جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
مجله ویستا


تبلیغات در حوزه وب


تبلیغات در حوزه وب
نویسنده : فرزاد، الهام,فرزاد، هادی
شماره کنگره : ۴ف۷۳آ/HF۶۱۴۶
شابک : ۹۶۴-۹۶۱۷۳-۴-۵
رده دیویی : ۶۵۹.۱۴۴
تاریخ نشر : ۸۵۰۶۰۸
تعداد صفحه : ۶۰
نوبت چاپ : ۱

در اين كتاب ابتدا تعريفي از تبليغات اينترنتي به دست داده شده است كه عبارت است از: به‌كارگيري اينترنت و فن‌آوري‌هاي زير‌مجموعه‌ي آن نظير وب و پست الكترونيك توسط سازمان‌هاي تجاري براي انجام فعاليت‌هاي تبليغاتي مورد نظر. در ادامه تاريخچه و اهميت تبليغات اينترنتي. مدل‌هاي تبليغات اينترنتي، اصطلاحات تبليغات حوزه‌ي وب، علت تبليغات اينترنتي، و انيترنت و تبليغات اينترنتي در ايران، تبيين گرديده است. به تصريح نگارنده: در مقايسه با تبليغات سنتي، تبليغ در اينترنت از مزيت‌هاي قابل ملاحظه‌اي برخوردار است، به رغم اين موضوع، تبليغات اينترنتي هنوز در ايران جايگاه مناسبي به دست نياورده است. نبود قوانين و زيرساخت‌هاي لازم، آگاهي كم‌ مديران شركت‌هاي توليدي و خدماتي از مزيت‌هاي تبليغ در اينترنت، نداشتن ديد تجاري در طراحي سايت‌ها و نبود مكانيزم‌هاي مناسب تبليغاتي از جمله مشكلات تبليغات اينترنتي در ايران است. بهبود شرايط مستلزم خواست و تلاش تمام دست‌اندركاران اين صنعت است. دولت مي‌باست زيرساخت‌هاي لازم را فراهم نمايد. ايجاد مكانيزم‌هاي پرداخت الكترونيك مانند بانكداري الكترونيك و پول الكترونيك از اقدامات اساسي و مهمي هستند كه دولت مي‌بايست، در دستور كار خود قرار دهد. هم‌چنين تدوين قوانين و مقررات مناسب براي نقل و انتقالات الكترونيك، شناسايي هويت واقعي معامله‌كنندگان، ايجاد امنيت در دريافت‌ها و پرداخت‌ها از جمله اقدامات اساسي است. ناشران اينترنتي مي‌بايست ضمن اتخاذ مدل مسب و كار مناسب، براي افزايش ترافك سايت خود تلاش نمايند. شركت‌هاي تبليغاتي نيز بايد مكانيزم‌هاي مناسبي را به منظور جذب و سنجش اثربخشي تبليغات ايجاد نمايند.