پنجشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۳ / 16 January, 2025
مجله ویستا
مدل ایلینوی
مدل ايلينوى در برنامهريزى ترويجى شامل هفت مرحله است که گروهى زير نظر جارلز کلارک در اکتبر ۱۹۹۰ بهنام مدل منطقى و مشکل بنياد برنامهريزى ايليونى را بهوجود آوردند، به اين شرح: | |
۱- معرفى نيازها و مشکلات. | |
۲- تعيين نقش ترويج و برآورد منابع مورد نياز. | |
۳- تعيين اولويتها، هدفها و منظورها. | |
۴- طرح برنامه. | |
۵- اجراء برنامه. | |
۶- تعيين دستآوردها و گزارش آنها. | |
۷- تعيين آيندهٔ برنامه. | |
مدل مزبور از اين جهت مشکل بنياد ناميده مىشود که بر پايهٔ کشف و حل کردن مشکلات واقعى مولدان کشاورزى و بهرهوران منابع طبيعى شکل گرفته است. مراحل هفتگانهٔ مدل مورد بحث بهصورت گامهاى مشروط و مربتط با هم در نموار (منطقى مشکل بنياد برنامهريزي) نشان داده شده است. | |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست