پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

GFI، مشکلات و راه حل ها


GFI، مشکلات و راه حل ها
● مشکل کند شدن Mail Essentials:
نرم افزار GFI Mail Essentials به کندی ایمیل ها را پردازش می کند و سبب می شود یک صف طولانی از ایمیلهای منتظر داشته باشید. این مشکل زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که بر روی سروری با حجم بالای تبادل ایمیل اتفاق بیافتد. اگر نرم افزار GFI Mail Essentials بر روی همان سروری که Microsoft Exchange Server نصب شده ، فعال شود اینگونه به نظر می رسد که ایمیل ها در قسمت Exchange Pre-submission متوقف شده اند.
این اشکالات زمانی به وجود می آیند که Log فایلهای Anti Spam بیش از حد حجیم شده و سیستم فضای خالی کافی در اختیار نداشته باشد. در حقیقت هر ایمیل که توسط GFI Mail Essentials فیلتر می شود، می تواند طوری تعریف شده باشد که به صورت Event در Log فایل ذخیره می شود. ولی توصیه می شود که حداکثر حجم Log فایل به ۱۰۰MB محدود شود.
آدرس پیش فرض برای ذخیره Log فایل ها به شرح زیر است:
<*****<..Program FilesGFIMailEssentialslogs> on x۸۶ installations
<..Program Files (x۸۶)GFIMailEssentialslogs> for x۶۴ installations.*****>
▪ راه حل:
برای حل این مشکل آدرس باید آدرس Log فایل Anti Spam را تغییر داد که مراحل این کار به شرح زیر است:
۱) GFI MailEssentials Configuration را باز کنید.
۲) قسمت Anti-Spam را انتخاب کنید.
۳) بر روی Feature که قصد تغییر آن را دارید رفته و Properties را انتخاب کنید.
۴) تب Other را انتخاب کنید.
۵) در قسمت ‘Log occurrence to this file’ آدرس Log فایل جدید را وارد کنید.
مراحل ۴ – ۲ را برای تمام ماژول های Anti-spam که Log فایل حجیم دارند، تکرار کنید.
برای جلوگیری از به حدر رفتن فضای هارد دیسک، بعد از اطمینان از ایجاد Log فایل جدید، فایل های قدیمی را پاک یا منتقل کنید.
منبع : آواژنگ