دوشنبه, ۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 20 January, 2025
مجله ویستا
نوگرایی اسلامی و مدرنیزم غربی
نویسنده : عماره - محمد
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست