پنجشنبه, ۱۳ دی, ۱۴۰۳ / 2 January, 2025
مجله ویستا
نقش روابط عمومی ها در ارتباطات جهانی
تكنولوژی های نوین ارتباطی تاثیرات بسیاری در نحوه انتقال پیام در درون و برون كشورهای دنیا ایجاد كرده است. بهره مندی از دانش روز، به ویژه در بخش IT ، در فرهنگ سازمانی روابط عمومی از نقش ارزنده ای برخوردار است. لذا گذر از قالب های كهن ورود به فضاهای نوین در این دوره برای ما اجتناب ناپذیر است. چرا كه گسترش تكنیك های جدید ارتباطی و اطلاعاتی تغییرات گسترده ای در جوامع بشری به دنبال داشته و جا دارد جامعه روابط عمومی ایران نیز برای بهره مندی از دستاوردهای این توسعه برنامه ریزی نماید. روابط عمومی در قرن بیستم در ایالت متحده جایگاه حرفه ای و دانشگاهی كسب كرده و از آنجا به بیشتر قسمت های دیگر جهان گسترش یافت. روابط عمومی نقش بزرگی در مباحث مربوط به سیاست عمومی ایفا می كند. فلسفه ی وجودی روابط عمومی این است كه دیده شود و اثرگذار باشددر جهت كسب اعتماد و احترام منتقدان عموم جامعه. با توجه به اینكه سازمان های موثرمی توانند به اهداف خود برسند. زیرا آنها اهداف بایستی بتوانیم ارزش روابط عمومی را از راه سنجش كیفیت روابط با حوزه های مهم تعیین كنیم و برنامه های ارتباطی را از راه اندازه گیری اثرات آنها بر روی شاخص های یك رابطه خوب ارزیابی كنیم. دولت ها در جهان به این باور رسیده اند كه نمی توانند به تنهایی انجام مسوولیت های مدنی خود در مقابل شهروندان بپردازند و حتماً نیاز به بازوهایی قدرتمند به نام روابط عمومی دارند.
روابط عمومی ها پلهای نامریی، ارتباطی نهادها با جهان خارج هستند. ذهنیت سازی سازمانی و ارتقاء حجم سازمان كمترین وظیفه مدیران روابط عمومی است. روابط عمومی كه بخواهد در یك نظام با سیستم غیرباز (بسته) كار كند، نمی تواند موفق باشد و باید در یك سیستم باز كار كند وقتی دهكده جهانی شكل گرفت در سیستم های باز تحول ایجاد شد. در دهكده جهانی تهاجم فرهنگی به بهترین نحو ممكن انجام شد. خود تهاجم فرهنگی به همان معنی كه در نظریات پروژه ای سنگین كه علیه فرهنگ، باورها، سنت ها و مسایل كشور ها است روابط عمومی ها می توانند نقش كلیدی را در افزایش اعتماد به نفس، پیشرفت اقتصادی، یكپارچگی فرهنگی، مشاركت بین الملل و ارتقای تقدیر ایران در دنیا ایفا كنند. یعنی در ایران به عنوان یكی از كهن ترین تمدنها و در عین حال به عنوان جامعه ای با میانگین سنتی جوان، در حال گذر از یك جامعه سنتی و پایبند به سنن و رسوم قدیمی به سوی جامعه ای نوگرا و پایبند به آداب و شیوه های نوین است. به دنبال پدیده جهانی شدن، ایران از یك سیستم بسته سنتی پدر سالار به سمت سیستمی رو به آزادی در حال حركت است. نظامی كه بر اساس تحولات جهانی و داخل در عرصه تجارت و صنعت و رسانه با شرلیط ویژه ای روبروست. در این میان و با توجه به تمام این شرایط نقش و كاركرد
روابط عمومی در ایران بسیار اهمیت می یابد.
منبع : کارگزار روابط عمومی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست