سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
محاصره - THE SIEGE
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لیندا اوبست و ادوارد زوئیک
کارگردان : زوئیک
فیلمنامهنویس : لارنس رایت، منو میز و زوئیک، بر مبنای داستانی نوشتهٔ رایت
فیلمبردار : راجر دیکینز
آهنگساز(موسیقی متن) : گریم رِوِل
هنرپیشگان : بروس ویلیس، دنزل واشینگتن، آنت بنینگ، تونی شلهوب، سامی بواجیلا، دیوید پرووال و لنس ردیک
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۶ دقیقه
̎آنتونی هابارد̎ (واشینگتن)، رئیس نیروهای ویژهٔ ضد تروریستی FBI، دربارهٔ یک هشدار دروغینِ تروریستی و سپس انفجار یک بمب واقعی در اتوبوس در نیویورک تحقیق میکند که به کشته شدن عدهٔ زیادی انجامیده است. در حالیکه ̎هابارد̎ به گروههای متخصص مسائل خاورمیانهای و ̎الیز کرافت̎ (بنینگ)، مأمور سازمان امنیت ملی میپیوندد، مأموران، برکلین را برای یافتن یک مظنون زیر پا میگذارند. پس از آنکه FBI، سه عرب را در آپارتمانی در بروکلین دستگیر میکند، انفجاری در تئاتری در برودوی و سپس حملاتی به یک مدرسه و مقر FBI صورت میگیرد. وقتی رئیسجمهور آمریکا، حکومت نظامی اعلام میکند، ̎ویلیام دورو̎ (ویلیس)، ژنرال فاشیست، وارد عمل میشود و تانکهایش را به بروکلین میفرستد و مردان عرب ـ آمریکائی را بازداشت کرده و در یک استادیوم ورزشی ـ که بهصورت بازداشتگاه در آوردهاند ـ محبوس میکند. در این بین پسر ̎فرانک حداد̎ (شلهوب)، همکار آمریکائی عربالاصل ̎هابارد̎ در FBI را بازداشت و در آنجا محبوس میکنند. ̎حداد̎ هم به خشم میآید و استعفا میدهد. با عنان گسستن ارتش، ̎دورو̎ی تشنهٔ قدرت، نقشههائی برای شکنجه و قتل میچیند و بعد توجهش را به ̎هابارد̎ و ̎الیزا̎ معطوف میکند...
● محاصره از آن دست فیلمهای تبلیغاتی / سیاسی است که در گذر رمان ارزشهائی فرامتنی برای خودش دست و پا کرد. فیلم که دربارهٔ گروگانگیری یک گروه تندروی اسلامگرا در نیویورک است، پس از فاجعهٔ یازده سپتامبر بلافاصله توجهها را معطوف به خودش کرد و به نوعی پیشبینی این رویداد تلقی شد: نکتهٔ جالب توجه در فیلم، اصرار زوئیک بر دادن پیشینه از گروه تروریست و تأکید بر تندرو بودن آنان است. هر چند چنین حربهای هم مؤثر واقع نشد و اعراب و مسلمانان مقیم آمریکا واکنشهای تندی نسبت به نمایش فیلم نشان دادند. زوئیک که عمدهٔ شهرتش را مدیون شیوهٔ روایتش در داستانهای غیر معاصر است، در این فیلم کاملاً شهری و در لوکیشنهای محدودش موفق عمل میکند، هرچند بخش عمدهای از این موفقیت را مدیون بازیهای مثلث بازیگری فیلم، واشینگتن، ویلیس و بنینگ است. تدوین خوش ریتمِ استیون رُزنبلوم، از دیگر ویژگیهای فیلم است.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لیندا اوبست و ادوارد زوئیک
کارگردان : زوئیک
فیلمنامهنویس : لارنس رایت، منو میز و زوئیک، بر مبنای داستانی نوشتهٔ رایت
فیلمبردار : راجر دیکینز
آهنگساز(موسیقی متن) : گریم رِوِل
هنرپیشگان : بروس ویلیس، دنزل واشینگتن، آنت بنینگ، تونی شلهوب، سامی بواجیلا، دیوید پرووال و لنس ردیک
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۶ دقیقه
