جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نمونه‌ای از اصول کار حرفه‌ای در شرکت


√ با مشتری در هر شرایطی با اخلاق نیک رفتار کرده و جوابی به بی‌احترامی، توهین، تندخویی و مانند آن نمی‌دهیم. شرکت از ارایه خدمات به چنین مشتریانی، در آینده پرهیز می‌کند.
√ کارمزد و پاداش هر کارمند به هر صورتی، كاملا شخصی و محرمانه است. شرکت از همکاری با شخصی که اسرار شرکت را حفظ ننماید، عذر ‌خواسته و دریافت خسارت می‌نماید.
√ خود را با هیچ شخص دیگری در شرکت مقایسه نکنید. دستمزد و پاداش شما یک رابطه شخصی و یک نفره با شرکت و مدیریت آن است. تنها مرجعی که احاطه به تمام اطلاعات و شرایط در طول زمان دارد، مدیریت شرکت است. دستمزد خود را در رابطه با بازار و مدیریت شرکت مطرح و توافق فرمایید . مقایسه خود با دیگران، مقایسه‌ایی بر مبنای اطلاعات ناقص بوده و دخالت در کار مدیریت شرکت و همکاران است.
√ حفظ گروه و قابلیت کار و هم‌آهنگی با گروه، به تنها کار کردن برتری دارد. افرادی که از کار تیمی عاجز هستند، به سرعت منزوی شده و شرکت از همکاری با آنها امتناع خواهد کرد.
√ اگر از رفتار رئیس خود درباره حقوق، پاداش و مزایای تعلق گرفته به خود یا دیگران ناراحت شدید، سعی نکنید با تکه پرانی و سمپاشی به دوستان و همکاران، وضع را بدتر نمایید. شرکت با اینگونه افراد برخورد مناسب می‌نماید.
√ شرکت، حدی برای کارایی و نبوغ ندارد. کارمندان مفید، پرتحرک و ناآرام، دوست داشتنی‌ترند.
√ افرادی که در خارج از ساعات کاری نیز مطالعه و تحقیق می‌نمایند، طبیعی است که نسبت به افراد دیگر از کیفیت کاری مطلوب‌تری برخوردار شوند. اینگونه افراد به نحو غیر مستقیم از مزایای مالی و سازمانی آنچه انجام می‌دهند برخوردار می‌گردند.
√ مصالح شرکت بر مصالح فردی اولویت دارد.
√ اخلاق و اصول کاری، از اولویت اول برخوردار است. شرکت از همکاری با دوستانی که مقررات و اصول ذکر شده را رعایت نمی‌نمایند، خودداری می‌نماید.
√ کار پست یا عالی نداریم. همه کارها شریفند. انتظار می‌رود که همکاران هر نوع کار منطقی که در حیطه امور رایانه‌ایی و مرسوم است انجام دهند. نوع کارها را تقاضای بازار و توان شرکت تعیین می‌کند. به هر حال درست نیست که حقوق گرفت و بی‌کار نشست.
√ با همکارانی که بی‌احترامی، توهین، تندخویی و مانند آن انجام می‌دهند، به هیچ وجه برخورد ننمایید. شرکت همکاری خود را با این همکاران قطع می‌کند.
√ افراد خوش مشرب و نکته سنج، باعث تلطیف جلسات خسته کننده کارشناسی شده و شرکت از اخلاق آنها استقبال می‌کند. اما مواظب باشیم که:
- اصل جلسه مقهور لطایف عنوان شده نشود.
- با هم بخندیم نه به هم.
- به هیچ وجه، دیگران از ما نا راحت نشوند. اگر شدند، تكرار نكنیم و فوری جبران نماییم.
√ اگر وقت فراغت یافتیم،
- مطالعه و تحقیق، مربوط به شغل خود را انجام دهیم.
- زمان حضور خود در شرکت را تلف ننماییم.
- به مسول مستقیم خود مراجعه کرده و از او تقاضای کار و تحقیق نماییم. اگر او کاری برای ما نداشت، ما را به منزل می‌فرستد. منافع شركتی این كار بیش از حضور در سر كار است.
- برای وقت گذرانی، به هیچ وجه به سراغ همکاران خود نرفته، وقت آن‌ها را تلف نکنیم.
√ در جلسات کارشناسی، آرام و با متانت صحبت کنیم.
√ در محیط کاری باز، حتما آهسته و آرام صحبت و رفتار کنیم. صدای بلند باعث آشفتگی فکری همکاران می‌شود.
√ خانم‌ها از پوشیدن کفش صدا دار در محیط کار حتما خودداری نمایند.
√ درب‌ها را بدون صدا ببندیم.
√ از تلفن نمودن‌های غیر ضروری به فامیل، دوست و ... بپرهیزیم. زمان مکالمه لازم تلفنی را به کمترین مقدار ممکن برسانیم. از مکالمه غیرضروری خانوادگی جدا پرهیز کنیم. با تلفن آهسته صحبت کنیم.
√ سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی شرکت (داخل تمام اتاق‌ها، راهروها و ساختمان‌ها) ممنوع است.

webrah.com
منبع : سایت سلام مهدی


همچنین مشاهده کنید