یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
تاثیرمستقیم خانواده برمدیریت مصرف آب
با توجه به روند رشد روزافزون جمعیت وبا توجه به اینكه خانواده مهم ترین كانون تاثیر گذار در زندگی هر فردی است اما در خصوص مصرف انرژی با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی هایی كه تا كنون از طریق رسانه ها انجام گرفته است اما همچنان شاهد رشد مصرف انرژی به خصوص مصرف آب در كشور هستیم.
این در حالی است كه متاسفانه برخی از مردم بدون در نظر گرفتن این مسائل همچنان آب این ماده گراتن بها را در مصارفی غیر ضرور مورد استفاده قرار می دهند .
به نظر باید با برنامه ریزی های متعدد و داشتن راهكارهای مختلف تبلیغاتی خانواده ها را به طور غیر مستقیم با صرفه جویی در مصرف انرژی وآب این مایع گران بهاء و غیر قابل جایگزین آشنا كرد زیراكه خانواده درجوامع ابتدایی مهمترین سازمان اجتماعی محسوب می شوند و هم اكنون نیز خانواده در ایران مهمترین سازمان اجتماعی است و و این نهاد بعنوان مهمترین و عمده ترین مصرف كننده آب شیرین و آب شرب شهری محسوب می شود.
میزان مشاركت اجتماعی هر فرد تا اندازه زیادی به میزان مشاركت اجتماعی اعضای خانواده مربوط می شود و افراد عمده نگرشها و اخلاقیات زیست محیطی خود را از این نهاد می آموزند كه درنهایت نتیجه اقتصادی صرفه جویی در مصرف آب نصیب كل خانواده می شود.جلب مشاركت زنان به عنوان اعضای خانواده مهمترین مصرف كنندگان آب و مهترین عامل كنترل و همچنین آموزش دهندگان به افراد خانواده است.
علت اینكه گفته می شود زنان در این مدیریت نقش اساسی دارند و می توانند بر مدیریت صحیح مصرف انرژی تاثیر بگذارند به خاطر این است كه به طور كلی این قشر به هر دلیل آب بیشتری مصرف می كنند، وقت بیشتری را د رخانه سپری می كند ،بیش از مردان مخاطب رادیو و تلویزیون اند،كمبود آب را بیش از مردان احساس می كنند كه در این راستا كمبود آب می تواند منجر به تبعیض بیشترعلیه زنان شود و بیش از مردان در تشكل های زیست محیطی شركت دارند لذا با در نظر گرفتن اینكه خانواده یك سازمان اجتماعی است و اینكه خانواده هابا هم به صورت شبكه ای متصل و مرتبط هستند و ارزشها و اخلاقیات از خانواده ای به خانواده دیگر منتقل می شود لذا تمركز برنامه های تبلیغی رسانه هاو صداو سیما در غالب برنامه های صرفه جویی مصرف انرژی و آب می توانداخلاقیات ، محیط زیست و مشاركت اجتماعی ، هویت فرهنگی و سبك زندگی تاثیر گذاشته و آنرا تغییر دهد ،بنابراین باید با فرهنگ سازی درست در كانون خانواده هایمان درست مصرف كردن مصرف انرژی و آب را سرلوحه كارمان قراردهیم.
خبرگزاری موج - منظر ویسی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان ترکیه دولت سیستان و بلوچستان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم افغانستان مجلس
سیل هواشناسی تهران شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی یسنا آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ارز
مسعود اسکویی تلویزیون صدا و سیما جهان حج مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه حماس روسیه آمریکا انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا عکاسی تبلیغات موبایل گوگل
کبد چرب فشار خون گرما