̎آنتونی هابارد̎ (واشینگتن)، رئیس نیروهای ویژهٔ ضد تروریستی FBI، دربارهٔ یک هشدار دروغینِ تروریستی و سپس انفجار یک بمب واقعی در اتوبوس در نیویورک تحقیق میکند که به کشته شدن عدهٔ زیادی انجامیده است. در حالیکه ̎هابارد̎ به گروههای متخصص مسائل خاورمیانهای و ̎الیز کرافت̎ (بنینگ)، مأمور سازمان امنیت ملی میپیوندد، مأموران، برکلین را برای یافتن یک مظنون زیر پا میگذارند. پس از آنکه FBI، سه عرب را در آپارتمانی در بروکلین دستگیر میکند، انفجاری در تئاتری در برودوی و سپس حملاتی به یک مدرسه و مقر FBI صورت میگیرد. وقتی رئیسجمهور آمریکا، حکومت نظامی اعلام میکند، ̎ویلیام دورو̎ (ویلیس)، ژنرال فاشیست، وارد عمل میشود و تانکهایش را به بروکلین میفرستد و مردان عرب ـ آمریکائی را بازداشت کرده و در یک استادیوم ورزشی ـ که بهصورت بازداشتگاه در آوردهاند ـ محبوس میکند. در این بین پسر ̎فرانک حداد̎ (شلهوب)، همکار آمریکائی عربالاصل ̎هابارد̎ در FBI را بازداشت و در آنجا محبوس میکنند. ̎حداد̎ هم به خشم میآید و استعفا میدهد. با عنان گسستن ارتش، ̎دورو̎ی تشنهٔ قدرت، نقشههائی برای شکنجه و قتل میچیند و بعد توجهش را به ̎هابارد̎ و ̎الیزا̎ معطوف میکند...
● محاصره از آن دست فیلمهای تبلیغاتی / سیاسی است که در گذر رمان ارزشهائی فرامتنی برای خودش دست و پا کرد. فیلم که دربارهٔ گروگانگیری یک گروه تندروی اسلامگرا در نیویورک است، پس از فاجعهٔ یازده سپتامبر بلافاصله توجهها را معطوف به خودش کرد و به نوعی پیشبینی این رویداد تلقی شد: نکتهٔ جالب توجه در فیلم، اصرار زوئیک بر دادن پیشینه از گروه تروریست و تأکید بر تندرو بودن آنان است. هر چند چنین حربهای هم مؤثر واقع نشد و اعراب و مسلمانان مقیم آمریکا واکنشهای تندی نسبت به نمایش فیلم نشان دادند. زوئیک که عمدهٔ شهرتش را مدیون شیوهٔ روایتش در داستانهای غیر معاصر است، در این فیلم کاملاً شهری و در لوکیشنهای محدودش موفق عمل میکند، هرچند بخش عمدهای از این موفقیت را مدیون بازیهای مثلث بازیگری فیلم، واشینگتن، ویلیس و بنینگ است. تدوین خوش ریتمِ استیون رُزنبلوم، از دیگر ویژگیهای فیلم است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس خلیج فارس دولت سیزدهم دولت لایحه بودجه 1403 حجاب شورای نگهبان مجلس یازدهم محمدباقر قالیباف
قوه قضاییه هواشناسی تهران سیل شهرداری تهران فضای مجازی سلامت شورای شهر تهران دستگیری پلیس آموزش و پرورش قتل
خودرو قیمت دلار قیمت خودرو سایپا کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا مالیات بانک مرکزی تورم
تلویزیون رسانه سریال سینمای ایران سینما فیلم تئاتر موسیقی دفاع مقدس بازیگر کتاب رسانه ملی
ناسا سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش عالی
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه عربستان اوکراین ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور تیم ملی فوتسال ایران فوتسال باشگاه استقلال وحید شمسایی بازی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت تبلیغات اپل نخبگان همراه اول ماه آیفون گوگل روزنامه ایرانسل
داروخانه ویتامین کاهش وزن بارداری خواب دیابت طول عمر سلامت روان فروش اینترنتی دارو هندوانه