شنبه, ۲ تیر, ۱۴۰۳ / 22 June, 2024
مجله ویستا

حفظ وزن در محیط کار


حفظ وزن در محیط کار
همه آنهایی كه برای لاغر شدن تلاش می كنند می دانند كه حفظ وزن مطلوب بسی سخت تر و دشوارتر از گرفتن رژیم های سخت و طاقت فرسا و انجام فعالیت های ورزشی سنگین است. محیط كار یكی از مكان هایی است كه در به هم زدن رژیم لاغری نقش بسزایی ایفا می كند. بیشتر افرادی كه تصمیم به كاهش وزن می گیرند وقتی به محیط كار می روند نمی توانند بر رژیم شان غلبه كرده و خود را به وزن دلخواه برسانند، به همین خاطر پشیمان شده و روند قبل از رژیم را ادامه می دهند.حال آنكه می توان تنها با رعایت برخی موارد خود را از اضافه وزن در محیط كار در امان داشت.
مصرف تنقلات كه پیشتر در میان بچه ها رایج بود، اكنون به یكی از عادت های غذایی بزرگسالان تبدیل شده است. خوردن تنقلات و كیك و شیرینی را حین كار كاهش داده و برای جبران نیروی از دست رفته بدنتان از میوه، آبمیوه، غلات و لبنیات استفاده كنید.در حین كار با رایانه هرگز غذا نخورید زیرا در این شرایط متوجه میزان مصرف نمی شوید و بیش از گذشته غذا مصرف می كنید. برای جلوگیری از پرخوری و ناراحتی های گوارشی ایستاده و با عجله غذا نخورید.بعد از خوردن غذا بلافاصله به میزكارتان برنگردید.پس از صرف غذا، دندان هایتان را بشوئید تا میل به خوردن مجدد غذا در شما كاهش یابد.تا زمانی كه در محل كار هستید از خوردن نوشابه های گاز دار و آب میوه های شیرین پرهیز كنید.خود را مقید سازید تا بدون خوردن صبحانه منزل را ترك نكنید زیرا نخوردن صبحانه تمایل به نخوردن تنقلات و كیك و شیرینی را افزایش داده و زمینه ابتلا به چاقی را فراهم می كند.
منبع : روزنامه شرق