جمعه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۴ / 18 April, 2025
مجله ویستا
فناوری برای آموزش: قابلیتها، پارامترها و چشماندازها
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۱۰
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۸۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۱۲-۷۸۹-۳
رده دیویی : ۰۰۴
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : حداد - وادی
مترجم : سرکارآرانی - محمدرضا
مترجم : مقدم - علیرضا
نویسنده : دراکسلر - الکساندرا
در این کتاب سعی شده پیچیدگیها و تنگناهای مدرن سازی نظامهای آموزشی، اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی ـ برای پاسخگویی به چالشهای پیش رو در قرن 21، با توجه به برنامههای توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ـ تجزیه و تحلیل شود. هدف از این کتاب بررسی تجربههای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در گسترش فناوری در آموزش به منظور اثربخشتر کردن نظامهای آموزشی برای مواجهه با چالشهای زمان به ویژه در گسترش آموزش و هر چه کیفیتر کردن فرصتهای یادگیری است. به زعم نگارنده: 'فناوریها تنها ابزارند ولی ابزارهای قدرتمندی هستند. آنها قابلیت بهبود جنبههای مختلف توسعهی آموزشی و یادگیری اثربخش، گسترش دسترسی به آموزش، ارتقای کارایی، بهبود کیفیت یادگیری، ارتقای کیفیت آموزش، احیا کردن سیستمهای مدیریت، ایجاد زمینهی یادگیری مادامالعمر و ارائهی آموزش الکترونیکی در محل کار را دارند ولی بین قابلیت و اثربخشی تفاوت وجود دارد. برای به فعل درآمدن قابلیتهای فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، محدودیتها باید کاهش یابند و مجموعهای از پیشنیازها محقق شوند. مولفههای لازم برای موفقیت، شامل طیف وسیعی از عوامل است؛ از جمله: سیاستها و راهبردهای آموزش، زیرساختهای فیزیکی، نرمافزاری و سختافزاری، منابع انسانی و مالی و شرایط اجرایی'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۸۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۱۲-۷۸۹-۳
رده دیویی : ۰۰۴
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : حداد - وادی
مترجم : سرکارآرانی - محمدرضا
مترجم : مقدم - علیرضا
نویسنده : دراکسلر - الکساندرا
در این کتاب سعی شده پیچیدگیها و تنگناهای مدرن سازی نظامهای آموزشی، اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی ـ برای پاسخگویی به چالشهای پیش رو در قرن 21، با توجه به برنامههای توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ـ تجزیه و تحلیل شود. هدف از این کتاب بررسی تجربههای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در گسترش فناوری در آموزش به منظور اثربخشتر کردن نظامهای آموزشی برای مواجهه با چالشهای زمان به ویژه در گسترش آموزش و هر چه کیفیتر کردن فرصتهای یادگیری است. به زعم نگارنده: 'فناوریها تنها ابزارند ولی ابزارهای قدرتمندی هستند. آنها قابلیت بهبود جنبههای مختلف توسعهی آموزشی و یادگیری اثربخش، گسترش دسترسی به آموزش، ارتقای کارایی، بهبود کیفیت یادگیری، ارتقای کیفیت آموزش، احیا کردن سیستمهای مدیریت، ایجاد زمینهی یادگیری مادامالعمر و ارائهی آموزش الکترونیکی در محل کار را دارند ولی بین قابلیت و اثربخشی تفاوت وجود دارد. برای به فعل درآمدن قابلیتهای فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، محدودیتها باید کاهش یابند و مجموعهای از پیشنیازها محقق شوند. مولفههای لازم برای موفقیت، شامل طیف وسیعی از عوامل است؛ از جمله: سیاستها و راهبردهای آموزش، زیرساختهای فیزیکی، نرمافزاری و سختافزاری، منابع انسانی و مالی و شرایط اجرایی'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست