جمعه, ۱۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 31 May, 2024
مجله ویستا
نوگرایی اسلامی و مدرنیزم غربی
نویسنده : عماره - محمد
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات سعید جلیلی ایران مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری 1403 مجلس دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ریاست جمهوری مجلس سید ابراهیم رئیسی دولت
خودرو هواشناسی فضای مجازی مشهد زلزله وزارت بهداشت شهرداری تهران سلامت قتل پلیس سازمان هواشناسی قوه قضاییه
مسکن پژو پارس دلار قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان مالیات بانک مرکزی ایران خودرو بورس
تلویزیون حامیم سینما سینمای ایران بازیگر سریال شهید رسانه ملی صدا و سیما
اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی جنگ غزه آمریکا چین روسیه نوار غزه حماس اوکراین حمله به رفح اتحادیه اروپا
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بازی رئال مادرید لیگ برتر ایران شمس آذر قزوین لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی ایلان ماسک گوگل اینترنت سامسونگ ژاپن ماهواره تبلیغات تلگرام ناسا
رژیم غذایی سرطان دیابت بیماری سازمان غذا و دارو استرس تغییر رنگ چشم