یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

ایجاد کسب و کاری موفق در شرکت های معتبر


ایجاد کسب و کاری موفق در شرکت های معتبر
بسیاری از شركت ها فكر می كنندكه نوآوری بزرگی را آغاز كرده اند و به زودی شاهد توسعه خوبی خواهند بود.اما این مسئله این قدر هم ساده نیست. كسب وكارهای جدیدی كه در دل شركت های مختلف به راه می افتند، پس از مدتی با مشكلات وموانع متعددی دست به گریبان می شوند. به همین دلیل، آن چه كه یك شركت بر آن تأكید می كند، باید عوض شود: از ایده به عمل واز رفتار رهبری به رفتار سازمانی.
نویسندگان این مقاله پنج سال كامل را به بررسی كسب وكار های جدید در شركت نیویورك تایمز، آنالوگ دیوانسز، كورنینگ، هاسبرو و دیگر سازمان ها پرداختند.
آن ها به این نتیجه رسیدند كه موفقیت یك كسب وكار جدید (كه به آن NewCo می گفتند) به ندرت با معتبر بودن یك شركت (كه به آنCoreCo می گفتند) ارتباط مستقیم دارد. به اعتقاد آن ها، این تركیب نا معمول سه چالش بزرگ را به دنبال دارد: فراموش كردن ،استقراض و یادگیری ... یعنی NewCo باید این سه نیاز را برآورده سازد تا بتواند باقی مانده و رشد كند.
در وهله نخست، NewCo باید آنچه را باعث موفقیت CoreCo شده، فراموش نماید. NewCoو CoreCoدارای عناصر متفاوتی هستند لذا NewCo نباید به عقاید CoreCo در مورد با ارزش ترین مهارت ها وتوانمندی ها، هیچ توجهی نماید. NewCo باید برخی از دارای های CoreCoرا باید قرض كند، معمولاً یك یا دو حوزه كلیدی كه باعث می شوند NewCo از مزایای رقابتی خوبی بر خوردار شود.
با وجود این، كاهش هزینه ها هرگز دلیل موجهی برای استقراض نیست. نهایتاً NewCo باید آماده یادگیری باشد. از آن جا كه اقدامات استراتژیك مبهم هستند NewCo با ابهامات مهمی رو به رو خواهد شد. هر چه NewCo بتواند سریع ترین ابهامات را بر طرف سازد، یعنی سریع تر بیاموزد، زودتر به یك الگوی موفق دست می یابد و ناامیدی هایش از میان خواهند رفت. مدیران می توانند از طریق برنامه ریزی ومقایسه روندهای پیش بینی شده با روند های حقیقی، این فرآیند یادگیری را تسریع نمایند.

نویسنده: ویجی گوینداراجان وكریس تریمبل
مرجع: مجله میثاق مدیران
منبع : مطالب ارسال شده