چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
خروجی به بهشت - WXIT TO EDEN
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : الکساندرا رز و گاری مارشال
کارگردان : مارشال
فیلمنامهنویس : دبورا امیلن و باب برونر
فیلمبردار : تئو وان د ساند
آهنگساز(موسیقی متن) : پاتریک دویل
هنرپیشگان : دینا دیلینی، پل مرکوریو، رزی اودانل، دان ایکروید، هکتور الیزوندو، استوارت ویلسن و ایمان
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
ـ ̎عمر̎ (ویلسن)، یک قاچاقچی سرشناس و بینالمللی و همکارش، دختری به نام ̎نینا ̎ (ایمان)، برای یک دزدی هر مانعی را از سر راه بر میدارند. اما در فرودگاه عکاسی به نام ̎الیوت̎ (مرکوریو) از او عکس میگیرد. از سوی دیگر ̎شیلا ̎ (اودانل)، کارآگاه زن ادارهٔ آگاهی و همکارش، ̎فرد̎ (ایکروید) در پی دستگیری این دو هستند. ̎الیوت̎ تصمیم گرفته تا برای تمدد اعصاب و استراحت به یک استراحگاه تابستانی کنار دریا به نام ̎بهشت̎ برود. اهمیت محل به دلیل کوشش صاحبانش در از میان برداشتن موقعیتهای فردی و اجتماعی و اصرار در آزاد گذاشتن مهمانان از قید و بندهای اجتماعی و عرفی است. ̎عمر̎ و ̎نینا ̎ هم برای به دست آوردن عکس روانهٔ آنجا میشوند و پلیسها نیز از سوی دیگر میآیند. همهٔ آنان در محل جمع میشوند. ̎الیوت̎ با سرپرست آنجا دختری به نام ̎لیزا ̎ (دیلینی) آشنا و دلباختهاش میشود، اما رابطهٔ آن دو پر از سوء تفاهم، قهر و آشتی است. از سوی دیگر مبارزهٔ کارآگاهان و دزدان جریان دارد بیآنکه دزدان هویت پلیسها را بدانند. سرانجام دزدان وارد عمل میشوند، بین ̎الیوت̎ و ̎عمر̎ مبارزهای در میگیرد که ̎شیلا ̎ به موقع میرسد، ̎عمر̎ را دستگیر و ̎الیوت̎ را نجات میدهد. کوشش ̎الیوت̎ برای رفع سوء تفاهم با ̎لیزا ̎ هم به موفقیت میرسد و آن دو نیز قرار زندگی مشترک میگذارند.
ـ ترکیب ناموفق و پیچیده و گنگ و درهم برهمی از رمانس عاشقانه، مایههای محو و زمینهای پلیسی و ته رگههائی از کمدی، به همراه بیپردگی عنان گسیختهای برای یک فیلم عام امریکائی اما فاقد حتی یک منطق سینمائی درست، با فیلمنامهای مغشوش و درهم و تجمعی از انواع تیپها: اودانل [در نقشی مشابه نظارت دیگر (جان بدهم، ۱۹۹۳)] و ایکروید، بسیار دور و نامأنوس، و آدم بدهائی که معلوم نیست در این فضا چه کار میکنند و در نهایت، یک کمدی درام عاشقانهٔ سوء تفاهم با چهرههای جدید جا نیفتاده و کمدی هرج و مرجی که شبیه یک قسمت از یک مجموعهٔ تلویزیونی جلوه میکند. برای مارشال، که اصلاً استاد این نوع کمدی ـ درام عاشقانه است و استاده کمدی هرج و مرج و با تجربهٔ طولانی در کمدینویسی، این بیشتر یک شکست است. او حتی در رابطهٔ شغلی اودانل ـ ایکروید هم ناموفق است. آنچه باقی میماند طبعاً سفری چشمنواز است در دست و دلبازی کمی متعجبکنندهٔ هالیوود این سالها ـ که البته روی پردههای عریض سخاوتمندانهتر جلوه میکند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست