جمعه, ۲۴ اسفند, ۱۴۰۳ / 14 March, 2025
مجله ویستا
تحلیل شیوههای آموزش زبان به کودکان
تاریخ نشر : ۸۴۱۰۱۱
تیراژ : ۷۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۹۲۸-۳۸-۲
رده دیویی : ۳۷۲.۲۱
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : شریفی - هدیه
در این کتاب، پیشینه تاریخی رویکردها و روشهای آموزش زبان فارسی در ایران بیان شده و روشهای علمی و کاربردی آموزش زبان در کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه، روسیه، و آمریکا معرفی شده است. افزون بر این، روشهای صحیح آموزش زبان فارسی در ایران بر اساس مطالعات انجام شده در حوزهی آموزش مهارتهای زبانی مطرح گردیده است. برای نمونه، دیدگاههای برنامهی درسی از نظر 'شوبرت' در کتاب بدین قرار است:'شوبرت از واژهی جهتگیری در تبیین دیدگاهها استفاده میکند. او سه جهتگیری را نسبت به نظریه، تحقیق و عمل برنامهی درسی معرفی میکند که هر یک از این سه موضعگیری تا حدودی میدان گستردهای دارد و بدون شک مقداری همپوشی هم در میان آنها وجود دارد. شوبرت میگوید: خیل معدود مولفانی در حوزهی برنامهی درسی وجود دارند که به طور خالص یک جهتگیری خاص و منفرد داشته باشند و این مطلب را بعضی دیگر صاحبنظران این حوزه نیز مطرح کردهاند که.... نمیتوان تنها به یک جهتگیری و دیدگاه بسنده کرد زیرا فرصتها و شرایط یادگیری متفاوتند. شوبرت سه دیدگاه سنتگرای عقلانی، رفتارگرای اجتماعی، و تجربهگرا را مطرح میکند که تقسیمبندی او عمدتا بر مبنای محافل اشخاص و صاحبنظران میباشد. او معتقد است موضعگیریهای تجربهگرایان و سنتگرایان عقلانی با توجه به این که جهتگیری رفتارگرای اجتماعی در حوزهی برنامهی درسی [در آمریکا] حاکم بوده است، مورد غفلت قرار گرفتهاند'.
تیراژ : ۷۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۹۲۸-۳۸-۲
رده دیویی : ۳۷۲.۲۱
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : شریفی - هدیه
در این کتاب، پیشینه تاریخی رویکردها و روشهای آموزش زبان فارسی در ایران بیان شده و روشهای علمی و کاربردی آموزش زبان در کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه، روسیه، و آمریکا معرفی شده است. افزون بر این، روشهای صحیح آموزش زبان فارسی در ایران بر اساس مطالعات انجام شده در حوزهی آموزش مهارتهای زبانی مطرح گردیده است. برای نمونه، دیدگاههای برنامهی درسی از نظر 'شوبرت' در کتاب بدین قرار است:'شوبرت از واژهی جهتگیری در تبیین دیدگاهها استفاده میکند. او سه جهتگیری را نسبت به نظریه، تحقیق و عمل برنامهی درسی معرفی میکند که هر یک از این سه موضعگیری تا حدودی میدان گستردهای دارد و بدون شک مقداری همپوشی هم در میان آنها وجود دارد. شوبرت میگوید: خیل معدود مولفانی در حوزهی برنامهی درسی وجود دارند که به طور خالص یک جهتگیری خاص و منفرد داشته باشند و این مطلب را بعضی دیگر صاحبنظران این حوزه نیز مطرح کردهاند که.... نمیتوان تنها به یک جهتگیری و دیدگاه بسنده کرد زیرا فرصتها و شرایط یادگیری متفاوتند. شوبرت سه دیدگاه سنتگرای عقلانی، رفتارگرای اجتماعی، و تجربهگرا را مطرح میکند که تقسیمبندی او عمدتا بر مبنای محافل اشخاص و صاحبنظران میباشد. او معتقد است موضعگیریهای تجربهگرایان و سنتگرایان عقلانی با توجه به این که جهتگیری رفتارگرای اجتماعی در حوزهی برنامهی درسی [در آمریکا] حاکم بوده است، مورد غفلت قرار گرفتهاند'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست