پنجشنبه, ۲۲ آذر, ۱۴۰۳ / 12 December, 2024
مجله ویستا
پدر شرور - FATHER HOOD
سال تولید : ۱۹۹۳
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : گیلیان گورفیل، آنانت سینگ و نیکلاس پیلگی
کارگردان : دارل جیمز روت
فیلمنامهنویس : اسکات اسپنسر
فیلمبردار : مارک وینسنت
آهنگساز(موسیقی متن) : پاتریک اوهرن
هنرپیشگان : پاتریک سوایزی، هالی بری، سابرینا لوید، برایان بونسال، مایکل آیرونساید، دایان لد و باب گانتن
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
ـ ̎کلی̎ (لوید) دختر شانزدهساله و ̎ادی̎ (بونسال)، پسر ده سالهٔ ̎جک چارلز̎ (سوایزی)، یک دزد سابقهدار اما سطح پائین، پس از مرگ همسر در یک پرورشگاه دولتی، زیر نظر یک رئیس خشن و انتقادبرانگیز زندگی میکنند. ̎کلی̎ که از پرورشگاه بیرون آمده، پدر را از حوادث داخلی پرورشگاه آگاه میکند. پدر از دادگاه میخواهد سرپرستی ̎ادی̎ را به او بسپارند اما دادگاه موافقت نمیکند. ̎چارلز̎، سر راهش به نیو اور لیانز، برای پیوستن به یک ̎دوست̎ و دزد سابقهدار برای سرقت پولهای یک دلال فروش مواد مخدر، ̎کلی̎ را هم به ناگزیر همراهش میبرد اما در عوض به اتوبوس حامل ̎ادی̎ حمله میکنند و او را هم از دست مدیر پرورشگاه نجات میدهند. تعقیب و گریز شروع میشود. او و بچهها، که پس از سالها حالا با یکدیگر آشنا شدهاند، در حالیکه مدام با هم اختلاف سلیقه دارند، در حال فرار از دست پلیسهای محلی، ایالتی و FBI، هستند. در میانهٔ راه ̎چارلز̎ به روزنامهای که او را محکوم و متهم به دزدیدن بچههایش کرده، تلفن میکند و با خبرنگار و نویسندهٔ مقاله بحثی در میگیرد که چون هر بار ناتمام میماند، در هر شهر تازهای ادامه مییابد. در نیواورلیانز، ̎جک̎ محبت فرزندانش را جلب میکند و خود نیز حس پدری را درک میکند. او به جای دزدیدن پول، خود را معرفی میکند و به پانزده ماه زندان محکوم میشود. در انتها بعد از خروج از زندان، فرزندانش منتظر او هستند و سرپرستی بچهها به او سپرده شده است.
ـ پدر شرور، یک فیلم استاندارد، در ̎نوع̎ فیلم سفر، جاده، سرزمین موعود و فیلمی دربارهٔ بنیان خانواده، و اخلاقگرا و بسیار معمولی و روزمرهٔ امریکائی است: پرداخت استاندارد و متوسط، اجرائی قابل قبول و بیهیچ برجستگی و کمترین ضعفها، نقنقهای منتقدانه، میتواند دربارهٔ جوان بودن بیش از حد سوایزی برای نقش پدر، زیاد مسن بودن نقش لوید برای نقش دختر او باشد و از این قبیل. جز اینها یک اثر استاندارد، با همهٔ عناصر فیلمهای روز امریکائی است: موسیقی راک، تعقیب و گریز در بزرگراهها، جذابیت آدم خوب ـ بد او فیلم، سوء تفاهم، تحول شخصیت در طول فیلم و اصلاح فرد به عنوان تمثیلی از یک جامعه و کسب ایدهآلها و آرمانهای جامعهٔ امریکا ... از فیلمسازی که پس از پنج / شش سال مبارزه دربارهٔ آپارتاید و تبعیض نژادی، حالا که دلیل وجودی فیلم ساختنش را از دست داده است، باید به فکر عاقبت کار باشد. اما جدا از اینها، رابطهٔ پدر و فرزندان در فیلم سرانجام در نمیآید و حال و هوای فیلم همچنان پیچیده و غیر متعارف و باور نکردنی میماند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست