خود ادامه دادهاند بهخصوص، این پیشرفت در کشتیهای حمل بار و کالا به شکل عمومی به دفعات بسیار دیده شده است.
مدیریت اجرائی این طرح در تلاش است برای اجرای استانداردهای لازم و ثبت رکوردهای استاندارد شده با مجامع قانونی و صنایع مرتبط کشتیرانی و با صاحبان کشتیها بهخصوص صاحبان کشتیهای کشورهای اروپائی، وارد مذاکره گردد.
کاپیتان Brand گفت: لازم نیست که به بیرون از اروپا بروید، در همین اروپا طی دو سال اخیر در زمینه هماهنگ شدن با استانداردها، رشد ۲۵ درصدی کاملاً مشهود است. ما منتظر مشاهده رشد غیر منطقی که نتوانیم خود را با آن هماهنگ نمائیم، نیستیم.
ایجاد تعادل بین تجارت جدید و منابع موجود یکی از چالشهای اصلی و کلیدی برای گردانندگان صنعت دریانوردی است بهخصوص که امروزه مدیران بخشهای مربوط به صنعت دریانوردی، بیش از اداره ساده کشتیها نقشهای گستردهتر و فراگیرتری بر عهده دارند.
کاپیتان Brand و گروهش در تلاش هستند تا با استاندارد کردن صنایع دریانوردی و به روز بودن آنها، هماهنگی ایجاد نمایند و بنادر را نیز تحت کنترل داشته باشند و سعی دارند تا با تمامی تغییرات محیطی که به سرعت اتفاق میافتد، همگام و همسو شوند.
وی معتقد است هسته قانونگذاری در دستهای مردم است پس فقط باید در رأس امور قرار گرفت و آنها را هماهنگ با تغییرات روز نمود.
از سوی دیگر تغییرات اساسی در بخش دریائی Rock و ایجاد تغییرات بنیادی در روابط سیاسی با اسپانیا دارای همزمانی است.
مسئولان دریائی انگلستان و اسپانیا اعلام کردند که به جز مسئله حق حاکمیت شرکت Rock راه دیگری وجود ندارد. در سپتامبر سال گذشته معامله سه جانبهای که شامل پیشرفتهای مهمی مانند گسترش استفاده از فرودگاه شرکت Rock و تسهیل در روند رفت و آمد مرزی را شامل میشد، به امضاء رسید.
برای اولینبار طی سه دهه گذشته برنامههای دقیق شرکت Rock را به پایتخت اسپانیا متصل نمود. در ابتدا مخالفتهای بسیاری به چشم میخورد اما جریانات موافقی نیز رفته رفته به وقوع پیوست.
به گفته رئیس بازرگانی Rock، این موضوع یک توافق تاریخی است.
مجمع دریائی در کنار اجرای برنامهریزیهای بازرگانی، کاملاً مطمئن است که اینگونه تغییرات در انتها، دارای نتایج مثبتی خواهد بود.
استفاده گسترده از خدمات فرودگاهی میتواند نقطه عطفی برای حمل و نقل، تغییرات احتمالی در کارکنان کشتیها و جابهجائی لوازم و قطعات یدکی اضطراری باشد.
ارائه چنین خدماتی به انضمام جریانات عادی انبارهای ذخیره مواد اولیه، نقطه اتکای تجارت در صنعت کشتیرانی Rock است.
مترجم: مژگان بقاء
منبع: Lloyd۰۳۹;s Ship Manager
منبع: Lloyd۰۳۹;s Ship Manager
منبع : ماهنامه پیام دریا
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست