پنجشنبه, ۲۳ اسفند, ۱۴۰۳ / 13 March, 2025
مجله ویستا

تکنیک‌های ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه در 3Ds Max


تاریخ نشر : ۸۵۰۵۰۴
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۵۴۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۴-۶۹۰-X
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۴۶
رده دیویی : ۰۰۶.۶۹۶
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : ناصح - محمد

در این کتاب، نحوه‌ی استفاده از ابزارهای نرم‌افزار 3Ds Max و یکپارچه‌سازی تمام ویژگی‌های این نرم‌افزار برای ایجاد مدل‌هایی از اشیای موجود در دنیای واقعی و هم‌چنین متحرک‌سازی و پردازش این مدل‌ها آموزش داده می‌شود. گفتنی است زمینه‌های کاربرد نرم‌افزار 3Ds Max شامل فیلم‌های سینمایی انیمیشنی، جلوه‌های ویژه، بازی‌ها، برنامه‌های پخش تلویزیونی، تبلیغات کالاهای تجاری، انیمیشن‌های پلیسی، انیمیشن‌های مربوط به کالاهای صنعتی، انیمیشن‌های کارتونی، طراحی صنعتی و... است. بر این اساس، فصل آغازین کتاب به معرفی ویژگی‌ها و کاربردهای نرم‌افزار 3Ds Max اختصاص یافته و مراحل تولید یک فیلم انیمیشنی بررسی گردیده و در سایر فصل‌ها به مدل‌سازی محیط‌ها، شخصیت‌های مذکر و مونث، چیدمان اسکلتی، متحرک‌سازی شخصیت‌ها، ایجاد حالات صورت، جلوه‌های ویژه، مفاهیم پیشرفته‌ی انیمیشن، نورپردازی، پردازش تصویر، ترکیب بخش‌های مختلف انیمیشن و معرفی برنامه‌های افزایشی پرداخته شده است.