جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
دنیای وین - WAYNE'S WORLD
سال تولید : ۱۹۹۲
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : پارامونت
کارگردان : پنه لوپی اسفیریس
فیلمنامهنویس : مایک مایرز، بانی ترنر و تری ترنر، بر مبنای شخصیتهائی خلق شده توسط مایرز
فیلمبردار : تئو وان د ساند
آهنگساز(موسیقی متن) : ج. پیتر رابینسن
هنرپیشگان : مایرز، دانا کاروی، راب لو، تیا کارر، برایان دویل مورای، لارا فلین بویل، کورت فولر و مایکل د لوئیز
نوع فیلم : رنگی، ۹۵ دقیقه
ـ ̎وین کامبل̎ نوجوان (مایرز) و دوستش، ̎گارت آلگار̎ (کاروی) از زیر زمین خانهٔ ̎وین̎ یک برنامه تلویزیونی کابلی به نام ̎دنیای وین̎ پخش میکنند و در آن افکار شخصی خود را در باب زندگی نوجوانانه یا موسیقی ̎هوی متال̎ با مردم در میان میگذارند. ̎بنجامین آلیور̎ (لو)، یک مدیر تلویزیونی زرنگ و جاهطلب به طور تصادفی این برنامه را میبیند و فکر میکند که میتواند آن را به ̎نوآ واندرهوف̎ سرمایهدار (دویل مورای)، صاحب فروشگاههای زنجیرهای ویدئوئی بفروشد. ̎ آلیور̎ با ̎وین̎ و ̎گارت̎ تماس میگیرد و در برابر مبلغ هنگفتی به آنان پیشنهاد تولد یک ̎دنیای وین̎ جدید و جا افتادهتر را میدهد. ̎وین̎ هنگام پخش نخستین برنامهشان، ̎نوآ ̎ را به تمسخر میگیرد و ̎ آلیور̎ نیز که ̎وین̎ را توبیخ کرده، خود را از برنامه کنار میکشد. ̎وین̎ برخورد تندی هم با ̎گارت̎ و ̎کاساندرا ̎ (کارر) ـ محبوبهاش، یک دختر خوانندهٔ چینی ـ دارد و در اینجا معلوم میشود که ̎گارت̎ حقوق برنامهشان را به یک نفر دیگر فروخته است. ̎وین̎ پس از آشتی کردن با ̎گارت̎، همهٔ دوستان خود را دور هم جمع میکند و با انتخاب ̎راسل̎ (فولر)، کارگردانی که برای ̎ آلیور̎ کار میکرده، نقشه میچینند تا جلوی ضرر و زیان را بگیرند.
ـ گفتوگوهای ̎وین̎ و ̎گارت̎ سادهلوح تداعیگر ̎ماجراهای بیل و تد̎ است که آن هم از یک برنامهٔ کمدی صحنهای به صورت فیلم بلند داستانی در آمد. اما ریشههای واقعی دنیای وین، متکی بر شخصیتهای خلق شده توسط مایرز و کاروی برای برنامه زندهٔ شنبه شب، یکی برای برادران بلوز جان لندیس است (که از همین برنامهٔ زنده ... حدود یک دهه قبلتر، نشأت گرفت و قالب مشابهی داشت: ترکیب موسیقی و ویرانی با شوخیهای سینمائی خود آگاهانه و دیگری UHF، با بازی ویردآل یانکوویچ، که از مایهٔ یک شبکهٔ کابلی مزخرف برای پیوند دادن قسمتهایش استفاده میکرد. اسفیرس، کارنامهٔ پخش و پلایش شامل فیلمهای نوجوانانه، راجر کورمن، مستندهای موسیقی راک و ویرایش فیلمنامهٔ رزان میشود، اینجا نخستین فیلم استودیوئی بلندش را میسازد. شناخت او از فرهنگ به بنبست رسیدهٔ نوجوانان که در پسران همسایه (۱۹۸۵) و سقوط تمدن غرب ۲: سالهای متال (۱۹۸۸) آشکار بود، به صورت کمیک و پیشبینی ناپذیری به کار گرفته میشود و نتیجهاش فیلمی است که بیش از همه به هلزا پاپین (هـ.ک. پاتر، ۱۹۴۳) مدیون است و در نهایت دلیل سرپا ماندنش بازیهای زیرکانهٔ نقشهای اصلی است. گفتوگوها همواره بدیع و غریباند، چه دربارهٔ زنان باشند، چه بحران و چه موسیقی. علاقهٔ واضح سازندگان فیلم به نوجوانان سرگردان و از دست رفته باعث میشود فیلم هرگز به مخاطبش فخر نفروشد و او را تحقیر نکند. دنباله: دنیای وین ۲ (استیون سرجیک، ۱۹۹۳)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر قوه قضاییه یسنا آتش سوزی تهران پلیس بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت دلار خودرو دلار سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم
فضای مجازی سریال شهاب حسینی تلویزیون نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینما فیلم سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید لیگ برتر بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول خودروهای وارداتی تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه دیابت بیماری قلبی کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی