چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
تحلیل و انتخاب روش و وسیله
در فعاليتهاى آموزشي، معلم بايد تلاش کند با بهرهجويى از روشها و وسايل مختلف، شرايط لازم را براى کسب دانشها، مهارتها و نگرشهاى مطلوب شاگردان فراهم سازد. با توجه به اينکه بحث روش در بخش و فصلى ديگر بطور مستقل و مبسوط مطرح خواهد شد، در اين قسمت فقط به تحليل و چگونگى گزينش و سازماندهى وسايل در فرايند آموزش خواهيم پرداخت. |
اگر چه مفهوم وسايل آموزشى در فرهنگ آموزشى جامعه ما جايى براى خود باز کرده است و همواره مورد استفاده قرار مىگيرد، متأسفانه مفهوم روشن و صحيح آن براى اکثر مربيان تربيتى و مسؤولان نظام آموزشى بدرستى معلوم نيست. بىترديد، آشنايى با مفهوم صحيح و منطقى هر فن يا علم و هنري، پايهٔ اساسى درک مباحث و مسائل متعدد آن بشمار مىرود؛ بنابراين، اگر مفهوم وسايل آموزشي و جايگاه آن را در روند فعاليتهاى تدريس و يادگيرى نشناسيم، هيچگاه نخواهيم توانست به صورتى علمى و تجربى از آنچه اين امکانات به ما عرضه مىدارند، در حل مشکلات آموزشى خود استفاده کنيم؛ از همينرو، در اين بخش، در حد امکان به تعريف و تحليل وسايل آموزشى خواهيم پرداخت. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست