پنجشنبه, ۲۴ آبان, ۱۴۰۳ / 14 November, 2024
مجله ویستا
فرد موفق
یكی از مهمترین رموز موفقیت در زندگی و كار «برخورداری از اطلاعات بیشتر» است. وقتی دانش و اطلاعات شما بیشتر باشد، تصمیم درست تری اتخاذ میكند كه این هم به نفع شماست و هم به نفع سازمان یا شركت شماست. سی سال پیش، تلفن همراه وجود نداشت، فكس وجود نداشت، اینترنتی در میان نبود و كامپیوترها به این اندازه نبودند كه فقط روی یك میز فضای كمی به خود اختصاص دهند یا حتی قابل حمل باشند. اما سی، پنجاه یا حتی یكصد سال پیش میتوانستید افرادی را بیابید كه در كار و زندگیشان موفق بوده اند: آنها چه میكردند كه به موفقیت دست مییافتند؟
آیا در اتاق پشتی فروشگاه یا شركتشان، یك دستگاه كامپیوتر نوت بوك داشتند كه به شبكهی اینترنتی مخفی آن زمان متصل بود؟ نه! چنین چیزی آن زمان امكان پذیر نبود. ما داریم حتی در مورد زمانی صحبت می كنیم كه روزنامهها آنقدرها هم فراگیر نشده بودند و صنعت چاپ یك صنعت مدرن و مكانیزه مثل امروز نبود. اما اگر در مورد افراد موفق تحقیق كنید خواهید دید كه موفقترین آنها دارای شبكهای قوی از ارتباط با افراد موفق دیگر بودند. افراد موفق در كار و زندگی فقط اجازه میدادند كه افراد موفقی چون خودشان دور و برشان باشند، با آنها معاشرت میكردند و از آنها چیز میاموختند. این خودش یك راز موفقیت است كه نسل به نسل و سینه به سینه این راز را به یكدیگر انتقال میدادند.
تحقیق كنید و ببینید كه افراد موفق كسانی بودند كه اطلاعات و اخبار و دانش و تجربه ی دیگران را به سوی خود جذب میكردند. چگونه؟ خیی ساده : آنها جویای علم و دانش و اطلاعات بودند. به راحتی و بدون خجالت و رودربایستی آنچه نمیدانستند را از آگاهان و ناظران میپرسیدند. پس یك راز موفقیت دیگر همین است كه اگر چیزی را نمیدانی بپرسید و بعد در باره آنچه به دست میآورید، پرس و جو كنید و اطلاعات خودتان را افزایش دهید.
افراد موفق، افراد موفق دیگر را زیر نظر میگیرند و منابع خبری و اطلاعات و تجربههای آنها را شناسایی میكنند و خودشان در صدد این برمیآیند كه با آن منابع ارتباط برقرار كنند. در قدیم، زمانی كه این تكنولوژی نوین كنونی در اختیار نبود، مثلاً در دوره ی كشاورزی، پدران به فرزندان (اكثراً پسران) این دانش و اطلاعات و تجربیات را منتقل می ساختند، در دوره ی صنعتی، پدران دیگر توانایی این را نداشتند كه همه ی اطلاعات را به فرزندانشان بدهند بنابر این آنها را راهی كارگاهها و دانشگاهها میكردند تا مهارت های لازم را از استادان فرابگیرند.
ما اكنون در عصر و دورهای هستیم كه به آن عصر اطلاعات و ارتباطات میگویند، عصری كه من آن را عصر گرداب گسترده گیتی میدانم (كه ماهیت جذب كردن دارد و بی چون و چرا همه را در نهایت به سمت و سوی خود جذب میكند.) در این عصر، افراد موفق، افرادی هستند كه خیلی سریع و حرفهای مهارتها را به صورتی خودآموخته فرا میگیرند و به كار میبندند. پدران و دانشگاهها واقعاً و در عمل نمیتوانند همه ی آنچه افراد به آن نیاز دارند را بدهند، پدران اگر بتوانند فقط میتوانند حمایت كنند و تشویق، استادان فقط میتوانند راه را نشان بدهند و فرزندانی كه جویای علم و دانش و موفقیت هستند باید اقدام كنند به جستجو و كاوش در منابع عظیم اطلاعات موجود و فراگرفتن آنچه باید بدانند.
پس یكی از دیگر رموز موفقیت این است جستجو كنیم و خودمان، خودمان را آموزش دهیم با استفاده از منابع علمی و كاربردی موجود (مواد و مطالب و كتب آموزشی و منابع انسانی آموزشی). اینترنت، امروز فضایی است كه شما میتوانید در آن همهی این كارها را انجام دهید. من این را معجزهی موفقیت میدانم. بگذارید یك مثال بزنم. در اینترنت در حال حاضر میلیونها سایت موجود است با میلیاردها صفحه اطلاعات، هزاران هزار نفر از بهترین استادان و دانشمندان به آن متصل هستند كه هریك منابع خاص و تخصصی خود را یافتهاند و خود را با استفاده از آن منابع به روز میكنند. دقیق كه نگاه كنیم، آنها را افراد موفقی خواهیم یافت و طبق آنچه در بالا گفتم كافی است خودمان را به آنها و نیز به منابع آنها نزدیك كنیم و از این ارتباط و اتصال برای دستیابی به موفقیتهای خود استفاده كنیم.
تكنولوژی RSS یكی از بهترین ابزارها برای موفقیت شماست و این حرف مرا تحقیق كنید و ببینید كه موفق ترین شما كسی ات كه در این روزها بیشترین استفاده را از تكنولوژی RSS دارد. با استفاده از نرم افزارهای جمع آوری كننده اخبار و اطلاعات و خبرخوانهای RSS اطلاعات، به محض آنكه از سوی منابع خبری، سایتها یا وبلاگها به روز رسانی میشوند در اختیار شما قرار میگیرند و شما می توانید خیلی راحت متوجه شوید كه افراد موفق (یا رقبای كاری و تجاری) مورد نظر شما بر روی اینترنت از چه منابعی استفاده میكنند، كافی است مسیر موفقیت آنها را دنبال كنید و شما نیز با افرادی یا شركتها و موسساتی ارتباط برقرار كنید كه آنها میكنند. اخبار و اطلاعات را دریافت كنید و با آنها به روز باشید و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
این هم راز دیگری است از موفقیت. به این ترتیب بعد از مدتی میتوانید با رقبا به رقابتی سالم بپردازید چرا كه ممكن است تحلیل شما از قضایا درست تر باشد به خاطر تنوع بیشتری كه از منابع اطلاعاتی و اخبار خود داشته اید.
