یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
تحلیل و انتخاب محتوا
محتوا اصول و مفاهيمى هستند که به شاگردان ارائه مىشود تا ورود آنان را به فعاليتهاى آموزشي، ميسر و رسيدن آنان را به هدفهاى اجرايى امکانپذير سازد. محتواى آموزشى بايد بر اساس هدفهاى آموزشى معين، تهيه و تنظيم شود. مطالب و فعاليتهاى پيشنهادى بايد دقيقاً با هدفهاى کلي، جزئى و رفتارى مطابق و همسو باشد تا تحقق آن را امکانپذير سازد؛ به عبارت ديگر، رفتارهايى که در هدفهاى اجرايى ذکر مىشوند، بايد راهنماى گزينش محتواى آموزشى قرار گيرند. |
خوشبختانه، تهيه و تنظيم محتواى آموزشى در نظام آموزش و پرورش ما به عهده دفتر تحقيقات و برنامهريزى و تأليف کتابهاى درسي وزارت آموزش و پرورش است و معلم مجبور نيست که خودش محتوا را تهيه يا تنظيم کند، ولى بايد توجه داشت که کتابهاى درسى نمىتوانند محتواى منحصر به فرد فرايند آموزش و پرورش باشند و در صورت نقص يا کمبود محتواى آنها، معلمان مىتوانند با گزينش و تنظيم يک محتواى ديگر، آن نقص يا کمبود را جبران کنند. براى کسب مهارت در چنين امري، ضرورى است که معلم در درجهٔ اول، قدرت تحليل علمى کتابهاى درسى و در درجهٔ دوم، توانايى تهيه و تنظيم محتواى آموزشى را داشته باشد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان اوکراین دولت سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم افغانستان مجلس
سیل هواشناسی تهران شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی یسنا آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ارز
مسعود اسکویی تلویزیون ایتالیا صدا و سیما دفاع مقدس حج مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه حماس روسیه آمریکا انگلیس یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
خواب آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا صاعقه تبلیغات موبایل گوگل
سلامت کبد چرب فشار خون گرما