امروزه با استفاده از روشها و تكنیك های بسیار ساده و عملی می توان در تامین بهداشت روانی و كسب موفقیت در زندگی گامهای مثبت و سازنده ای برداشت كشفیات جدید روان شناسی معتقد است كه رمز موفقیت , برخورداری از هوش و ذكاوت و یا شانس نیست بلكه در استفاده از توانایی و مهارت در عمل است . استفاده از تواناییهای جسمی و روانی كه دراعماق وجود هر فرد به صورت دست نخورده باقی مانده است می تواند فرد را در راه رسیدن به هدف یاری كند و آنچه كه موجب تفاوت میان فرد عادی و فرد موفق می شود , نحوه استفاده از این تواناییها است كه به صورت ویژگیهایی نمایان می شود .
این ویژگیها به فرد نیرو می دهند تا برای رسیدن به موفقیت فعالیت كند.
۱) انگیزه :
هر فرد موفق انگیزه نیرومند دارد كه پیوسته او را به دنبال خود می كشاند و موجب پیشرفت او می گردد فرد برای حركت فعالیت و تلاش خود دلیلی یافته كه موجب می گردد , از تواناییهای بالقوه خود استفاده نمود و استعدادهای درونی خود را شكوفا كند.وجود انگیزه افراد موفق را از افراد عادی متمایز می كند و سبب می شود كه زندگی رنگ و روی خاصی بگیرد. هیچ عظمتی بدون انگیزه بزرگ به دست نمی آید , خواه در زمینه ورزشی باشد خواه هنری و علمی ….
۲) ایمان :
ایمان نیروی محركه ای است كه وجود را به سوی ترقی و تعالی حركت می دهند حضرت علی (ع)در نهج البلاغه آمده است : (( ایمان , عبارت است از معرفت و یقین قلبی و اقرار داشتن به زبان و عمل كردن بر طبق آن)) .
ایمان انسان را امیدوار بار می اورد و دل را به خداوند و رحمت او مطمئن می سازد. قانون زندگی , قانون اعتقاد و ایمان است . در جزر و مد زندگی, نگرانیها و هیجانات روحی , اتكاء به خداوند و ایمان به تعالیم الهی , بهترین پناهگاه است . افراد موفق كسانی هستند كه ایمانشان محكم است و توجهات دلشان به ساحت قدس الهی زیاد است .
۳) استراتژی :
برای رسیدن به موفقیت تنها داشتن نیروی محركه و منابع كافی نیست بلكه باید از منافع به موثرترین وجه استفاده نمود و مسیرو جهت مشخصی را نیز تعیین كرد . استراتژی روشی است كه با آن امكانات را در جهت هدف تنظیم می كنند . استراتژی شناخت این واقعیت است كه با هوش ترین و نیرومندترین فرد هم برای پیشرفت , نیاز به پیدا كردن راه صحیح دارد. اگر فرد بداند كه برای تصمیم گیری ها چه قدمهایی را باید بردارد و نحوه برداشتن قدمها چگونه است , هر زمان كه دچار بی تصمیمی گردد , می تواند خود را به فرد مصممی تبدیل كند . همه انسانها منابع و امكانات یكسانی را در اختیار دارند ام استراتژی یعنی نحوه استفاده از آن منابع و امكانات را نمی دانند . برای رسیدن به هدف , كافی است , استراتژی خاص آن را دانست .
۴) درك ارزشها:
ارزشها سیستم خاص عقیدتی برای تشخیص درستیها از نادرستی ها هستند. شناخت این ارزشها است كه زیستن را توجیح می كند چیزهایی مانند تقوا حب وطن , ایمان به خدا عشق به آزادی , نوع دوستی ارزش نامیده می شوند . ارزش , قضاوتی اساسی اخلاقی و عملی در مورد چیزهایی است كه دارای اهمیت هستند. ارزشها , نوعی داوری است درباره آنچه كه زندگی را برای ما ارج دار می كند . بسیاری از مردم در مورد این كه چه چیزی در زندگی آنها مهم است قضاوت روشنی ندارند و اغلب كارهایی را می كنند كه بعدا موجب ناخوشنودی آنان می گردد و دلیل آن هم این است كه به طور ناخود آگاه اموری را برای خود و دیگران صحیح می دانند اما مطلب برای خودشان روشن نیست . هنگامی كه موفقیت های بزرگ از نظر می گذرانیم , تقریبا همیشه به كسانی بر می خوریم كه به روشنی می دانند چه چیزهایی واقعا مهم هستند , به عبارت دیگر از ارزشها درك روشنی دارند
۵) انرژی :
انرژی به صورتهای مختلفی خود را نشان می دهد , گاهی به صورت خروش و هیاهوی شادمانه و زمانی به صورت میل به سازندگی است . حركت به سوی زندگی بهتر و موفقیت , با حالت سستی و افسردگی تقریبا غیر ممكن و محال است . افراد موفق , همیشه به دنبال فرصتها هستند . آنان معتقدند كه انسان هیچ وقت به اندازه كافی وقت ندارد . موفقیت های بزرگ را نمی توان از شور و انرژی جسمی و معنوی كه سبب می شوند تا فرد از همه توان خود استفاده كند , جدا نمود. بنابراین هر چه انرژی فرد بیشتر باشد بدن كارایی بیشتر و روحیه بهتری داشته و بهتر می تواند , استعدادهای نهفته خود را برای رسیدن به نتایج عالی به كار گیرد .
۶) تسلط به فن ارتباط:
قدرت ایجاد رابطه یكی از مهم ترین مهارتهایی است كه هر فردی می تواند داشته باشد . امروزه دانشمندان علوم رفتاری به این نتیجه رسیده اند كه ارتباط مایه قدرت است و كسانی كه این فن را به نحو موثر به كار می گیرند می توانند جهان را به گونه ای متفاوت درك كنندو جهان نیز آنان را به گونه ای متفاوت درك می كند . كسانی كه بر اندیشه ها , احساسات واعمال اكثر انسانها تاثیر می گذارد افرادی هستند كه می دانند چگونه از ابزار قدرتمند ارتباطات استفاده كنند .
هر فردی از طریق برقراری دو نوع ارتباط , تجربیات زندگی خود را شكل می دهند :
الف ) ارتباطات درونی یعنی گفتن یا احساس تصورات درونی .
ب) ارتباط بیرونی یعنی استفاده از كلمات , لحن صدا و تغییرات چهره برای برقراری ارتباط با دنیای خارج .
مساله مهم و قابل توجه این است كه زندگی افراد موفق نشان می دهد كه اتفاقات روزانه تعیین كننده كیفیت زندگی نیست بلكه عكس العمل های انان در برابر این اتفاقات تعیین كننده است .
۷) نیروی صمیمیت :
افرادی كه بتوانند رشته های مودت و صمیمیت را با مردمی كه دارای عقاید و فرهنگ متفاوت هستند مستحكم كنند , بزرگترین موفقیت را در زندگی خود به دست آورده اند . تقریبا تمام افراد موفق قدرت فوق العاده در جلب دوستی دیگران دارند و می توانند با افرادی كه خصوصیات و اعتقادات گوناگون دارند ایجاد صمیمیت كنند . افراد موفق همچنین دارای نرمش , انعطاف پذیری و جاذبه خاصی هستند و بدین ترتیب می توانند , توجه افراد كثیری را به خود جلب كنند . چنانچه بتوان با افراد مناسب , رابطه صمیمانه و دوستانه برقرار ساخت
می توان هم نیاز آنان را برطرف نمود هم آنان احتیاج فرد را بر طرف سازند.حال می خواهیم درباره یك فرد موفق ایرانی ان هم در سطح جهانی بگوییم:
اقای امید كردستانی چهل وسه ساله با ملیت ایرانی دارنده ی لیسانس مهندسی الكترونیك از دانشگاه سن خوزه استیت.دارنده ی فوق لیسانس ام بی اِی از دانشگاه استنفورد.فعالیت مسمتر ۱۰ ساله در زمینه های " تگ "معاون فروش و مدیریت تولید در " نت اسكیپ " ( كه تنها در طی یك دوره ی ۱۸ ماهه درآمد سالانه نت اسكیپ را از ۸۸ میلیون دلار به دویست میلیون دلار افزایش داد. )مدیریت موفقیت آمیز چهار ساله با " نت اسكیپ ". استخدام در گوگل به عنوان مدیر فروش و بازرگانی و كسب درآمد یك میل یارد دلار در سال ۲۰۰۳ برای آن.
پس از «پی یرامیدیار» تنها میلیاردر ایرانی درلیست معروف میلیاردرهای مجله فوربس میتوان به نام امید كردستانی ایرانی موفق در زمینه اطلاعات كامپیوتری وتجارت جهانی نام برد. اگر چه وی مانند پییر امید یار در لیست ثروتمندترینهای جهان جای ندارد ولی توانسته است نام خود را به عنوان یكی از مشهورترین جوانان ایرانی در دنیا ثبت كند.
وی نیز مانند امیدیار مدیر بزرگترین وب سایت حراج جهان(eBay) با شركتهای بزرگ كامپیوتری همكاری میكند. امید كردستانی اكنون نایب رئیس ارشد بخش فروش و عملكرد جهانی در شركت اینترنتی گوگل است.
امید كردستانی در سال ۱۹۶۳ به دنیا آمد و اكنون۴۳ سال دارد. امید مدرك كارشناسی مهندسی برق خود را از دانشگاه ایالتی سن خوزه اخذ كرد و همچنین دارای مدرك كارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه استانفورد است. وی پس از اتمام دانشگاه كارش را در بخش بازاریابی، مدیریت تولید و مسئولیت بخش تجاری شركتهای مهم بینالمللی آغاز كرد. از اولین شركتهایی كه وی در آنجا استخدام شد میتوان به نام هیولت پكارد(HP) وDO۳ اشاره كرد.
كردستانی پس از این دو شركت كارش را در بخش فروشOEM نت اسكیپ آغاز كرد و طی دوره چهار ساله كه در آن شركت حضور داشت، مسئولیت بر قراری ارتباطات تجاری با شركتهایی چون سیتی بانك (بزرگترین بانك آمریكا)، آمریكن آن لاین، سایت آمازون، اینتل و اكسایت را بر عهده داشت.
وی دارای سابقه ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شركتهای پیشروی اینترنتی مانند نت اسكیپ است و همچنین سمت نایب رئیس بخش توسعه شركت و فروش را بر عهده داشت و توانست بازده مالی این شركت را در عرض ۱۲ ماه از ۸۸ میلیون دلار به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برساند.
كردستانی پس از مدیریت بسیارعالی خود در نت اسكیپ از طرف مدیران گوگل دعوت به همكاری شد و در بهار سال ۱۹۹۹ به این شركت پیوست تا عنوان دوازدهمین نایب رئیس ارشد بخش فروش و عملكرد جهانی گوگل را در كارنامه كاری خود ثبت كند.با توجه به تجربه طولانی، كردستانی میدانست كه تبلیغات برجسته و نا گهانی مناسب نیستند، پس با ارایه لیستی قیمت تبلیغات آن لاین در گوگل را قانونمند كرد. بر طبق طرح جدید كردستانی زمانیكه كاربر واژهای را برای جستجو وارد میكند اسپانسرهای مرتبط در صفحه به نمایش در میآید.كردستانی بر این باور است كه اینگونه برقراری ارتباط با كاربر بهترین اثر را بر جا خواهد گذاشت.
وی حتی یكبار پیشنهاد چند میلیون دلاری را به دلیل عدم ارتباط با سیاستهای وی نپذیرفت و مشتر یان ثابت كردستانی استراتژی وی را قبول دارند و سالها است كه با وی در تماس هستند.به گفته كردستانی كار در شركت گوگل یكی از سختترین دورههای كاری وی بوده است و اكنون ۹۰ فروشنده تحت مدیریت وی كار میكنند و با توجه به اینكه مقداری سهام این شركت به وی تعلق دارد كردستانی تمام تلاش خود را در راه موفقیت گوگل به كار میگیرد.
مجله تایم در گزارشی درباره امید كردستانی مینویسد: اكثر افراد جهان با گوگل قویترین موتور جستجوگر جهان آشنا هستند. شما میتوانید با تایپ كردن یك كلمه به جهان ارتباطات وارد شوید.در حال حاضر این سایت روزانه ۲۰۰ میلیون كاربر دارد و تنها یك سایت اینترنتی ساده نیست، آن سوی فعالیت گوگل یك تجارت جهانی جای گرفته است و با توجه به این نحوه تجارت سهام گوگل یكی از معتبرترین سهامهای وال استریت محسوب میشود.مدیران گوگل سودمالی هنگفت خود را مدیون امید كردستانی هستند كسی كه برای اولین بار پیشنهاد تبلیغ در این سایت را عنوان كرد و با تلاش وی گوگل به یكی از مهمترین سایتهای تبلیغات در جهان تبدیل شد و در ۱۸ ماه اول حدود یكصد هزار تبلیغ تجاری در این سایت درج شد.
تحلیلگران اقتصادی پیشبینی كردند كه گوگل تا پایان سال ۲۰۰۵ میلادی حدودیك میلیون دلار از طریق آگهیهای تجاری درآمد خواهد داشت.تایم ادامه میدهد كه قبل از ورود كردستانی به جمع مدیران گوگل این شركت به سختی میتوانست درآمدی داشته باشد اما با مدیریت بینظیر كردستانی گوگل همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.امید كردستانی در اینباره میگوید: در گوگل ما بیشتر به كیفیت فكر میكنیم تا درآمد زیرا برای ما درآمد طولانی مدت مهم است نه اینكه فقط برای مدت زمان كوتاهی مشتری داشته باشیم.كارمندان شركت كامپیوتری گوگل به كردستانی لقب پادشاه تبلیغات اینترنتی دادهاند و در میان صدها كارمند گوگل فقط امید كردستانی چهره جهانی دارد.
امید كردستانی بیش از ۱۲ سال سابقه در سرمایه گذاری و مصرف تكنولوژی سطح بالا، به همراه نقش كلیدی در بخش پیشگام اینترنت شركت Netscape Communications را داراست. ایشان به عنوان معاون رییس فروش و توسعه تجاری در شركت Netscape باعث شد تا این شركت در یك سال ۸۸ میلیون دلار و ۲۰۰ میلیون دلار را در ۱۸ ماه فقط از وب سایت خود حاصل نماید.
كردستانی به شركت Netscape به عنوان مسیول فروشهای OEM ملحق شد در حالی كه ایشان مسیولیتهایی را در شركتهایی مانند Citibank، AOL، Amazon، Intuit، Travelocity، Intel، @Home، eBay، و Ecite را داشت. پیش از Netscape نیز ایشان به عنوان مدیر تبلیغات و بازاریابی در شركتهای ۳DO Company، Go Corporation و HP را داشت.
كردستانی یك مدرك MBA را نیز از دانشگاه Standford و لیسانس مهندسی خود را نیز از دانشگاه San Jose Stat دریافت كرده است
امید كردستانی، نایب رییس دپارتمان فروش و بازاریابی شركت گوگل از سیاستهای این شركت دفاع كرد و اعلام كرد كه گوگل نگران فشارها و چالشهایی كه از سوی مایكروسافت برمیخیزند، نیست.
این مدیر ارشد و ایرانی الاصل شركت گوگل كه در همایش وب ۲ در شهر سانفرانسیسكو سخنرانی میكرد بر سختگیری و دقت مدیران ارشد گوگل و وسواس آنها در زمینه كیفیت عملكرد این سایت تاكید كرد و افزود: لری پیج، یك از مدیران ارشد گوگل كه خود از مخترعین این موتور جستجو است، مرتبا كیفیت كار آن را از طریق كامپیوتر شخصی خود آزمایش می كند و مواردی همچون سرعت نمایش نتایج جستجو (پس از ارسال درخواست كاربر) و نیز میزان ارتباط نتایج جستجو با كلمات كلیدی درخواستی كاربر را بررسی میكند.
به گفته كردستانی، به رغم آنكه گوگل هماكنون محبوبترین و قدرتمندترین موتور جستجوی اینترنت است اما لری پیچ هیچگاه از عملكرد این موتور جستجو ابزار رضایت كامل نكرده و همواره بر بهبود مداوم كیفیت تمامی خدمات اینترنتی ارائه شده توسط این شركت اصرار دارد.
کردستانی در خصوص رقابت گوگل با مایکروسافت خاطرنشان ساخت: اگرچه شركت مایكروسافت به عنوان بزرگترین تولیدكننده نرمافزار در جهان همواره گوگل را یكی از جدیترین رقبای خود خوانده، اما مسئولان گوگل هیچگاه از بابت فشارهای مایكروسافت احساس نگرانی نكرده و تنها به رضایت كاربران و خدمت به آنها توجه میكنند.
كردستانی همچنین اعلام كرد به رغم آنكه گوگل در ماههای اخیر در زمینههایی به غیر از جستجوی اینترنتی وارد فعالیت شده، اما هیچگاه خواهان حذف و یا تضعیف شركتهای كوچك فعال در آن زمینهها نبوده و مانع از گسترش نوآوریهای سایر شركتهای كوچكتر نشدهاست.
یک روز پیش از سخنرانی امید کردستانی، مدیرعامل یاهو از سیاست های گوگل انتقاد کرده و تلویحا از بابت تلاش این شرکت برای تبدیل شدن به یک پورتال تمام عیار همچون یاهو اظهار ناخشنودی کرده بود.
"امید كردستانی" نایب رییس بخش فروش و بازاریابی و توسعه تجاری قدرتمندترین موتور جستجوی اینترنتی جهان، "گوگل"، از سختگیری و دقت عمل مدیران بلند پایه گوگل و وسواس بیش از حد آنها در زمینه كیفیت عملكرد این موتور جستجو خبر داد.
به گزارش سایت اینترنتی "پیسیورلد"، "كردستانی" در همایش "وب "۲/۰ ( (Web ۲.۰در شهر سانفرانسیسكوی آمریكا اظهار داشت كه "لری پیج" موسس و یكی از بلندپایهترین مدیران فعلی "گوگل" مرتبا این موتور جستجو را در رایانه شخصی خود مورد آزمایش عملی قرار داده و مواردی نظیر سرعت فهرست كردن اطلاعات پس از درخواست جستجوی كاربر و همچنین میزان ارتباط نتایج جستجو با كلمات كلیدی درخواستی كاربر را بررسی میكند.
به گفته "كردستانی"، به رغم آنكه "گوگل" هماكنون محبوبترین و قدرتمندترین موتور جستجوی اینترنت است اما "پیچ" به عنوان بلندپایهترین مدیر "گوگل"، هیچگاه از عملكرد این موتور جستجو ابزار رضایت كامل نكرده و همواره بر بهبود مداوم كیفیت تمامی خدمات اینترنتی ارائه شده توسط این شركت اصرار میورزد.
این كارشناس ایرانیالاصل شركت "گوگل" افزود: درحالی كه شركت "مایكروسافت" به عنوان بزرگترین تولیدكننده نرمافزار در جهان همواره "گوگل" را یكی از جدیترین رقبای خود خوانده، اما مسئولان "گوگل" هیچگاه از بابت فشارهای مایكروسافت احساس نگرانی نكرده و تنها به رضایت كاربران و خدمت به آنها توجه میكنند.
"كردستانی" همچنین اعلام كرد به رغم آنكه "گوگل" در ماههای اخیر در زمینههایی به غیر از جستجوی اینترنتی وارد فعایت شده، اما هیچگاه خواهان حذف و یا تضعیف شركتهای كوچك فعال در آن زمینهها نبوده و مانع از گسترش نوآوریهای سایر شركتهای كوچكتر نشدهاست.
آخرین آمارهای جمعآوری شده توسط كارشناسان اینترنتی نشان میدهد هماكنون حدود ۴۵/۹درصد از تمامی موارد جستجوی اینترنت توسط موتور جستجوی "گوگل" انجام میگیرد.
"گوگل" هماكنون علاوه بر خدمات موتور جستجوی خود، خدمات پست الكترونیك "جیمیل" با بالاترین گنجایش صندوق پست الكترونیك در میان سایر خدمات ایمیل رایگان، خدمات مسنجر و تلفن اینترنتی "گوگل تاك"، خدمات رایگان وب لاگ، خدمات رایگان ارائه تصاویر و نقشههای ماهوارهای و بسیاری خدمات متنوع دیگر را ارائه میكند.حال در اخر این تحقیق نكته هایی را در مورد یك مدیر موفق جهت بكارگیری بیان می كنم:
۱) در انجام كارها روی شیوهای خاص تأكید نكنید. شاید كسی بتواند از مسیر كوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند.
۲) توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ كدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اكسیژن و هیدروژن كه از تركیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین میشود، میتوان با آمیختن دانش و تجربه، راهكارهای حیاتی و استثنایی خلق كرد.
۳) از هر فرصتی برای استخدام و به كارگیری افراد برجسته استفاده كنید.
۴) به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط كار در كارایی كارمندان مؤثر است.
۵) با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه كاری آنها را از بین نبرید.
۶) از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
۷) با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نكنید.
۸) در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، كوشا باشید.
۹) برای ارتقای سطح دانش كارمندان و افزایش بهرهوری آنان، كلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم كمك آموزشی بهره گیرید.
۱۰) دقت كنید كه توبیخ كارمند خطاكار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.
۱۱) مطمئن شوید مأمور خریدی كه برای سازمان در نظر گرفتهاید، علاوه بر كاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوشسلیقه نیز هست و همانگونه كه بر قیمت كالاها توجه دارد، بر زیبایی و كیفیت آنها نیز اهمیت میدهد.
۱۲) در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.
۱۳) سعی كنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.
۱۴) طوری رفتار كنید كه دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب كنند و آینده كاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم كنند.
۱۵) هرگز در حضور كارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نكنید.
۱۶) رعایت سلسله مراتب كاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد كنید.
۱۷) برای آزمودن كارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بیاساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.
۱۸) با شروع به موقع جلسات، وقتشناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.
۱۹) برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت كلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به كار ببرید.
۲۰) در انجام كارها به سه نكته بیش از بقیه نكات توجه كنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
۲۱) انتقاد پذیر باشید.
۲۲) با بیتوجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بیارزش نكنید.
۲۳) با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمیشود.
۲۴) برای حل مشكلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهكار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.
۲۵) نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.
۲۶) خواستههای خود را واضح و روشن بیان كنید و اطمینان حاصل كنید كه كارمندان به خوبی از جزئیات وظیفهای كه به عهده آنان است، مطلع هستند.
۲۷) از هر كس، مطابق دانش و تجربهاش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
۲۸) وظایف كارمندان را متناسب با تواناییهای فیزیكی و حرفهای آنان تعیین كنید.
۲۹) اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال كنید.
۳۰) در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ كنید و چند استراتژی بحرانزدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیشبینی و طراحی كنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده كنید.
۳۱) از رفتارهایی كه شما را در سازمان عصبی معرفی میكند، پرهیز كنید.
۳۲) انتقامجو نباشید.
۳۳) زمان پیادهسازی تصمیمگیریها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممكن است اجرای یك نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شكست روبهرو شود.
۳۴) در مورد چیزی كه نمیدانید، به كسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمیدانم، هراسی نداشته باشید.
۳۵) با محول كردن مسئولیت به كارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم كنید.
۳۶) بدون تفكر و درنگ پاسخ ندهید.
۳۷) نحوه چیدمان میز كارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب كنید كه افراد فراموش نكنند در محل كارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفتوگو بپردازند.
۳۸) حرفهایترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام كنید.
۳۹) به مشكلات مالی افراد توجه كنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.
۴۰) همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شكوه شما میافزاید.
۴۱) اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفتانگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیتپذیری میدهد.
۴۲) سامانهای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به كارمندان اطمینان دهید كه در كمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی میكنید.
۴۳) مطمئن شوید كه حق و حقوق دیگران توسط مسئولین و سرپرستان سازمان رعایت میشود.
۴۴) چند ساعت از یك روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفتوگوی رودررو با كارمندان اختصاص دهید.
۴۵) در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شركت كنید.
۴۶) در كمك رسانیهای مراسم خیریه پیشقدم باشید.
۴۷) با درایت و زیركی همیشه در كمین شكار فرصتهای طلایی باشید.
۴۸) صبر و حوصله را از مهمترین اركان موفقیت تلقی كنید.
۴۹) مسئولیتپذیر باشید.
۵۰) به منظور اطلاع حاصل كردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.
۵۱) چند تكه كلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب كنید.
۵۲) تفكر و تعمق قبل از پاسخگویی راحتتر از پیدا كردن چارهای برای تغییر آنچه عنوان شده میباشد.
۵۳) وقتی میخواهید كاری را به كسی محول كنید، روشی را برای عنوان كردنش انتخاب كنید تا حس مسئولیت افراد برانگیخته شود.
۵۴) علت شكستهای سازمانی را تجزیه و تحلیل كنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تكرار آن جلوگیری كنید.
۵۵) با بیاهمیت جلوه دادن كارهای كارمندان، زحمات آنان را بیارزش نكنید.
۵۶) با انجام ورزشهای فكری، قابلیتهای ذهنی خود را تقویت كنید.
۵۷) به هر كس فراخور فعالیت و بازده كاریاش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداشهای مساوی، حركت افراد شایسته گروه را كند نكنید.
۵۸) با به كارگیری مشاورین كارآزموده و متعهد، موقعیت بازار كار را تحلیل كنید و استراتژی به كار بگیرید كه همیشه یك گام از رقبا جلوتر باشید.
۵۹) اجازه ندهید بار مسئولیت كارمندان بیكفایت و كند بر دوش كارمندان خبره و ساعی تحمیل شود زیرا افراد با درك این بیعدالتی انگیزه خود را از دست میدهند.
۶۰) دانش حرفهای خود را تا حدی بالا ببرید كه در موارد لزوم در مقابل كلیه سؤالات حرفهای حاضر جواب باشید.
۶۱) زمان استخدام، افراد علاوه بر تستهای مقرر شده، تستهایی انجام دهید كه مطمئن شوید كسی را كه به كار میگمارید، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار كاری دیگران را بیشتر می كنند.
۶۲) هنگام دست دادن، دست افراد را محكم و صمیمانه بفشارید.
۶۳) وقتی عصبانی هستید، درباره دیگران تصمیمگیری نكنید.
۶۴) همیشه وقتشناس باشید. برای حضور به موقع، میتوانید از ترفند قدیمی ۵ دقیقه جلو كشیدن ساعت استفاده كنید.
۶۵) هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین میرود.
۶۶) سعی كنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایدههای درخشانی روبهرو شوید.
۶۷) به كارمندان ساعی و متعهد بگویید كه چقدر برای سازمان مفید هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید.
۶۸) هیچگاه اجازه ندهید كسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
۶۹) به شایعات بیاساس بیتوجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهنبینی قضاوت نكنید.
۷۰) خشكی جلسات طولانی را با شوخطبعی قابل تحمل كنید.
۷۱) از سرزنش كردن دیگران در جمع خودداری كنید.
۷۲) برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامهرسانها احترام قائل شوید.
۷۳) از منشی خود بخواهید روز تولد كارمندان، كارت تبریكی را كه توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال كند.
۷۴) در موقع امضا كردن نامهها و مكتوبات آنها را به دقت مطالعه كنید و از امضا كردن آنها، زمانی كه حوصله و تمركز ندارید پرهیز كنید.
۷۵) خوشژست و خوشبیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
۷۶) با قدردانی به موقع از كارمندان، انرژی كاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت كنید.
۷۷) موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه كنید و همیشه متبسم باشید.
۷۸) هرگز برای پیشبرد اهداف كاری خود، دیگران را با وعدههای بیاساس فریب ندهید.
۷۹) سعی كنید اسامی كارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت كردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
۸۰) همواره به خاطر داشته باشید به كار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمیكاهد.
۸۱) اشتباهات زیردستان را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نكنید.
۸۲) امین و رازدار افراد باشید.
۸۳) روی اشتباهات خود پافشاری نكنید و بیتعصب خطاهای خود را بپذیرید.
۸۴) با عبارات كنایهآمیز و نیشدار به دیگران درس عبرت ندهید.
۸۵) با آرامش و خونسردی به حرفهای دیگران گوش كنید و برای صرفهجویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نكنید.
۸۶) روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید تا قادر به تجزیه و تحلیلهای گزارشات مالی سازمان باشید.
۸۷) در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نكنید.
۸۸) به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه كنید.
۸۹) تا صحت و سقم مسألهای روشن نشده، كسی را مؤاخذه نكنید.
۹۰) معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
۹۱) نكات جالب و پندآموز كتابهایی را كه میخوانید، در دفتری یادداشت كنید و در موارد مناسب آنها را به كار ببرید.
۹۲) انعطافپذیر باشید.
۹۳) بدون توهین به عقاید دیگران، با آنها مخالفت كنید.
۹۴) نسبت به قول خود پایبند باشید.
۹۵) در موقعیتهای بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
۹۶) برای حرف زدن زیباترین و خوشآهنگترین الفاظ را انتخاب كنید.
۹۷) ریسكپذیر باشید.
۹۸) نحوه استفاده از نرمافزارهای مرتبط با كار خود را بیاموزید.
۹۹) برای ثبت ایدههای درخشانی كه ناگهان به ذهن میرسند، همیشه یك قلم و كاغذ به همراه داشته باشید.
۱۰۰) كتابخانه سازمان را به روز كنید و اسامی كتابهایی را كه اضافه میشود به صورت لیست منتشر شده در اختیار كارمندان قرار دهید.) مطمئن شوید ابراز رضایت شغلی افراد به سبب ترس از توبیخ مسئولین و سرپرستان نیست.
۱۰۲) به واسطه مدیر بودن خود، از دیگران توقع بیجا نداشته باشید.
۱۰۳) در اولین فرصت در خاتمه دادن به مشاجرات و كدورتهایی كه بین كارمندان پیش میآید، حكمیت كنید و برقرار كننده صلح و آشتی باشید.
۱۰۴) در مصاحبه استخدامی افراد به سوابق كاری آنان توجه و به خاطر داشته باشید كارمند موفق كارنامهای پربار به همراه دارد.
۱۰۵) از انحصاری كردن خدمات رفاهی سازمان پرهیز كنید و اجازه دهید همه سطوح از این خدمات بهرهمند شوند.
۱۰۶) زمان دقیق پیادهسازی تصمیمات اخذ شده را پیدا كنید، چون ممكن است اجرای یك نقشه خوب، در زمان نامناسب با شكست روبهرو شود.
۱۰۷) برای حفظ اطلاعات سازمانی، از بهترین و پیشرفتهترین سیستم حفاظتی استفاده كنید.
۱۰۸) زبدهترین كادر بازاریابی را گردآوری كنید و حتی زمانی كه سوددهی سازمان در وضع مناسبی قرار دارد، از آنان بخواهید ریتم فعالیتهای خود را كند نكرده و همچنان به صورت جدی ادامه دهند.
۱۰۹) به منظور جلوگیری از تكروی و رقابتهای ناسالم، روحیه انجام كار گروهی در سازمان را تقویت كنید.
۱۱۰) از عنوان كردن فرامین غیرقابل اجرا و غیرمنطقی احتراز جویید، زیرا جز خدشهدار كردن شخصیت حرفهای شما پیامدی ندارد.
۱۱۱) عملكرد افراد را در زمان اضافهكاری كنترل كنید تا بدینوسیله از سوء استفاده افراد ناشایست كه به عنوان اضافهكاری در سازمان به انجام كارهای شخصی یا اتلاف وقت میپردازند، جلوگیری شود.
۱۱۲) از نگارش واژهای كه از صحت املای آن اطمینان ندارید، پرهیز كنید و برای حصول اطمینان از نگارش صحیح لغاتی كه فراموش كردهاید، همیشه یك فرهنگ لغت در دسترس داشته باشید.
۱۱۳) وقتی در مورد موضوعی محرمانه صحبت میكنید، مراقب استراق سمع دیگران باشید.
۱۱۴) اموال مهم سازمان را بیمه كنید.
۱۱۵) در سلام كردن و ایجاد ارتباط دوستانه پیشقدم باشید.
۱۱۶) مراقب سلامتی خود باشید و هرگز از یاد مبرید عقل سالم در بدن سالم است.
۱۱۷) مطمئن شوید كادر مالی شما به موقع در پرداخت صورت حسابها اقدام میكنند و پرداختها بنا به دلایل غیرموجه، به تعویق نمیافتد. چون تأخیر در پرداختها به اعتبار مالی شما لطمه جبرانناپذیری وارد میكند.
۱۱۸) عیبجو و بهانهگیر نباشید و اجازه ندهید این دو خصلت در شما به عادت مبدل شود.
۱۱۹) هرگز از خاطر نبرید انسان، اشرف مخلوقات است و با درایت و پشتكار میتواند برای هر مشكلی، راه حل مناسبی پیدا كند.
۱۲۰) برخی از بازنشستگان پس از بازنشستگی تمایل به ادامه كار دارند، اگر میخواهید این افراد را به كار بگیرید توجه داشته باشید توانایی و انرژی و یا انگیزه كافی جهت نیل به اهداف سازمانی در این افراد وجود داشته باشد و درخواست كار آنها صرفاً به دلیل رفع نیاز مالی نباشد.
۱۲۱) همواره هوشیار باشید كسی در سازمان جهت حفظ عنوان شغلی و موقعیت خود به عنوان ترمز برای نیروهای فعال و پرانرژی عمل نكند.
۱۲۲) از اشتباهات خود درس بگیرید و آن را به دیگران نیز درس بدهید.
۱۲۳) حتی وقتی موردی پیش آمده كه به شدت ترسیدهاید، اجازه ندهید اطرافیان از این حس شما مطلع شوند.
۱۲۴) افراد متخصص سازمان را برای اخذ نشریههای تخصصی آبونه كنید.
۱۲۵) هیچكس را دست كم نگیرید.
۱۲۶) حامی ضعیفان باشید و اجازه ندهید حق كسی ضایع شود.
۱۲۷) اگر در جمعی هستید كه موضوع مورد بحث را نمیدانید و روشن شدن این امر به اعتبار علمی شما لطمه خواهد زد، لازم نیست با اظهار نظر در مورد آن، عدم آگاهی خود را عیان سازید. میتوانید سكوت كنید تا در اولین فرصت به تكمیل اطلاعات خود بپردازید.
۱۲۸) آرام و شمرده صحبت كنید.
۱۲۹) زمانی كه از كسی اشتباهی سر میزند، با رفتار صحیح و منطقی او را شرمنده كنید، نه با توهین و ناسزا.
۱۳۰) به اندازه كافی استراحت كنید و اجازه ندهید خستگی و استرس به سلامت روحی شما لطمه وارد كند.
۱۳۱) هر از چند گاهی جلسهای به منظور پرسش و پاسخ با حضور سرپرستان ترتیب دهید تا از صحبت عملكرد و برنامههای آنان مطمئن شوید.
۱۳۲) سرپرستان و مسئولین، پل ارتباطی مدیریت و كارمندان هستند، تا از استحكام این پل مطمئن نشدهاید بیمحابا گام برندارید، چون در غیر این صورت ممكن است سقوط كنید.
۱۳۳) كارمندان را تشویق كنید تا با ابتكار در انجام كارهایشان راههایی برای صرفهجویی و پایین آوردن هزینهها پیدا كنند.
۱۳۴) كتاب قانون تجارت را در دسترس داشته باشید.
۱۳۵) با توجه بیش از حد به افراد خاص، حسادت دیگران را برانگیخته نكنید.
۱۳۶) به دیگران فرصت جبران اشتباهاتشان را بدهید.
۱۳۷) نقاط ضعف و قوت خود را كشف كنید.
۱۳۸) مطمئن شوید هیچ منبع انرژی، بیهوده به هدر نمیرود. برای مثال كسی را موظف كنید تا از خاموش بودن چراغها و بسته بودن شیرهای آب پس از اتمام ساعات اداری و خروج نیروها اطمینان حاصل كند.
۱۳۹) با اولین برخورد، در مورد كسی قضاوت نكنید.
۱۴۰) حس ششم خود را نادیده نگیرید.
۱۴۱) هر كسی را فقط با خودش مقایسه كنید، نه دیگران.
۱۴۲) برای هر بخش، یك جعبه كمكهای اولیه تهیه كنید.
۱۴۳) اعجاز عبارات تأكیدی و مثبت را نادیده نگیرید.
۱۴۴) راحتترین مبلمان و چشمنوازترین وسایل را برای اتاق خود تهیه كنید و برای استفاده بهینه از فضا و زیبایی محیط از طراحان داخلی كمك بگیرید.
۱۴۵) پنجرهها را مسدود نكنید، اجازه دهید همگان از نور و هوای تازه كه ارزانترین موهبتهای الهی هستند، بهرهمند شوند. گاهی وزش یك نسیم میتواند آرامش چشمگیری برای محیط به ارمغان بیاورد.
۱۴۶) از انجام هر جابهجایی برای نیروی انسانی در محیط كار، نمیتوان نتیجه مطلوب گردش شغلی را حاصل نمود. اگر جابهجایی كارمندان اصولی و حساب شده نباشد، باعث افت راندمان كاری و دلزدگی آنان از كارشان میشود.
۱۴۷) مراقب باشید و اجازه ندهید سرپرستان و مسئولان برای پیادهسازی نظرات شخصی و اجرای فرامین خود، خودسرانه دستوری را به اسم شما اعلام كنند، زیرا در این صورت اگر این دستورات صحیح و قابل اجرا نباشد، از حسن شهرت و محبوبیت شما كاسته خواهد شد.
۱۴۸) سرمایههای مالی، وقت و انرژی نیروی انسانی را با آموزشهای غیرضروری به هدر ندهید. برای هر كسی آموزشی را تدارك ببینید تا بتواند از آن در بهبود بخشیدن كارهایش استفاده كند. در غیر این صورت وقتی فرصتی برای استفاده از این آموختهها دست ندهد، خیلی زود به ورطه فراموشی سپرده میشود و هرگز تبدیل به یك مهارت نمیشود.
۱۴۹) بیطرفانه راجع به مسائل تصمیمگیری كنید تا زاویه دید شما وسعت پیدا كند.
۱۵۰) با هر نوع بیانضباطی مبارزه كنید.
۱۵۱) روز خود را با خوردن صبحانهای مقوی آغاز كنید.
۱۵۲) از ایمن بودن آسانسورها و سایر وسایل مهم اطمینان حاصل كنید و اگر احتیاج به تعبیر یا تغییر دارند، بدون فوت وقت اقدام كنید.
۱۵۳) حتی اگر سن شما از كارمندان كمتر است، آنچنان دلسوزانه با مسائلشان برخورد كنید تا لقب "پدر سازمان" را كسب كنید.
۱۵۴) جهت حفظ سلامتی و چالاكی هر روز حداقل ۱۵ دقیقه نرمش كنید.
۱۵۵) در برخی از برنامهریزیها و اخذ تصمیمات از كاركنان نیز نظرخواهی كنید تا با این مشاركت صمیمیت بیشتری بین مدیریت و كاركنان برقرار گردد و حس مسئولیتپذیری افراد افزایش یابد.
۱۵۶) از كاركنان بخواهید اگر با مشكلی روبهرو میشوند ضمن اعلام آن مشكل چند راه حل مناسب نیز ارائه دهند.
۱۵۷) گاهی اوقات بدون اطلاع قبلی وارد اتاق كاركنان شوید و شخصاً با آنان به گفتوگو بپردازید.
۱۵۸) با برقراری امنیت شغلی در محیط روحیه كاری افراد را بهبود ببخشید.
۱۵۹) اگر به افراد شخصیت بدهید و با برخوردهای نادرست عزت نفس آنان را پایمال نكنید آنان به مثابه اهرم عمل میكنند و قادر خواهند بود مسئولیتهایی كه به عهده آنان است بدون استرس و فشار روحی و با كیفیت بهتری به انجام برسانند.
۱۶۰) مشوق و ترویجدهنده كار تیمی باشید تا هماهنگی و همسویی كاركنان جایگزین رقابتهای ناسالم شود.
با ارزوی موفقیت برای تمام ایرانیان در تمام عرصه های زندگی
تهیه كننده: منتظر، عقب مانده از قافله
فرستنده: مرتضی احمدی
منبع : سایتهای مربوطه
فرستنده: مرتضی احمدی
منبع : سایتهای مربوطه
منبع : مدیرها
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست